Amme & gi flaske samtidig?!

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Noen her som har hatt barn som tok begge deler? Har hørt at de små ofte kun tar en av delene.Her aksepterte jenta kun bryst.. Om det er noe å gjøre for at neste skal ta begge deler vil jeg gjerne høre erfaringer/få tips..;)
Hadde vært praktisk om pappaen også kunne få gleden av å mate i blant :)

Vi brukte begge deler sist, men kun morsmelk (også i flaska).

Vi kommer nok til å bruke begge deler denne gangen også, med tanke på at det er to stk, så kan det være innmari praktisk.

Har ikke hatt noen problemer med de forrige at de ikke tok flaske. NB! Det er jo forskjellige "tutter" på flaskene, noen er mye som et bryst, andre er veldig runde og "plastikk". Vi har startet med de mykeste, men etter en stund har det ikke betydd noe.

Brukte begge deler en periode sist, da jeg ikke hadde nok melk. Gikk helt fint det, eneste at frøkna godtok bare de smale flaskene fra dr.browns i starten.. Altså, hun ville ikke ha de som skulle ligne mest på brystet..
Etterhvert som melka mi tok helt slutt, å hun bare tok flaske (og ble eldre) godtok hun alle typer flasker:)..

Eldste tok begge deler, men yngste nekta flaske i mange mnd. Først når vi slutta med amminga tok han flaska :p

Etter hva jeg har hørt bør man ha ammingen på plass først :) det er vanskeligere å lære å ta pupp hvis ungen først har tatt flaske :)
Blir å begynne med flaske ved behov etter noen uker når amming forhåpentlig går bra :)

Takk for svar!
Hvilke type flasker har dere best erfaring med? Ser at mam har kommet med brystpumpe nå,så vurderer denne.. Men syns det er dumt å invisteree i noe jeg ikke vet om han vil like...

Sent from my iPad using Tapatalk

Takk for svar!
Hvilke type flasker har dere best erfaring med? Ser at mam har kommet med brystpumpe nå,så vurderer denne.. Men syns det er dumt å invisteree i noe jeg ikke vet om han vil like...

Sent from my iPad using Tapatalk

Flasker tror jeg du bare må prøve deg frem med når babyen er født, da ikke alle babyer, liker alle typer flasker..
Vi har brukt dr.brown, avent og mam..

Vår første tok både flaske og pupp. Men passa på å ha amminga godt i gang før vi prøvde både sutt og morsmelk på flaska!!

Back
Topp