Amme nr 2 vs 1

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg hadde lite melk med nr 1, samt hun sov hele natta fra fødsel av og fikk dermed ikke stimulert brystet nok.

Hvis/når jeg får nr 2, har jeg større forutsetninger for å ha nok melk da?

Noen som har opplevd det?

Mi sov hele natta den første uka, hun la ikke nok på seg, så jeg måtte vekke henne hver andre time på dagen pg hver tredje time på natt for å amme.

Babyer skal ikke sove natten over rett etter fødsel, da de ikke får stimulert puppene nok, og de ikke får i seg nok mat. MME-barn kan derimot sove over natta, da de får større doser med mat på kort tid, og er mettere lengre.

Jeg fikk iallefall streng beskjed fra hs at skulle jeg amme så måtte jeg vekke. Ellers ble babyen mer slapp over tid (mangel på næring) og melkeproduksjonen gikk ned.

Hvordan det er med nummer en i forhold til nummer to aner jeg ikke, da jeg bare har ett barn :) håper det ordner seg!

Mi sov hele natta den første uka, hun la ikke nok på seg, så jeg måtte vekke henne hver andre time på dagen pg hver tredje time på natt for å amme.

Babyer skal ikke sove natten over rett etter fødsel, da de ikke får stimulert puppene nok, og de ikke får i seg nok mat. MME-barn kan derimot sove over natta, da de får større doser med mat på kort tid, og er mettere lengre.

Jeg fikk iallefall streng beskjed fra hs at skulle jeg amme så måtte jeg vekke. Ellers ble babyen mer slapp over tid (mangel på næring) og melkeproduksjonen gikk ned.

Hvordan det er med nummer en i forhold til nummer to aner jeg ikke, da jeg bare har ett barn :) håper det ordner seg!

Jeg fikk beskjed om at hvis det ikke var dødens viktig for meg å fullamme kunne jeg bare la henne sove. Hun la normalt på seg og er en sunn og frisk 15 mnd nå.

Barn som ikke underenærte (feks premature) trenger ikke å vekkes om natta nei, det er bare tull.

Men nå var det ikke dette jeg lurte på da.

Jeg hadde lite melk med nr 1, samt hun sov hele natta fra fødsel av og fikk dermed ikke stimulert brystet nok.

Hva som var grunnen til amme vanskene med nr 1 hos meg er jeg ikke sikker på, men ga opp etter 11 uker.
Nr 2 har elsket puppen siden første dag, og aldri vært noe problem

Tenker at det kommer jo veldig an på nr 2 :) kanskje er ikke han/hun like glad i å sove på natta, og så vil det ikke bli noe problem i det hele tatt :)

Her var det en del forskjell fra nr 1 til nr 2 når det gjaldt amming, fordi de var så forskjellige :)

Me nr 1 hade eg ikkje nok nok melk. Han la på seg men akkurat på grensen liksom.
Me ne 2 hade eg massa fram
Till 7-8 Mnd.

både med barn 1 og 2 hadde jeg mye melk, men for lite næring så de måtte ha mme i tillegg fra 3mndrsalderen. Barn 3 fullamma jeg til 6mndr begynte med bittelitt smaksprøver fra 5,5mndr og det var ikke hver dag engang.. Ho får bare mme når jeg er på jobb og har har fått i seg litt lite drikke.
Så ja det er fullt mulig at det blir nok melk neste gang :) Kan også stå opp om natta å legge babyen til brystet, de suger automatisk i søvne., men det finner du ut av når det evt skjer :)

Back
Topp