Amme forberedelser ??

Alma R

Andre møte med forumet
Har noen planer om å forberede brystene til amming ? Hørt det er noe salver eller kremer man kan bruke for å styrke bryst vortene slik at det blir lettere I begynnelsen ? Jeg ammet ikke mye med første fødte, men husker det var rene helvete :/ fikk sår osv. Hva tenker dere ?

Skal kjøpe inn ammeinnlegg, brystvortekrem og ammebh mot slutten, men ikke noe annet.. Har lest at det ikke går å "herde" brystvortene på forhånd

Tror mannen må trå til hvis du ønsker å herde dem... :p

Jeg hadde en ammebh klar til fødselen, samt ammeinnlegg fra babypakkene. Endte opp med liten melkeproduksjon, så jeg er glad jeg ikke investerte en formue i ammebher. De kan kjøpes etter fødsel og.

Tror mannen må trå til hvis du ønsker å herde dem... :p

Jeg hadde en ammebh klar til fødselen, samt ammeinnlegg fra babypakkene. Endte opp med liten melkeproduksjon, så jeg er glad jeg ikke investerte en formue i ammebher. De kan kjøpes etter fødsel og.
Ha ha ha h!! Syke bilder i hodet!!!

Jeg tror dessverre ikke man kan forberede puppene noe særlig. De vil bli såre. Men det vil gå over også :)

Sett dere inn i ammeteknink :-)
Jeg hadde såre brystvorter i ca 1 dag, og da var det ikke ille.
Dette er selvfølgelig også avhengig av mye annet som hvordan barnet suger osv, men riktig ammeteknikk var løsningen for meg. Aldri vært sår bortsett fra en dag, ammet i 5mnd :-)
Få nok av puppen inn i munnen, ikke la baby sutte på niplene, la baby jobbe med puppen og ikke nippelen. Jeg presset puppen inn i munnen hennes ved hjelp av fingrenne mine :-)

Vi var på fødselsforberedende kurs sist gang, arrangert via helsestasjonen. En stor del av kurset var om amming, verdt å få med seg. Dvs, det var en time med pupp, sambo fikk med seg alt... :p Han var veldig nøye på at babyen fikk i seg en stor nok del av puppen bl.a.

Det viktigste du kan gjøre er å lese om amming og be om masse hjelp til å legge til på sykehuset! Jeg ble minimalt sår sist, fordi jeg fikk masse god hjelp til å legge til :)

Tror heller ikke det går an å herde de på noen måte før.
Jeg måtte begynne med ammeinnlegg og lanolin allerede i uke 17 sist, pga puppene begynte å lekke og jeg ble sår av at de var fuktige hele tiden. Men det hjalp ingenting når ungen skulle begynne å spise.

Jeg fikk heldigvis en unge som var "stor i kjæften" og tok veldig godt tak i puppen fra første stund å ble ikke sår i det hele tatt. Hadde heller aldri lekasje så alle ammeinnleggene mine står uåpnet i skapet enda :P
Men kan annbefale 2 pk amme-bh fra lindex! Fantastisk deilige og gå i ♡♡

Og før førstemanm kom så var jeg litt inne på ammehjelpen sin nettside. Der er filmer som viser hvordan legge til babyen når du skal amme etc. Var til stor hjelp for meg :)

Purelan jenter!!!:Heartbigred Livsredder :) trenger ikke vaskes av før amming og gjør så du ikke sprekker! Denne var i fødebeggen med barn nr2 og definitivt med denne gang å!!;):D

Jeg må bare kommentere her. Noen unger klarer faktisk ikke å få rett tak. Min første var en av disse. Jeg fikk mye hjelp av helsesøstre og på sykehuset, men hun fikk ikke i seg melken. Holdt på med dette i 9 uker. Det gikk utover psyken, og jeg ble rett og slett deprimert. Det kan være greit for dere førstegangsfødende å vite, at det ikke alltid er så lett. Når det er sagt, har jeg nå en nydelig jente på 2 år som er helt frisk og fin selv om det ble en del morsmelkerstatning :-).

Jg kommer til å gå får NAN barn denne gang og, fikk d ikke til sist-og tror ikke jrg lommer til å utsette meg får det puppe presset jeg opplevde sist engang til.

Jg kommer til å gå får NAN barn denne gang og, fikk d ikke til sist-og tror ikke jrg lommer til å utsette meg får det puppe presset jeg opplevde sist engang til.
Jeg tenker litt i samme retning. Fordi forrige gang tok det flere uker før jeg fikk nok melk. Og så slet hun med melkeallergi... Da måtte jeg holde meg unna alt som inneholdt melk. Det var utrolig krevende... Skjønner ikke at jeg gadd.

Jg fikk brystabcess og gikk 2 hver dag til ul veiledet tømming, fikk ett digert bryst som hun sugde litt på og ett hun ikke ville ha som da ikke produserte men fikk abcess. Fungerte strålende med flaske barn syns jeg da, og nå er man jo litt mer dreven enn sist på det og. Fantes jo ikke noe info/råd til flaskebarn måtte finne ut alt selv, for alle må jo amme...

Back
Topp