Datter er snart 14 måneder, og vi ammer litt fortsatt. Hun er ikke klar for å slutte, og etterspør pupp selv. Det går mest på hennes behov, men jeg synes det er kos også, men skal snart begynne å avvenne den ene ammingen på natt i håp om bedre søvn på nettene.
Flere som fortsatt ammer? Jeg opplever ofte undring når folk spør, eller det kommer en reaksjon, som om de ikke har ventet et "ja". Gynekologen min sa det som dette: "Du ammer kanskje ikke lenger nå ...?". HS syntes derimot det bare var fint og ga både datter og meg helsefordeler.
Det er ikke sånn som før, selvfølgelig, men alt i alt i døgnet blir det jo noen amminger. Det varierer veldig etter hennes behov, som sagt.
Flere som fortsatt ammer? Jeg opplever ofte undring når folk spør, eller det kommer en reaksjon, som om de ikke har ventet et "ja". Gynekologen min sa det som dette: "Du ammer kanskje ikke lenger nå ...?". HS syntes derimot det bare var fint og ga både datter og meg helsefordeler.
Det er ikke sånn som før, selvfølgelig, men alt i alt i døgnet blir det jo noen amminger. Det varierer veldig etter hennes behov, som sagt.
Vanligvis før dupp på dagtid, til kvelden før natta og gjerne 4 ganger ila natta også. Akkurat den nattammingen skulle jeg gjerne sluppet nå som jeg er gravid igjen.
Opplever litt av det samme som deg, at gjerne familie mener vi må slutte snart siden han er så stor og går selv. Men både jeg og han trives veldig med ammingen, og ser ikke helt problemet med å fortsette. Nattesøvnen derimot, er en annen historie. Men jeg vet ikke om jeg orker den kampen heller. 
Siden jeg jobber så blir det gjerne når jeg kommer fra jobb på dagtid, evt kanskje en gang på kveld og når hun våkner på morran. Slutta nattamming for å få bedre søvn. Nr 1 slutta av seg selv på samme alder, men hu her henger litt mer fast og merker det er kosen og tryggheten for hu. Var tøft med bhg start og det blir jo lange dager. Men håper snart å få slutta siden jeg er gravid med nr 3 og det ville vært fint med litt opphold denne gangen
Vi har ikke kuttet nattamming enda, men føler veldig at vi burde det snart. For det er slitsomt, og spesielt når man er gravid igjen. Vi har ikke barnehageplass heller, så planen er jo å være hjemme med begge to. Tar imot tips for å kutte nattammingen med stoooooor takk!! 
Nattesøvn er ikke spesielt god her heller, men ble litt bedre etter vi begynte med at han skulle sovne av seg selv i senga si etter amming. Våkner nesten alltid klokka 03.00 da, og skal amme hele resten av natta
Så dere er absolutt ikke alene om det. Tror nok det ville blitt bedre om vi kutta nattamming, men synes ikke det er så lett. Er så fryktelig fristende å bare gi han puppen og sove videre. 
Uff, ja, det er slitsomt! Å, så koselig da, det blir fint for lille å få være hjemme ekstra tenker jeg
Skulle ønske jeg kunne ha vesla her hjemme litt ekstra og, de er så små når de bare er ett år!