Amme i søvn

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
...gjør dere det? Det har det blitt til her, og mini våkner (minst) hvert 40.ende minutt for tiden. Klarer altså ikke overgangen fra lett søvn på egenhånd. Det resulterer jo i at jeg må amme drøssevis av ganger gjennom kvelden. Tidligere sovnet han fint av seg selv i vugga på dagtid, men den har han nå vokst utav. Nå sover vi dupp 1 sammen i senga, og dupp 2 og eventuelt 3 tas i vogna. Altså sovner han aldri selv. Flere som er i samme situasjon? Har dere en plan for fremtiden? [emoji28] Det er ikke sånn at det gjør meg så himla mye egentlig, men det er litt klønete når jeg har en master å skrive og andre barn å følge opp. Da er det lenge å være bundet til soverommet til mini fra 19-20 og utover kvelden...

Har lest på lilleminis- bare så det er sagt. Synes samsoving fungerer fint, men det problematiske er at han våkner så ofte på kvelden..
 
Her ammes hun fortsatt i søvn, men har fått til litt mindre av det nå etterhvert. Hun var på vei til å lære seg å finne søvnen selv, men så kom vi inn i en tung periode og hun våknet HELE TIDEN, så da ble jeg veldig sliten og flyttet henne i nestet ved siden av meg i vår seng når hun skulle sove (om hun ikke sovnet av ammingen). Så nå er vi litt tilbake til start og ammer i søvn igjen.

På dagen gjør vi som dere. 1. Dupp er sammen i senga, 2. I vogna og 3. Og evt. 4. Er i nestet i senga vår mens jeg ligger ved siden av til hun sovner.
 
I sove uten gråt boken står det noe om pantleys/bentleys gentle sugestopp ish. Husker ikke helt, men det handler i hvert fall om hvordan man på en veldig skånsom måte kan få dem til å sovne selv. Husker det ikke helt, men en begynner liksom med å ta vorta ut rett før de sovner og så jobbe videre derifra. [emoji4]
 
I sove uten gråt boken står det noe om pantleys/bentleys gentle sugestopp ish. Husker ikke helt, men det handler i hvert fall om hvordan man på en veldig skånsom måte kan få dem til å sovne selv. Husker det ikke helt, men en begynner liksom med å ta vorta ut rett før de sovner og så jobbe videre derifra. [emoji4]

Takk for tips! Skal sjekke ut den boka. [emoji106]
 
Vi ammer i søvn [emoji137]‍♀️ tar ikke smokk, så da er det vanskelig for han å sovne på egenhånd.. han sliter med å komme seg gjennom de lette søvnfasene på dagtid, men på natta sover han alt mellom 3-7 timer i strekk. Vi samsover [emoji4]
 
Noen få ganger sovner han ved siste måltid. Jeg ammer alltid i sengen ved leggetid.
 
Back
Topp