Amme eller flaske

Camie

Forelsket i forumet
Febbisbebbis'18
Hei. Er dere flere her som har gått over til MME? Jeg har valgt og gi meg med amming da B ikke blir fornøyd. Uansett hvor ofte jeg legger han til. Jeg ammer fra begge da han ikke blir fornøyd med bare en side. Men han blir faktisk ikke fornøyd dersom jeg ammer han fra begge. Så har prøvd med MME og da har han blir fornøyd :) Noen nevner økedøgn, men han har holdt på slik i halvannen ukes tid. Jeg trives heller ikke så godt med amming da jeg bruker skjold og gruer meg til å stikke ut en tur. Jeg koser meg faktisk mer når jeg gir B flaske fremfor og legge han til puppen. Flere som har (hatt) det slik?
 
Vi har nå gått delvis over på MME.
Jeg mistet melk etter en sykdomsperiode og nå har jeg bare ca halvparten av det hun vil ha og trenger.
Pumper og gir den morsmelka jeg har og legger til brystet innimellom også, men nå blir hun mindre og mindre interessert i å amme fordi flasken er så mye diggere for en lat sjel :p
Hun gulper mindre av MME’en. Det er en fordel! :)

Jeg var jo litt lei meg i starten for at det ble sånn, men ser nå at det er fine fordeler også. Pappaen og andre kan også mate nå og jeg kan få litt alenetid til å gjøre ting uten baby også.

Husk mamming før amming!
 
Vi har nå gått delvis over på MME.
Jeg mistet melk etter en sykdomsperiode og nå har jeg bare ca halvparten av det hun vil ha og trenger.
Pumper og gir den morsmelka jeg har og legger til brystet innimellom også, men nå blir hun mindre og mindre interessert i å amme fordi flasken er så mye diggere for en lat sjel :p
Hun gulper mindre av MME’en. Det er en fordel! :)

Jeg var jo litt lei meg i starten for at det ble sånn, men ser nå at det er fine fordeler også. Pappaen og andre kan også mate nå og jeg kan få litt alenetid til å gjøre ting uten baby også.

Husk mamming før amming!

Skal sies at B er generelt roligere nå som han får MME enn pupp. Mer tålmodighet. Så letter dagene mine faktisk.
 
Vi har nå gått delvis over på MME.
Jeg mistet melk etter en sykdomsperiode og nå har jeg bare ca halvparten av det hun vil ha og trenger.
Pumper og gir den morsmelka jeg har og legger til brystet innimellom også, men nå blir hun mindre og mindre interessert i å amme fordi flasken er så mye diggere for en lat sjel :p
Hun gulper mindre av MME’en. Det er en fordel! :)

Jeg var jo litt lei meg i starten for at det ble sånn, men ser nå at det er fine fordeler også. Pappaen og andre kan også mate nå og jeg kan få litt alenetid til å gjøre ting uten baby også.

Husk mamming før amming!
Skal sies at B er generelt roligere nå som han får MME enn pupp. Mer tålmodighet. Så letter dagene mine faktisk.

Jeg har funnet løsningen ang amming og mme Jeg skal prøve å fortsette med amming. Og jeg har nok fått svar på hvorfor han ikke blir fornøyd. Jeg pumpet en del forrige uke og uka før det. Dette pga vi skulle øve på flaske og fordi tanta til B skulle passe han på lørdag. Så fikk jeg vite at pumping gjør at produksjonen går ned. Så derfor har ikke han vært fornøyd med en pupp av gangen. Dersom jeg skal ut så kan jeg jo pumpe meg før jeg drar ut og/eller gi mme på flaske. Jeg ammet han nå og syns det var koselig. Han har fått flaske i hele dag. Jeg har jo ikke tenkt at jeg kan gi mm/mme på flaske når jeg er ute.
 
Min får kun mme, kutta ut amming etter bare noen uker. Lillegutt hadde problemer med å feste seg på puppen så han var som regel bare rasende sint fordi han ikke fikk maten raskt nok. Jordmor trodde det kunne være pga brystvortene mine at de var flate. Prøvde ammeskjold helt til han ikke godtok det heller. På det tidspunktet hadde jeg allerede mista melka i ene brystet og hadde ikke nok i andre. Bestemte meg for at jeg hadde fått nok av utrivelige måltider, syns synd i guttungen som ikke fikk kose seg med maten og siden jeg måtte gi mme i tillegg likevel så rulla jeg inn puppen og alt ble mye mer trivelig. Nå er han en baby som er lett å ha med å gjøre og han glad hele tida. Helt motsatt av begynnelsen
 
Jeg gir bare mme og har gjort det siden fødsel.
Prøvde å amme de to første, men fikk det ikke til. Så denne gangen gikk vi rett på mme, og det var et helt riktig valg for oss. En fantastisk barseltid uten å føle seg mislykket :)
 
Jeg pumper også gir jeg både mm og mme! Funker fint hos oss! Jeg gruet meg også til å gå ut, følte aldri hun fikk nok mat, hun gråt mye, nå er det en fryd! [emoji1303]
 
Jeg pumper også gir jeg både mm og mme! Funker fint hos oss! Jeg gruet meg også til å gå ut, følte aldri hun fikk nok mat, hun gråt mye, nå er det en fryd! [emoji1303]
Jeg føler meg friere allerede. Tross i at jeg må ha med mer når jeg skal ut, men det skal jeg da klare. Foreløpig ammer jeg enten kveld og natt eller natt og på morran. Ellers før han flaske.
 
Back
Topp