Amme i svangerskap

mammanja

Andre møte med forumet
Jeg har lest på ammehjelpen at det å amme og være gravid skal gå helt fint. Men hva når man er gravid, ammer, og sliter med å få i seg næring pga kvalme? Jeg blir så bekymret for den i magen, at det ikke skal bli nok næring til baby! Fordi kroppen prioriterer vel næring i melken ovenfor næring til meg? Men prioriterer den næring til baby over næring i melken? - hvis dere skjønner hva jeg mener?

Burde jeg slutte å amme, lurer jeg vel egentlig på…. Nå som jeg spiser så mye mindre enn jeg pleier vanligvis?
(Det kommer opp/blir kvalm bare av tanken på mat)

Hvis du er **undervektig** og ikke får i deg næring, så kan det være greit å kutte ammingen. Ellers skal det som regel gå greit (hvis det ikke foreligger andre spesielle grunner, som fare for premature rier etc). Under normale omstendigheter (og kvalme er vel å si som normalt?) er det ingen fare.

Denne er nok relevant:

Personlig er brystvortene mye mer ømme og produserer mindre melk; så mulig vi slutter amming etterhvert nå.

Hvis du er **undervektig** og ikke får i deg næring, så kan det være greit å kutte ammingen. Ellers skal det som regel gå greit (hvis det ikke foreligger andre spesielle grunner, som fare for premature rier etc). Under normale omstendigheter (og kvalme er vel å si som normalt?) er det ingen fare.

Denne er nok relevant:

Personlig er brystvortene mye mer ømme og produserer mindre melk; så mulig vi slutter amming etterhvert nå.
Jeg er så enig det med brustvortene. Det er så vondt å amme nå….Men vil ikke gi slipp helt ennå…

Jeg er så enig det med brustvortene. Det er så vondt å amme nå….Men vil ikke gi slipp helt ennå…

Lillemor er nok ikke helt klar enda her, men jeg har et håp om at hun kommer til å ønske å slutte selv :p :p

Sniker
Så lenge kroppen har fett å ta av får baby i magen mat

Back
Topp