Amme nr 2 når nr 1 ikke gikk..

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg slet mye med ammingen når frøkna var lita, eller sleit ikke egentlig. Hun ville bare ikke die og la seg bare til å sove (vekte henne og la henne til mange ganger ved hvert måltid), etter 4 uker hadde vekta bare økt med 180 gram og hun ville fortsatt ikke die. Jeg fikk derfor beskjed om å gå over til mme.

Nå er jeg passert termin med nr 2 og skal snart igang med amming igjen. Så nå er jeg spent på hvordan det vil gå denne gangen. Noen her som har hatt samme problem med første men at det har gått problemfritt med neste?

Min nr 2 ville ikke die. Vi strevde skikkelig i to måneder før det sa helt stopp. Med nr 1, 3 og 4 har det aldri vært noe problem :)

Slet veldig med ammingen med nr 1. Han som ikke ville die, prøvde uten hell fram til han var 5 mnd. Så var litt skeptisk til hvordan det skulle gå med nr 2.
Men lillebror elsker puppen. Ikke hatt et eneste problem. Full Amma i 6 mnd, og del ammer fortsatt. Han er nå 7 1/2 mnf

Jeg strevde med min. Måtte gi flaske i tillegg fra 6 uker. Etter det ble det mer og mer flaske og mindre amming. Hun bare kavet med brystet, fikk lite hjelp av helsesøster og amming ble noe drit.

Nå er nr 2 straks fire måneder og jeg fullammer han fremdeles. :) Elsker å amme denne gangen!

Så bra å lese at det har gått fint med de andre, for jeg satser jo på å kunne amme denne gangen :)

Mine kom i motsatt rekkefølge, men jeg svarer likevel. Første glefset tak i brystet, kunne sugd seg fast på veggen tror jeg. Han sa fra HØYT og tydelig når han ville ha melk, og sugde veldig ivrig. La på seg utrolig masse, ble en smellfeit liten baby. Andre derimot var mer som din. Utrolig vanskelig å vekke til måltidene, greide ikke få skikkelig tak på brystet før hun var 2 mnd gammel, var vanskelig å få i maten, og ville helst sove. Eneste grunnen til at jeg klarte å få henne til å så vidt følge vanlig vektkurve er at jeg jobber med babyer, hun var mer utfordrende enn de fleste jeg har møtt. Hadde jeg ikke hatt god ammeerfaring fra første hadde jeg aldri fått til ammingen med henne likevel.

Tror jeg bare vil si til deg at babyer er veldig forskjellige, og at du ikke aner hva slags type du vil få denne gangen. Sugesvak og trøtt baby betyr ikke at søsken vil være like. Lykke til med ammingen denne gangen! :)

Mine kom i motsatt rekkefølge, men jeg svarer likevel. Første glefset tak i brystet, kunne sugd seg fast på veggen tror jeg. Han sa fra HØYT og tydelig når han ville ha melk, og sugde veldig ivrig. La på seg utrolig masse, ble en smellfeit liten baby. Andre derimot var mer som din. Utrolig vanskelig å vekke til måltidene, greide ikke få skikkelig tak på brystet før hun var 2 mnd gammel, var vanskelig å få i maten, og ville helst sove. Eneste grunnen til at jeg klarte å få henne til å så vidt følge vanlig vektkurve er at jeg jobber med babyer, hun var mer utfordrende enn de fleste jeg har møtt. Hadde jeg ikke hatt god ammeerfaring fra første hadde jeg aldri fått til ammingen med henne likevel.

Tror jeg bare vil si til deg at babyer er veldig forskjellige, og at du ikke aner hva slags type du vil få denne gangen. Sugesvak og trøtt baby betyr ikke at søsken vil være like. Lykke til med ammingen denne gangen! :)

Takk for svar :) Neida vet at ingen er like, men allikevel litt greit å høre andre sine erfaringer rundt det :)

Jeg er spent på å høre erfaringene dine når du har født.
Jeg hadde selv problemer med nr 1, og spent på hvordan det vil gå med evt nr 2.

Nå har jeg bare en baby så jeg har ingen erfaring med nr 2, men svigermor har 3 barn og med førstemann som er samboeren min gikk det ikke i det hele tatt. Det var ikke problem med produksjonen men han fikk aldri ordentlig tak og deg blei aldri noe ut av det. Med søstrene hans var det aldri noe problem :) der måtte hun avvenne de ammingen når de var 1,5 år.

Hvordan går ammingen? :)

Han ble jo født i går da men det går veldig bra. Jeg hadde allerede fått melk i går kveld. Og han her er mer enn glad i puppen! Eneste er at han bruker meg som sutt også og har et stort suttebehov så om jeg ikke er obs så ligger han bare å smatter etter en stund..

Han ble jo født i går da men det går veldig bra. Jeg hadde allerede fått melk i går kveld. Og han her er mer enn glad i puppen! Eneste er at han bruker meg som sutt også og har et stort suttebehov så om jeg ikke er obs så ligger han bare å smatter etter en stund..

Ja, det er sant, hehe. ;)
Bra at du har fått et godt utgangspunkt, da. :)

Back
Topp