Amme i skjul

caracara

Forumet er livet
Det kommer jeg til å slite med[&:] Har som regel alltid funnet meg en egen plass å amme hvis jeg har måttet gjøre det med folk i nærheten... Opp med genser eller hva det måtte være *flash* [;)] Og av og til så blir det litt søl, da er det jo umulig å ikke flashe matfatet? [&:] Og så må jeg stappe en fille nedi bhen for at den ikke skal bli våt[8|] Noen som har link til en DIY? [;)] Tror jeg skal ha på meg løs genser og teppe rundt babyen i slike tilfeller... Andre tips? [:)][;)]

Edit: Alt jeg lager tråd om[8|]

Om eg er på besøk og merker at dei er ille berørt når eg seier Malin er sulten, så går eg ut av rommet der dem er. Men heime hos meg, flashe eg brystet og legger hun til. Det er da mest naturlige i verden og eg er ikkje sjenert av meg. Eg lufter alltid brystet før eg pakker det bort[:)]

Men me er jo forskjellige, ikkje alltid det er gøy å blotte brystet heilt heller.

her hjemme flasher jeg i vei når d bare er meg å foreldrene mine her.... men har vi besøk går jeg som regel på et annet rom å ammer...bare for å ha litt mere ro [:)]
Setter meg litt unna andre hvis jeg er på besøk...eller så slenger jeg et pledd over [:)] gjør det samme når jeg er på kafe å må amme der....det har jeg litt problemer med, for det er litt ekkelt hvis det er mange folk rundt. Å jeg føler at de syns det er ubehagelig eller stirrer eller noe[8D]
Men som Svartengel sier så er det jo helt naturlig å amme babyen sin [:)]

Jeg er nok litt sjenert sånn sett. Med førstemann ammet jeg hvor som helst, men han tok ikke flaske så jeg hadde ikke så mye valg om han var sulten.
Hjemme ammer jeg selvsagt, men flasher ikke puppene for guttungen på 7. Han er litt for stor til at det føles riktig å utsette ham for mamma-pupper. Da kommer han til å være traumatisert og huske det for resten av livet [8D]
Har vi besøk, setter jeg meg kanskje inn på soverommet. Kommer helt an på hvem som er her.
Kan godt amme på ammerom/stellerom, men er jeg på restaurant feks tar jeg heller frem flasken. Forsøker ta hensyn til gjestene rundt meg, pluss at jeg ikke liker å flashe.

Var på Barnas Hus forrige uke og gikk inn på stellerommet der for å amme. Der var det en far med to døtre på ca 2 og 4. Og så sier pappaen til jentene sine "Se, babyen får PUPP". Kjente jeg ble litt uggen da altså... De jentene gav vel blanke f i om jeg ammet. Men pappaen MÅTTE tydeligvis presisere at det var PUPPER i nærheten [:'(] (Jeg liker ikke ordet PUPP spesielt godt....)

Jeg vet hvordan du har det når man må amme ute..

Jeg har som regel på meg en stor genser og en topp under. genseren drar jeg opp og toppen drar jeg ned under puppen.. legger gullet til og dekker så godt det går med den store genseren,, det pleier å gå greit..

ORIGINAL: Salsa82

ORIGINAL: Escuro

Jeg er nok litt sjenert sånn sett. Med førstemann ammet jeg hvor som helst, men han tok ikke flaske så jeg hadde ikke så mye valg om han var sulten.
Hjemme ammer jeg selvsagt, men flasher ikke puppene for guttungen på 7. Han er litt for stor til at det føles riktig å utsette ham for mamma-pupper. Da kommer han til å være traumatisert og huske det for resten av livet [8D]
Har vi besøk, setter jeg meg kanskje inn på soverommet. Kommer helt an på hvem som er her.
Kan godt amme på ammerom/stellerom, men er jeg på restaurant feks tar jeg heller frem flasken. Forsøker ta hensyn til gjestene rundt meg, pluss at jeg ikke liker å flashe.

Var på Barnas Hus forrige uke og gikk inn på stellerommet der for å amme. Der var det en far med to døtre på ca 2 og 4. Og så sier pappaen til jentene sine "Se, babyen får PUPP". Kjente jeg ble litt uggen da altså... De jentene gav vel blanke f i om jeg ammet. Men pappaen MÅTTE tydeligvis presisere at det var PUPPER i nærheten [:'(] (Jeg liker ikke ordet PUPP spesielt godt....)

Off!!! Jeg har sikkert taumatisert min gutt på 8 for lengst tror jeg[&:]

Ha, ha, ja, her spurte min gutt på 6 om han og kunne få smake! Ble litt paff, og i ren forvirring svarte jeg JA!! [:o] Men heldigvis glemte han hele greien!! [8D] Det kunne nok blitt traumer det!!

Haha... jeg spurte min om han ville ha et glass med melk som jeg hadde pumpet. Det ville han IKKE!!!
(... hadde aldri gitt han det dah..... måtte bare sjekke reaksjonen[8D])

Hahahaha [:D]
Tror nok min hadde reagert likeens [8D]
Jeg er skeptisk til å flashe foran guttungen min, fordi jeg synes han er litt FOR interessert for alderen [:-] I starten hang han liksom over meg og glodde i håp om å få se litt nippel eller i det minste hud, og det ble litt VEL ubehagelig. Så da kjeppjagde jeg ham [8|] Synes han er litt for liten til å være nysgjerrig på slikt, men på den annen side er han jo midt i beste "om-jeg-får-se-din-så-får-du-se-min"-alder...
Og så husker jeg altfor mye fra min egen barndom i tillegg, så da er det like greit å sørge for at det er færre ting han kan huske [:D]

n

ORIGINAL: jody

Jeg vet hvordan du har det når man må amme ute..

Jeg har som regel på meg en stor genser og en topp under. genseren drar jeg opp og toppen drar jeg ned under puppen.. legger gullet til og dekker så godt det går med den store genseren,, det pleier å gå greit..

Jeg har en amme singlet, det er veldig praktisk... dekker alltid magen og er jo bare og klipse av ved puppen...!!!

Skulle ønske jeg bare kunne slappe av og amme overalt, men lille gutt kaver sånn når han skal drikke.
Han drikker rikelig for så å spytte ut igjen, og slipper puppen og vrir seg bort mens spruten står i ansiktet hans.
Det blir bare masse søl og stress!!!
Jeg må legge en gulpeklut under munnen hans og for å dekke meg til, hvis ikke blir vi begge våte[&:]
Skulle ønske det var mer kos å amme[8|]
Når jeg er blandt venner så har jeg bare helseteppet over gullet sånn at jeg ikke flasher puppen for alle.
Hvis jeg er på kjøpesenter eller lignende, så bruker jeg bare vogndynen til å dekke over med.

Jeg synes dere er heldige hvis spruten står ut jeg...her sliter jeg med alt for lite melk, og en baby som ikke legger på seg og bare stress med mme og pumpe og amme[:(]...!! Skulle så gjerne bare ta frem puppen og vite at han blir god og mett og får i seg nok...!

La det sprute...hahahaha [:D]

http://blisstree.com/live/free-pattern-to-sew-your-own-nursing-cover/?utm_source=blisstree&utm_medium=web&utm_campaign=b5hubs_migration

her er oppskrift på ammesjal.. hvis noen av dere kan sy ;)

Back
Topp