Amme bh og ammeklær

Ruttis

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Kanskje litt tidlig ute med å tenke på dette, men er det noen som har tips til gode OG praktiske amme bh'er og amme t-skjorter/gensere?
Det er jo helt sikkert en smakssak for den enkelte, men jeg er generelt kresen på bh'er og vil helst ikke at det skal presse noe sted, men samtidig gi godt med hold da jeg har E-cup til vanlig.

Brukt en fra merke Anita. Veldig fornøyd med det merke men akkurat den første tiden etter fødsel til produksjon er stabil har jeg bare brukt de fra kaphal eller lindex. Ville ikke innvistert i noe skikkelig amme bh før produksjonen er stabil etter ca en mnds tid! Og jeg bruke normalt g cup :wacky:

Ellers digger jeg singlter eller topper med deiling på midten i sted for de med klips som du får på type lindex kaphal og hm.

Linker den typen jeg digg!

Kjøpte 4 amme-bher og 2 ammekjoler i uke 10 eller noe :hilarious: kjolene passer også underveis i svangerskapet, så deilig det. Bruker bare de ammebhene jeg har kjøpt :)

Har ammeBHer fra Cache Coeur i str 80G. Jeg har nok hatt 10 stk av denne, har brukt dem i 5 år. Denne er med bøyle, som noen prøver å unngå, så det går kanskje an å sjekke anmeldelser av andre i samme merke hvis man ikke vil ha det.

https://www.zalando.no/cache-coeur-gloss-boeyle-bh-slate-blue-cz089a00a-k11.html

Bruker ammesingletene fra HM på natta.

Og t-skjorter fra Boob. De er veldig stretchy og greie.

Har dere erfaring med ammeBHog store pupper? Jeg har utgangspunktet over gjennomsnitt i størrelse, har vell sånn G i størrelse til vanlig,(dessverre :p )har titta litt rundt på ammeBh men finner bare småstørrelser…

Har dere erfaring med ammeBHog store pupper? Jeg har utgangspunktet over gjennomsnitt i størrelse, har vell sånn G i størrelse til vanlig,(dessverre :p )har titta litt rundt på ammeBh men finner bare småstørrelser…
Må i skikkelige.bh butikker men langt fra alle som har et godt utvalg..men du kan sjekke ut careless. De skal ha noen men ingen erfaring med de selv. Lurer på om. Change har noen. Personlig likte jeg denne https://www.morogmeg.no/ammebh/anita-5035-med-boyler-b-til-i-cup-omkrets-75-til-90-cm

Har ammeBHer fra Cache Coeur i str 80G. Jeg har nok hatt 10 stk av denne, har brukt dem i 5 år. Denne er med bøyle, som noen prøver å unngå, så det går kanskje an å sjekke anmeldelser av andre i samme merke hvis man ikke vil ha det.

https://www.zalando.no/cache-coeur-gloss-boeyle-bh-slate-blue-cz089a00a-k11.html

Bruker ammesingletene fra HM på natta.

Og t-skjorter fra Boob. De er veldig stretchy og greie.

Er den cache coeur behagelig? Jeg kjøper til vanlig kun BH hos spesialforretning og ikke hm/lindex osv da jeg synes bøylene presse for mye inn på sidene...

Brukt en fra merke Anita. Veldig fornøyd med det merke men akkurat den første tiden etter fødsel til produksjon er stabil har jeg bare brukt de fra kaphal eller lindex. Ville ikke innvistert i noe skikkelig amme bh før produksjonen er stabil etter ca en mnds tid! Og jeg bruke normalt g cup :wacky:
Godt poeng. Sikkert greit å ha noen rimlige varianter i skuffen først :)

Den så veldig godt ut. Hvordan er den på størrelse? Både omkrets og cup.
Jeg har ikke brukt andre BHer på 5 år, så ikke helt sikker. Men da jeg kjøpte den første kjøpte jeg samme størrelse som jeg hadde fra undertøysbutikk og den passet fint. Jeg synes den er veldig behagelig, ikke noe som gnager noen steder. Men det kan jo være at passformen passer meg veldig bra, mens den blir feil for andre.

Hvilke amme-bher kjøpte du?
Denne:

Bruker D/E-cup normalt og er stor i kroppen, men xxl funker for meg. Så ut som få størrelser igjen da. De hadde flere farger da jeg kjøpte

Ammetopper har jeg kjøpt på bonprix, vet fra forrigemann at de kler min fasong og de jeg har kjøpt er sånne som både passer gravidmage og som fortsatt ser fine ut på etter graviditeten :)

Min favoritt amme-BH kjøpte jeg på shein rett før de ble strenge med fortolling (de er ikke med i voec) så nå er jeg på leting...har ikke store pupper men må ha noe MYKT, og samtidig ikke helt tynne i stoffet (helst med litt padding) for selv om jeg bruker ammeinnlegg så føler jeg at det òg viser fort gjennom..

Jeg kjøpte de her tidlig og orker ikke å bruke noe annet da jeg har vokst mye i både bryst og omfang av ryggen.
Kjempe deilige!

Sniker fra september. Jeg prøvde så mange forskjellige ammebher sist, men ble ikke fornøyd med noe før jeg fant denne fra cache coeur.

Den er veldig myk, strammer ingen steder, samtidig som har litt padding og holder fasongen godt. Jeg bruker til vanlig 80B, og var nok ca 80/85C i den heftigste ammeperioden og da passet L veldig godt.

https://www.zalando.no/cache-coeur-...ng-seamless-bra-topp-black-cz089n004-q11.html

Hei, sniker her. Hadde en bravado full cup da jeg ammet første barnet, nå som jeg skal ha nr 2 har jeg kjøpt bare sånne. Jeg har store pupper og har ikke funnet noe som jeg liker bedre. Sømløse, elastiske, har innlegg som funker bra om man vil ha det og de har holdt form/elastisitet godt over tid.

Hei, sniker her. Hadde en bravado full cup da jeg ammet første barnet, nå som jeg skal ha nr 2 har jeg kjøpt bare sånne. Jeg har store pupper og har ikke funnet noe som jeg liker bedre. Sømløse, elastiske, har innlegg som funker bra om man vil ha det og de har holdt form/elastisitet godt over tid.

Den så bra ut! Vet du om størrelsen følger omkrets eller cup?

Hvordan er størrelsene her? Står M, L og XXL? Hva vil det si? Jeg trenger tilsvarende 75/80 E/F

Back
Topp