Amme-bh tips +str?

*-Tingeling-*

Blir kjent med forumet
Heisann :)

Nå begynner magen å presse så mye opp at jeg ikke kan ha spiler i bh-en lenger. Er i uke 33 og tenkte det kanskje er like greit å kjøpe amme-bh snart. Hvilke typer har dere gode erfaringer med? Akkurat nå går jeg med en sports-bh som kanskje er litt vel strammende og støttende.

Og dere som har fått barn før, hvor mye endret bh-størrelsen seg fra ca nå 7 uker før termin til etter fødsel? Jeg har hittil gått opp 15 kg, endret str fra ca 70c til 75c/80c og magemålet(SF) mitt var på 98.persentilen forrige kontroll, så jeg har vokst en del generelt allerede.

Jeg har samme målene som deg på både pupper og ligger likt på symfysemålet. Er 27+5 i dag. Puppene mine forrige svangerskap forandret seg VELDIG i størrelse den siste tiden. De bh’ene jeg har nå passer garantert ikke om 1 mnd for min del.

Jeg har kjøpt deilige bh topper på Cubus som jeg bruker nå. Størrelse L og XL (bruker som regel XS i de). Veldig gode bh er

Kjøp kun bh som du kan vokse i. F eks nattamme bh fra hennes kg Mauritz. Når du begynner å amme får du ikke bare melkespreng men også brystspreng og brystene og vevet rundt blir hovent. Dette for å sikre næringsstoffer og at melken flyter lett til den lille. Etter en stund vil bryst sprengen gi seg og du vil gå ned nesten en størrelse bare av det. Så når baby er 3 mnd er melkemengden såpass regulert at det er kun ved økedager at du vil kjenne til spreng som etter fødselen. Da vil bryststørrelsen gå ytterligere ned. Den første tiden med begge mine to andre barn gikk jeg opp størrelser i bh når jeg fikk melken. Fra XS til xl i bh uten spiler. Gikk til str M iløpet av ca 2 mnd.

Kjøp kun bh som du kan vokse i. F eks nattamme bh fra hennes kg Mauritz. Når du begynner å amme får du ikke bare melkespreng men også brystspreng og brystene og vevet rundt blir hovent. Dette for å sikre næringsstoffer og at melken flyter lett til den lille. Etter en stund vil bryst sprengen gi seg og du vil gå ned nesten en størrelse bare av det. Så når baby er 3 mnd er melkemengden såpass regulert at det er kun ved økedager at du vil kjenne til spreng som etter fødselen. Da vil bryststørrelsen gå ytterligere ned. Den første tiden med begge mine to andre barn gikk jeg opp størrelser i bh når jeg fikk melken. Fra XS til xl i bh uten spiler. Gikk til str M iløpet av ca 2 mnd.
Enig med dette :) opplevde akkurat det samme

Har funnet veldig gode ammebh uten spiler på kappahl. Fine i størrelsen og!

Jeg langtidsammet nr.1 og har motsatt erfaring enn de over - jeg ble bare større og større. Gikk fra bh-størrelse b til maks på dd da nr.1 var ca 1,5 år... Men som dere ser tok det lang tid før jeg virkelig ble diger/ikke lengre fikk blikkontakt... Jeg har nå bh størrelse 70c til vanlig, har kjøpt ammebh uten spiler størrelse large.

Boob warmer ull bh, er dyre men utrolig verdt pengene. Spesielt siden man svetter mye i barseltiden og mtp vekst av puppene var denne genial! Jeg lever i mine enda, de strammer ikke og kan brukes flere dager om gangen. Har flere venninner som er blitt overbevist etter jeg har anbefalt disse. Jeg har store pupper, type 95B-C normalt så disse i L-XL er geniale. Jeg hadde mange bomkjøp og prøvde mye forskjellig men alle var for små!!! Så kappahl, lindex osv er jo ikke halvparten av den str jeg trenger/trengte. Puppene endret seg jo ganske mye men det roet seg ved 3 mnd (hormonbalansen) så da kunne jeg kjøpe litt flere.

Jeg er veldig fornøyd med spileløs ammebh fra Lindex, de gir god hold og passform for meg, og ser litt fine ut. Har noen fra hm også, de 2pk'ene.. De er helt ok.
Gått fra 65f til 75f/80e i graviditeten. 36+2 i dag. Forventer at de blir enda større når melka kommer :sour:

Back
Topp