Amme nr 2

Freya

Elsker forumet
Hadde du lik melkeproduksjon i alle svangerskapene dine?

Jeg hadde lite melk som brukte lang tid på å komme med mitt første barn. Klarte likevel å amme henne til halvannet år. Men slet veldig i starten og måtte starte med erstatning tidlig.

Nå venter jeg nr 2 og håper at ammingen skal gå lettere, og at melken kan flyte over som hos så mange andre jeg hører om. Er det ønsketenkning?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Vet ikke om du kan kalle det ønsketenkning, men det stemte hos meg :)

Nr 1 slet jeg veldig, Nr 2 gikk som en drøm fra starten av. Der hadde jeg alt for mye melk noen ganger :)
 
Nr 1: dårlig start. Depresjon og lite melk. Ammestopp ved 3-4 måneder. Nr 2: akkurat avvent han 12 måneder. Så stemte på meg:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Det er så godt å høre sånne historier! Håper det blir slik for oss og. Håper det er flere som vil dele sine erfaringer, gode og dårlige....
 
En venninne av meg ga opp ammingen med nr1 etter 8 uker fordi babyen bare skrek og hylte. Hun har i ettertid skjønt at det antakelig var overproduksjon. Med nr 2 går ammingen som en drøm, og hun sier selv at det nok var fordi hun var mer avslappet, og visste at dette går helt fint med mme også. Hun mente at det viktigste var å senke skuldrene.
 
Da er jeg grinchen her :confused: fullammet første jenta til 6 mnd og delammet til 9 mnd da hun sluttet selv, uten problemer, god teknikk og god produksjon. Hadde en tøff fødsel og en tøff barseltid med depresjon, men det påvirket ikke. Lillejenta begynte bra, men når hun var 5 dager streiket hun på det ene brystet, bare gråting og kavet veldig (tipper på overproduksjon). Tar idag ikke det brystet i det hele tatt, så jeg pumper 2 gngr om dagen og ammer på andre siden, men sliter med å få opp produksjonen nok. Hadde en myye bedre fødsel og har det bedre psykisk denne gangen, men er midt oppi en tøff situasjon i familien som jeg tror påvirker produksjonen.. føles som et veldig nederlag denne gangen fordi det gikk 'knirkefritt' sist! Men jeg tror det er viktig å være mer avslappet (noe jeg selv overhodet ikke klarer...)
 
Da er jeg grinchen her :confused: fullammet første jenta til 6 mnd og delammet til 9 mnd da hun sluttet selv, uten problemer, god teknikk og god produksjon. Hadde en tøff fødsel og en tøff barseltid med depresjon, men det påvirket ikke. Lillejenta begynte bra, men når hun var 5 dager streiket hun på det ene brystet, bare gråting og kavet veldig (tipper på overproduksjon). Tar idag ikke det brystet i det hele tatt, så jeg pumper 2 gngr om dagen og ammer på andre siden, men sliter med å få opp produksjonen nok. Hadde en myye bedre fødsel og har det bedre psykisk denne gangen, men er midt oppi en tøff situasjon i familien som jeg tror påvirker produksjonen.. føles som et veldig nederlag denne gangen fordi det gikk 'knirkefritt' sist! Men jeg tror det er viktig å være mer avslappet (noe jeg selv overhodet ikke klarer...)
har du sjekkket for låsninger?
 
Jepp, hadde i bekken og nedre rygg, men ble aldri bedre, ble bare verre med ammingen og hun endte med å streike helt. Fullpumping funket dårlig, så da ble det flaskebarn denne gangen!
det var dumt det ikke ble bedre... men du har gjort et supert valg for deg og din familie.
husk mamming er ikke det samme som amming. og velg heller å få mammingen til å funke over ammingen. ;-)
 
Ammingen har gått bedre med nr 2, men det har ikke vært overflod og vektoppgangen er ikke tilfredsstillende, så startet å gi mme i tillegg idag faktisk. Nå er babyen 3 mnd. Men med nr 1 måtte vi gi mme i tillegg fra dag to, så er jo forbedring :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp