Amme med ammesjal?

Andie+1+1

Første møte med forumet
Vurderer sterkt å gå til innkjøp av et ammesjal. Har sett det på flere cafeér her i byen og må innrømme at det ser helt genialt ut! Har sett at de har det på nettsider som kids&care og i noen få butikker, men ønsker å høre erfaringer fra dere som har brukt ammesjal? Fungerer det? Sliter litt med amminga, gjør dette amming lettere i offentligheten?

Setter pris på svar :)

spørs hvordan du sliter med ammingen, er det følelsen av å bli beglodd på eller er det noe annet som gjør det... 

om det er beglodd følelsen så tror jeg det vli hjelpe ja... 
om det er noe annet så vet jeg ikke... 

har ikke erfaring med ammesjal, men du kan jo bruke et sjal over skulderen din når du ammer offentlig for å slippe å bli beglodd. Kan jo hende det ikke er så lett å amme med sjal rundt seg.. og da er det beste bare å ha en genser å dra opp og en singlet å dra ned, enkelt og greit.

Men jeg har noen venninner som ammer i bæresjalet! altså ikke et rent ammesjal, men kan også brukes under amming. Hvis man får dreisen på det kan det tenkes at det er lettere å amme overalt, for man slipper å holde så mye. Men ikke egen erfaring som sagt. Lykke til! Go for it, hvis du er skikkelig interresert. Selv bruker jeg babydyna eller et teppe og setter foten litt høyt slik at jeg ikke holder babyen oppe mens jeg ammer, men hviler armen på noe.

Back
Topp