Amme + morsmelk?

Lilly250516

Andre møte med forumet
Hei jeg lurer på om man både kan amme og bruke morsmelkerstatning eller om man kun kan bruke en av de.

Hei jeg lurer på om man både kan amme og bruke morsmelkerstatning eller om man kun kan bruke en av de.

Delamming du tenker på? Mange som ammer og fyller på med erstatning i tillegg, feks ved dårlig vektoppgang :) kan imidlertid være utfordrende å opprettholde/øke egen melkeproduksjon da :)

Har vurdert å gjøre begge så barnefar føler seg delaktig i mating

Hva med å pumpe deg istedet slik at far kan gi mm på flaske? Det gjorde vi her og var magisk for jeg fikk plutselig litt fri;) pappa'n tar fortsatt ei natt i uka - DET er magisk, det;) husk at hvis du kutter ut amming for å gi mme så får du melkespreng (auau!) og etterhvert så vil produksjonen bli mindre, kanskje ikke helt det du ønsker å oppnå?

Ville aldri i verden ha delammet pga far. Amming er for viktig for meg til det! Delammer nå lillesøster pga for lite melk, og det gjorde jeg også med storebror!

Jeg var heldig med storebror som delammet lenge og håper å få det til med lillesøster også. Problemet med delamming er at ungene blir late på flaske og derfor nekter brystet også mister man melka!

Å pumpe mm for at far kan gi flaske en gang i blant er noe annet, og mer aktuelt. Ville likevel ikke ha gjort det før ammingen og melkeproduksjon hadde vært veletablert

Ville heller pumpet og gitt på flaske :) har gjort det så pappaen skal få være litt med!

Back
Topp