Amme-BH

Vulpix

Blir kjent med forumet
Hei!

Er det noen som har begynt å kjøpe amme-bher? Eventulelt når tenker du å gjøre det?

Jeg er førstegangs gravid og nå har puppene mine har vokst ut av bhene mine. I og med at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bruke vanlig bh igjen på ett til halvannet år vurderer jeg å gå rett over på ammebh. Eneste jeg tenker på er at de kanskje kommer til å vokse ut av ammebhene slik at jeg ikke kan bruke de heller, og at jeg kanskje bør drøye det enda litt lenger. Jeg er 9 fullgåtte uker nå.
 
Hei!

Er det noen som har begynt å kjøpe amme-bher? Eventulelt når tenker du å gjøre det?

Jeg er førstegangs gravid og nå har puppene mine har vokst ut av bhene mine. I og med at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bruke vanlig bh igjen på ett til halvannet år vurderer jeg å gå rett over på ammebh. Eneste jeg tenker på er at de kanskje kommer til å vokse ut av ammebhene slik at jeg ikke kan bruke de heller, og at jeg kanskje bør drøye det enda litt lenger. Jeg er 9 fullgåtte uker nå.

Har ikke kjøpt noen enda, berre sett litt hva som finnes. Allerede no begynner det å bli trangt i mine vanlige, kommer til å kjøpe en kanskje før fødsel, men ut ifra erfaring forrige gang så vokser puppene enda mer etter fødsel! Så kjøper resten da :)
 
Hei!

Er det noen som har begynt å kjøpe amme-bher? Eventulelt når tenker du å gjøre det?

Jeg er førstegangs gravid og nå har puppene mine har vokst ut av bhene mine. I og med at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bruke vanlig bh igjen på ett til halvannet år vurderer jeg å gå rett over på ammebh. Eneste jeg tenker på er at de kanskje kommer til å vokse ut av ammebhene slik at jeg ikke kan bruke de heller, og at jeg kanskje bør drøye det enda litt lenger. Jeg er 9 fullgåtte uker nå.
Jeg har samme problemet som deg. Vurderer å bare gå rett over på amme-bh selv. Men finner bare bher uten spiler. Noen som vet om gode amme-bher med spiler?
 
Sist begynte jeg med ammebh med en gang jeg gikk opp i bh-størrelse, fantastisk bortkasta da de vokste myyyye mer ved ammestart. Denne gangen skal jeg tyne den i det lengste laget, men egentlig mest fordi at jeg er dritlei av ammebh og vet at jeg (forhåpentligvis - altså til at amminga funker) må gå med det i 1-2 år igjen :p
 
Det vil jeg tro ikke er vits. Du vil garantert trenge større bh etter at melkeproduksjonen er skikkelig i gang. Og amme-bh med spiler anbefales ikke for det kan være med på å forsinke/redusere produksjonen. Fortalt av jordmor...
Kjøp deg heller noen billige vanlige bher som er passe, og spar pengene du ville brukt på ammebher som blir for små til du trenger det;) ...er mitt tips!
Hilsen kommende trebarnsmor:)
 
Jeg ville heller gått til innkjøp av noen komfortable bh'er nå. Som sagt over vil du nok bare fortsette å vokse. På 9 uker har jeg også vokst ut av mine bh'er (endelig har jeg pupper igjen! :p) jeg har veldig ømme og sensitive bryst nå, så jeg har funnet min elsk i spileløse bh fra Lindex, helt fantastisk ❤️❤️ har noen amme bh fra sist, så får se om jeg passer de når den tid kommer. Er vanligvis D-cup, gikk opp til G da jeg ammet
 
Jeg kjøpte tidlig sist, og bruker de minste enda (gutten er 11 mnd) siden det er så behagelig. Puppene vokser og deretter minsker igjen, så om du kjøper for liten bh så kan du jo bruke den når baby er 5-6 (eller 12) mnd for da har de blitt slappe igjen :D

Jeg har kjøpt ull og polyester fra boobs, både M og L. Det er deilig å ikke ha bh som strammer og har spiler (spiler er visst ikke bra for melkegangene heller).
 
Jeg har samme problemet som deg. Vurderer å bare gå rett over på amme-bh selv. Men finner bare bher uten spiler. Noen som vet om gode amme-bher med spiler?

Hvorfor spiler? Det er på ingen måte anbefalt... Det "skal ikke" være spiler i ammebh, derfor du ikke finner det :D
 
Last edited:
Jeg har etter forrige gang og bruker de fortsatt :p Mini er 13 mndr og jeg kunne brukt andre for lenge siden, men de er jo sååå komfortable!! :D Ingen spiler og støtter godt :)
 
Jeg kjøpte tidlig sist, og bruker de minste enda (gutten er 11 mnd) siden det er så behagelig. Puppene vokser og deretter minsker igjen, så om du kjøper for liten bh så kan du jo bruke den når baby er 5-6 (eller 12) mnd for da har de blitt slappe igjen :D

Jeg har kjøpt ull og polyester fra boobs, både M og L. Det er deilig å ikke ha bh som strammer og har spiler (spiler er visst ikke bra for melkegangene heller).

Jeg henger meg på denne. Jeg har brukt nesten hele spekteret av størrelser gjennom svangerskap og amming :) Elsker også boobs, både ull og vanlige :)
 
Hvorfor spiler? Det er på ingen måte anbefalt... Det "skal ikke" være spiler i ammebh, derfor du ikke finner det :D
Aha! Har bare så store pupper fra før at jeg føler de er overalt hvis ikke noe holder de godt på plass. :) Men da vet jeg det!
 
Eg er super fornøgd med Bravado amme bh. Støtter godt, uten spiler og uten sømmer. Brukt både under svangerskap, ammming og etter:happy::happy:
 
Det som også er fint med de er man egentlig ikke vokser så lett ut av dem siden der er str S/M,M/L,L/XL og ikke koppstr,så man har litt mer å "gå på" med amme-bh :) jeg kjøpte ammebh tidlig for jeg fikk SÅ ømme bryster så orket ikke tanken på de stive vanlige bh'ene med spiler :) ❤️
 
Jeg har samme problemet som deg. Vurderer å bare gå rett over på amme-bh selv. Men finner bare bher uten spiler. Noen som vet om gode amme-bher med spiler?
Jeg har flere ammebh-er med spiler, kjøpt på diverse undertøysbutikker. Change sine er veldig gode og finnes i mange størrelser. GlamMom.no har også stort utvalg i både med og uten spiler, også i store størrelser. Spiler kan gi tette melkeganger hvis de ikke er riktig størrelse, men spilene i ammebh-er skal gå til langt under armen, nesten til baksiden av underarmen. Jeg har neste bare brukt med spiler, og har ikke slitt med tette melkeganger. Anbefaler å prøve, så ser du hvordan kroppen din reagerer etterhvert :)
 
Jeg har flere ammebh-er med spiler, kjøpt på diverse undertøysbutikker. Change sine er veldig gode og finnes i mange størrelser. GlamMom.no har også stort utvalg i både med og uten spiler, også i store størrelser. Spiler kan gi tette melkeganger hvis de ikke er riktig størrelse, men spilene i ammebh-er skal gå til langt under armen, nesten til baksiden av underarmen. Jeg har neste bare brukt med spiler, og har ikke slitt med tette melkeganger. Anbefaler å prøve, så ser du hvordan kroppen din reagerer etterhvert :)
Takk for tipset! :D
 
Takk for alle tips! Tror jeg må en shopperunde, enten det blir vanlig bh eller ammebh.

Var forresten på første treningstime i dag etter jeg ble gravid. Viser seg at jeg heller ikke kan bruke treningstightsene mine lengre. Kompresjon + bebiss er ikke særlig behagelig! Noen som har tips til treningstightser også? Har fått en fra en venninne fra HM som er et par nummer for stor. OK det, men må hipse på den hele tiden!
 
Takk for alle tips! Tror jeg må en shopperunde, enten det blir vanlig bh eller ammebh.

Var forresten på første treningstime i dag etter jeg ble gravid. Viser seg at jeg heller ikke kan bruke treningstightsene mine lengre. Kompresjon + bebiss er ikke særlig behagelig! Noen som har tips til treningstightser også? Har fått en fra en venninne fra HM som er et par nummer for stor. OK det, men må hipse på den hele tiden!

Yogabukse med høyt liv men som ikke strammer slik en tights gjør.
 
Jeg synes vanlig tights uten kompresjon er helt fint. Er bare 9+3 da.
 
Back
Topp