Amme, jobb og tidspunkt. Hva gjør du?

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Frøkna er født 22/12. Jeg begynte å jobbe 50 % 4. august og skal gjøre det ut september. Etter det jobber jeg 100%. Jeg jobber annenhver uke 2 og 3 dager. Jeg får 1 time ammefri, så arbeidstiden er 06.30-13.30. Jeg må dra hjemmefra 05.30 og står opp 04.30. Hun har pleid å våkne i 4-5 tiden vanligvis, så de dagene jeg skal på jobb ammer jeg henne før jeg drar. De gangene hun våkner før 5, får hun ikke pupp, da hjelper vi henne tilbake i søvn. Hun tar ikke flaske for alt i verden, så det er ikke et alternativ å pumpe. Vi har prøvd. Hun får også pupp til kvelden. Hvis jeg gir pupp når jeg kommer hjem, så går det utover matlysten til middag.
Til dere som har begynt å jobbe, Hvordan gjør dere det?
 
Her ammes det bare kveld og morgen, og morgen ammingen er ca 6-6.30.
Fælt så tidlig du måtte av gårde da:eek:
 
Her ammes det bare kveld og morgen, og morgen ammingen er ca 6-6.30.
Fælt så tidlig du måtte av gårde da:eek:
Helt forferdelig. Om jeg drar 05.35 er jeg ikke på jobb før 7.15. Drar jeg 05.30 er jeg på jobb 06.20. D kan jeg også dra tidligere hjem og slipper kø hjemover også.
Jeg har litt lyst til å kutte ammingen på morgningen. I dag våknet hun, så da var det jo greit, men synes det er så ille de gangene jeg må vekke henne før jeg går. Noen ganger får hun ikke sove igjen og blir så lei seg. Men jeg føler det blir så lite om jeg bare skal amme en gang om dagen også.
 
Last edited:
Ammer før jobb (06-6.30), når jeg kommer hjem (16.30) og til soving (19.00) :) Nå er jeg på jobbtur en uke, og har pumpa meg. Spent på om småen fortsatt tar puppen da jeg kommer jeg.
 
Jeg måtte rett og slett gi opp pupp på dagtid når jeg begynte å jobbe pga forskjellige vakter/tøys med sovetidene og rutiner og stress, men er så heldig at han tar flaske. Så han får mme før begge sovingene på dagtid, og så ammer jeg ham til legging kl 19, og 2-3 ganger på nattestid (både for kosens skyld, og for å opprettholde produksjonen).
 
Ammer før jobb (06-6.30), når jeg kommer hjem (16.30) og til soving (19.00) :) Nå er jeg på jobbtur en uke, og har pumpa meg. Spent på om småen fortsatt tar puppen da jeg kommer jeg.
Du må pumpe mens du er borte også da? Småen ta tydeligvis flaske? Hva gjør du om puppen blir avvist? Pumper eller mme?
 
Du må pumpe mens du er borte også da? Småen ta tydeligvis flaske? Hva gjør du om puppen blir avvist? Pumper eller mme?

Ja, pumpet for å holde vedlike produksjonen. Kom hjem i går kveld, og det var en veldig lykkelig gutt som hang i puppen frem til han skulle sove ;P
Han tok ikke flaske før jeg begynte på jobb i august (hadde da prøvd i flere mnd), men nå får han mme når jeg er på jobb om dagene.

Håper du finner en løsning :)
 
Back
Topp