Amme offentlig?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Dere som planlegger/ønsker å amme, vil dere gjøre det offentlig? Er det noen steder dere ikke kunne tenke dere å amme?

På toalettet? Eller ute viss det er kaldt. Tenker jeg setter meg litt i en krok viss det er mulig når jeg tenker å amme

Må jo det hvis babyen er sulten

Ville ikke ammet på toalettet nei. Ellers ingen begrensninger, men prøver å sitte et rolig sted for at babyen skal få matro :)

Ammer der jeg må, men har alltid pleid å sette med på et litt rolig/skjult sted. På kjøpesentre oppsøkte jeg alltid ammerom om det fantes, ofte har store sentre det. Mest fordi babyen min spiste best når det var rolig, men også fordi jeg ikke liker å flashe puppen mer enn jeg må. :P

På kafeer og sånn prøvde jeg å snu meg litt mot en vegg eller sitte litt for meg selv. På fly må man bare gjøre det man må, så da prøvde jeg å dekke meg mest mulig til.

Ammeklær er gull dersom man er litt skjenert, så det investerte jeg i sist. Spesielt amme-singlet, så ikke magen blir bar når man åpner skjorta/drar opp genseren. :)

Med nr 2 amma jeg hvor f.... jeg ville.. Husker jeg fikk mange stygge blikk - da glodde jeg stygt tilbake. Det er jo det mest naturlige i HELE forbaskede verden!

Planer om å provosere bittelitt eller få øya til folk til å dette ut denne gangen og :P også heller spørre frekt om de glor på puppene mine. Haha. Tenk å flaue mannfolk hadde blitt?!! Mohaha.. evil plan...

Syns det var litt ukomfortabelt å amme offentlig i begynnelsen, men det gikk fort over;) Hadde ammesingleter så jeg slapp å flashe magen, og det funker fint. Da er det lite hud som syns:)

Nå kommer jeg til å amme akkurat der det passer meg, og folk får mene akkurat hva de vil om det. Babyen må ha mat:)

Jeg kommer til å amme der jeg føler for, men kommer nok til å ha et lite ammeteppe jeg kan legge over skulderen og babyen. Så blir det også litt mer intimt :-)

Jeg har egne ammeklær så det går helt fint.
Har ammet under møter og, er jo ikke sånn at jeg flasher det jeg har åpner amme bh'ene og babyen og puppen er under det en trekker opp på kjolen eller toppen :-)

Jeg liker ikke å amme på toalettet, men det er liksom det som er alternativet på Amfi her jeg bor.. en hard liten plaststol i hjørnet på handicap-doen. Da setter jeg meg heller innerst i kafeen. Ammer gjerne offentlig, men bruker ammeteppe brystet og babyen. er mest komfortabel sånn, også ser folk faktisk ingenting og har da heller ingenting å klage over ;)

Jeg husker jeg var ganske grønnskolling og blyg i starten med førstemann, men denne gangen tror jeg det blir lett som en plett å amme både her og der :-)

Hmmm... Spurte egentlig ikke fordi jeg tenker at det ikke er greit... Er jo mye debatt rundt det der med offentlig amming og jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan reagere på det... Men tenker mer med meg selv at jeg er veldig sjenert og synes det er ekkelt å brette fram alt i offentligheten :) kommer nok helt sikkert til å gjøre det ved behov og det vil kanskje bli annerledes når man bare kommer igang :)

Gir babyen når det trengs. Men er ikkje glad i og amme blant folk. Men det er for min del. Driter i hva andre synst :p så dekker eg puppen til når der er andre der såklart :)

Kommer nok til å amme når det trengs.
Var litt spent med førstemann om folk ville se stygt på meg eller lignende når jeg amma, men har kun positive erfaringer. Ingen stygge blikk og igrunn ingen som brydde seg :) flasher jo ikke akkurat puppen hvis man bruker amme singlet og har en genser over som man kan dra opp :)

Ammer akkurat på den plassen jeg finner mest behagelig på den plassen æ e :)

Når babyen har behov for mat når vi er ute blant folk så kommer jeg selvfølgelig til å amme, skjønner virkelig ikke at folk blir støtt av slikt! Men kommer ikke til å slenge ut puppen helt fritt, så kommer nok til å ha ammeklær og gjerne sette meg litt skjult - like mye for min og baby sin del, at det er roligst mulig rundt oss.

Last edited:
Jeg ammer når babyen er sulten, og jeg kommer ikke til å sitte hjemme hele permisjonen ;) Får veldig store pupper når jeg ammer, så selv om jeg prøver å være diskre, vises jo en del pupp uansett. Kun en gang jeg fikk negativ reaksjon på ammingen sist gang (fullammet i seks måneder), og da var det noen voksne folk i femtiåra som satt med ryggen til ved en kaffebar, og snudde seg altså 180 grader for å glo... Snakk om tullinger. Jeg fikk beskjed av servitøren å slutte, fordi andre kunder reagerte på det. Da svarte jeg "så de reagerer på at jeg gir barnet mitt MAT?" Jeg sluttet ikke. Da lille var ti måneder var behovet for melk mindre, så da ammet jeg kun hjemme.

Back
Topp