Amme eller flaske?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
ammer du, gir du flaske eller en kombinasjon?:)

Kombinerte amming med flaske (kopp/sprøyte helt i starten) de første 8 ukene, deretter fullamming til 6 mnd. Ammer enda et par-tre ganger i døgnet, snart 2 år.

Prøvde å amme med begge, har ikke gått. Med første pumpet jeg derfor i 6 uker, hvor han fikk en flaske i døgnet med 20-60ml MM. Det var det jeg fikk ut i løpet av ett døgn... Med andre fikk jeg ammet på dagtid i underkant av ei uke, før jeg måtte slutte. Ammet før hvert flaskemåltid, med skjold. Kan vel trygt si at de er flaskebarn og at jeg er flaskemamma [emoji85]

Her er det forsøkt amming med begge. Men lagt på hylla da betennelser setter stopper. Og infeksjoner i fleng.

Fullammet mine to til de var henholdsvis 6 og 7 mnd gamle, og ammet videre til de var hhv. 2,5 og 3 år. :)
Junior hadde større behov for puppen enn jenta mi, men det skilte bare et halvt år, og de diet stort sett like mye begge to, selv om det var lettere å si "nei" til henne, når det av en eller annen grunn ikke passet akkurat når hun ville ha. :)

Fullammer minste på 3,5 måned :)

Fullammet til 6 mnd og nå er hun straks 9 mnd. Får se hvor lenge vi skal amme. I hvert fall til ett år er planen, gjerne litt etter barnehagestart til høsten, og så får vi bare se hva det blir til tenker jeg. [emoji4]

Delammet første i nærmere 3 år, fullammet andre i 6 måneder (ammer fortsatt).

Planlegger amme :) Hvis det ikke går som planlagt blir det flaske. Vil dog prøve å gi henne morsmelk, enten fra brystet eller pumpet første månedene uansett.

Ammet de første seks ukene men gir nå kun mme.

Fullammet til 6 mnd og ammer enda 4-6 ganger i døgnet. Lille er 1 år.

Back
Topp