amme, eller ikke?

Skumball

Blir kjent med forumet
Lurer på hva dere mener om dette her... med fare for å bli stempla som ung å dum :P snuppa ble 1 mnd i går, å jeg har siden fødselen strevd med å få til amminga. I begynnelsen ble jeg skikkelig sår, å snuppa spydd blod... så ble det bedre, å deretter fikk jeg brystbetennelse. Men jeg kom meg igjennom det å fortsetta å amme. Nå er problemet at det er så innmari  til  produksjon at jeg holder  på å bli gal... Dere som ikke har nok melk syns vel det er et luksusproblem men. jeg har rett å slett ikke lyst t å amme mer.. det er fortsatt vondt, å jeg lekker melk HELE tida... Mamman min har tilbydd seg å passe henne noen  timer en kveld den her uka, så jeg og sambo får dra på kino. men jeg gruer meg, for jeg kommer til å lekke igjennom alt som er av klær... jeg er bare 18 år og trenger å komme meg ut iblant.. men det der er et seriøst problem for meg. jeg trives heller ikke med å amme... gruer meg til hver gang, og HATER når vi har besøk så jeg må sitte me puppen ut foran dem... Og hun vil jo ha mat sånn en gang i timen ca. Men hun er mye mer mett og fornøyd når hun har fått en flaske mme.
Syns dere jeg er en dårlig mor om jeg slutter å amme? Snuppa er fornøyd uansett om hun får pupp  eller flaske...

Om du føler det slik så slutt. Ikke mas deg gjennom amminga!! Om du har det bedre får sikkert babyen din det bedre også tenker jeg.

Har 2 barn nå. Nr 1 amma jeg til han var 3-4mnd. Var ett sant helvete!!! Og hadde jeg vist bedre hadde jeg gått over til flaske lenge før...
Ammer nå og det går bra. Så da blir det slik denne gang...

Hvis du føler det sånn, så gå over til flaske. Det skal være kos å mate den lille, ikke mas 
:-) Jeg synes ikke du er dum om du går over til mme i alle fall.

Da synes jeg du skal gjøre det hjertet ditt sier, vil du ikke amme så gir du heller flaske :)

Jeg gir flaske, trivdes ikke med amming med første mann, prøvde litt nå, men er ikke komfortabel med det..

hei,
grattis med gullene her inne

nei du er ikke noen dårlig mor for å slutte ammingen... 
du er like god mor om du gir flaske eller pupp. 
(beklager sniker litt) 
men hva sier instinktene dine? er flasken best eller er puppen best for din datter? 

(ja klart vi vet alle at puppen er best på så mange punkt mtp. ernæring. MEN!!!) ammingen skal ikke gå ut over din morsfølelse ovenfor barnet. du er ingen misslykket mor som gir mme. 

lykke til med hva du velger

Ammehjelperen :-) 

Hvis du har det sånn syns jeg du skal snakke med helsestasjonen og begynne å gi flaske.
Med førstemann ammet jeg til han var ca 2 1/2 mnd, sluttet pga at jeg hadde lite melk, og at jeg ikke trivdes like godt med ammingen lenger, og i tillegg skulle han ha mat hver halv time, men roet seg mye mer med mme.
Skjønner godt at du ikke trives med å slenge frem puppen når dere har besøk, jeg gjør ALDRI det. Går alltid opp i sengen å ammer hvis vi har besøk her og han vil ha mat, til og med når sambos eldste sønn på 8 år er her går jeg heller å legger meg når det er mattid enn å amme i stua, er rett og slett ikke komfortabel med å slenge ut puppen for alle og en hver. 
Og jeg syns absolutt ikke du er en dårlig mamma selvom du velger å gi flaske. Husk at så lenge du har det bra, så har stort sett snuppa di det bra også, og det er det viktigste!

Jeg er rett og slett litt lei av hysteriet rundt amming! På et kurs jeg deltok på før fødsel fikk de ikke sagt mange nok ganger hvor viktig og sunt det var. Likevel skulle man ikke føle nederlag om det ikke gikk. Det er jo lett etter å ha hørt den talen. Nei, man må gjøre det som er best for en selv. Ikke vær så streng med deg selv - pakk inn puppen og gjør det som føles riktig for dere :-) En glad mamma, gir en glad baby ;-)

Tusen takk for svar. Regner ikke med jeg får samme støtten av helsestasjonen... :/
Har begynt med flaske, og både jeg og snuppa er lettet og fornøyd =)

Jeg slet veldig med amminga. Da jeg gikk gravid håpet jeg veldig på at jeg fikk til amminga. Fikk masse melk da hun kom, men hun nektet å ta puppen, så måtte bruke skjold, selv da ville hun ikke spise et fullt måltid så måtte pumpe i tillegg. Var på ammekurs ganske tidlig, og de sa til meg at om det er for stressende, er det ikke noe galt i å slutte og bare gi mormelkerstatning.

Merker at det går mye bedre med meg og prinsessa mi nå som jeg bare gir morsmelkerstatning. Slipper å grue meg til hver gang jeg skal mate henne, og hun slipper at jeg stresser sånn. Helsestasjonen jeg går til var også ganske støttende, og så ikke noe problem i dette. Om noen er skeptiske på at du ikke skal amme, så ikke bry deg om dem :)

Gjør dt som føles riktig for d eg.
En god mamma er en mamma som har et mett og fornøyd barn

Jeg hørte noe fint her en dag:
Det er viktigere med mamming enn amming!

Millen skrev:
Jeg hørte noe fint her en dag:
Det er viktigere med mamming enn amming!

Den likte jeg

Back
Topp