Amme etter piercing i brystvorta?

M-hus

Andre møte med forumet
Lurer på.. Jeg har hatt piercing i brystvortene. Jeg har tatt 3 ganger hull i ene og 2 ganger i andre.
Første gang jeg piercet brystvortene var for omtrent 7 år siden. De grodde aldri helt og piercingene vokste seg utover. Tok de ut. Så tok jeg nye hull etter en stund, samme skjedde på nytt, men da i ene puppen. Tok en ut og beholdt den "fine". Men tok et nytt hull igjen i den andre etter en stund. Vevet grodde aldri helt igjen rundt selve piercingen (som det gjør når man f.eks tar hull i øret) da jeg hadde disse i, og det dannet seg småskorper hele tiden.
Nå har jeg akkurat tatt de ut for godt. Er snart 5 mnd på vei. Samme dag jeg tok ut piercingene var hullet grodd HELT igjen og ikke mulig å stikke smykket inn igjen. Nå er jeg bekymret for om jeg kan ha tettet igjen evt melkekanalen slik at jeg ikke får ammet!
Er det noen som har erfaring med dette?

Du har MANGE melkekanaler så det skal du ikke tenke på..
Jeg har hatt piercing, og ammet en unge etterpå.. Problemet med meg var at jeg har hatt mye betendelse i brystvorten ETTER jeg tok ut piercingen og FØR jeg ammet så Tuva ville ikke suge skikkelig på den... har betendelse i den enda inni mellom så tror jeg må inn å bedøve, skjære litt for å fikse det..

anyway, poenget er at det kom melk ut, så på den måten var ikke amming noe problem[:)]

Gikk helt fint her, tok piercing i samme brystvorte to ganger.. å tror ikke det er
 blitt noe ødelagt siden det strømmer melk ut like godt i den som på den andre
 siden [:)]

jeg tok ut min 3 mnd på vei... ammingen gikk jempefint, melka kom som den skulle.. jeg hadde mer melk i den andre puppen, og likte best å amme fra den, vet ikke om det har sammenheng.

igår, 3 år etter at jeg tok den ut, fikk jeg jaggu piercingen gjennom igjen[:D]

Har gått veldig fint her.
Ekstra god flyt [:)][:)][:)] Jordmoren på barsel kommenterte faktisk at det var svært så praktisk.

Her kom det ut melk i alle mulige retninger, men min har aldri grodd igjen.
Det er så mange melkekanaler inni der at om det er tettet et par stykker har det ingenting å si.[:)]

Fikk noen ekstra melkekanaler gitt...[:-]

Jeg ammet bare i 4 måneder, men piercingen hadde nok ikke noe med det å gjøre.[:)]

Funket absolutt ikke for meg. Hullet hadde grodd, og melkekanalene var kuttet over. Så jeg fikk masse melk, men fikk det ikke ut av puppen. Det var sykt sykt vondt!! Fikk beskjed av helsesøster når hun var hjemmebesøk til meg og slutte å prøve å amme på den puppen med en gang, hvis ikke kunne jeg få alvorlig brystbetennelse.

Jeg piercet den ene min i 2003(vannrett). Da snuppa kom til i 2007 tok jeg den ut. Det grodde ikke igjen før inntil nå nylig, og hadde ingen problemer med ammingen(på grunn av piercingen i allefall). Det kom ut like mye, om ikke mer melk som i den andre.

Har ikke gjort det flere ganger, men tror ikke det skal være noe problem[:)] Ene hullet mitt har ikke grodd så det renner melk ut der[8D]

[:D][:D][:D] Så BrA! senker skuldrene jeg og.... og satser på at ikke det vil bli noe problem... takk for tilbakemeldinger :D

Back
Topp