Amme bh for litt større pupper

Babyivente

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Jeg sliter skikkelig når det kommer til vanlig bh og slikt - og må lissom bare på change der hvor en bh koster opp mot 1000kr
Jeg bruker str 85G og 90G…
Er det noen som vet om en behagelig amme bh? Som ikke gir gnagesår på skuldrene eller hvor puppene ruller ut hele tiden?

Jeg ligger sånn 70f/g sikkert H nå for alt jeg vet... men har endt opp med å kjøpe topper som kan funke som ammebh. Selvom min mor mente jeg kanskje ville ha mer støtte når jeg produserer melk pga da blir de tyngre.

Men så syns jeg det er vanskelig å kjøpe på forhånd når folk sier puppene blir større når du får melk. Da er det jo dumt å bruke mye penger på dyr bh som ikke vil passe...

Håper noen andre kan veie inn :bag:

Jeg har bestilt et par bher fra underverker.no. Synes de har ganske bra utvalg også i store størrelser. Vanskelig å vite hvilken størrelse man skal bestille da, men jeg bestilte to forskjellige. Den ene passer nå, den andre er litt for stor. Aner jo ikke hvordan puppene blir etterhvert. Men bruker den som passer allerede, og er fornøyd med den hvertfall.

Jeg sliter skikkelig når det kommer til vanlig bh og slikt - og må lissom bare på change der hvor en bh koster opp mot 1000kr
Er det noen som vet om en behagelig amme bh? Som ikke gir gnagesår på skuldrene eller hvor puppene ruller ut hele tiden?
Jeg har ikke store bryster(D-cup nå, normalt C og er 1,75 høy), men kjøpte en billig 2pk. på Zalando som var utrolig behagelig og fin passform. Mener jeg så Zalando hadde mange i store størrelser. Får ikke sjekket merke på min nå, da jeg har den ene på og andre i vaska, men som sagt mener jeg de hadde store og billige alternativer.

Søren, nå er emoji funksjonen borte for meg på mobil igjen!

Jeg ligger sånn 70f/g sikkert H nå for alt jeg vet... men har endt opp med å kjøpe topper som kan funke som ammebh. Selvom min mor mente jeg kanskje ville ha mer støtte når jeg produserer melk pga da blir de tyngre.

Men så syns jeg det er vanskelig å kjøpe på forhånd når folk sier puppene blir større når du får melk. Da er det jo dumt å bruke mye penger på dyr bh som ikke vil passe...

Håper noen andre kan veie inn :bag:

Det er veldig individuelt. Jeg har bare kjøpt en billig 2pk. i forkant denne gangen fordi jeg i dette svangerskapet fikk den størrelsen jeg pleier få når ammingen kommer i gang, allerede i 1. trimester. I de to andre svangerskapene endret ikke puppene størrelse før etter fødsel, også krympet de igjen etter de 3 første mnd. Med andre ord, brukte samme størrelse under svangerskapet, og etter.

Denne gangen er endringene så anderledes at jeg er redd jeg får monster pupper når jeg begynner amme, så avventer å kjøpe fler :)

Ok, nå tror jeg at jeg skjønner emoji verktøylinja :bag:

Hadde 80F før svangerskap, og har levd i ammebh fra KappAhl i str. XL, de er litt trange men orker ikke kjøpe bøylebh etc enda da jeg er usikker på str ved amming.

ja, jeg har store bryster normalt og sliter med å finne bh’er hele tiden.. Derfor jeg lurte, hehe. Orker ikke at puppene skal drive å falle ut hvert femte sekund..

Jeg er ikke til så mye hjelp, beklager det, men er litt i samme båt selv. Er selv bare på Change og handler, og syns det er håpløst å finne bh'er som passer. (Litt utenom tråden, men vil anbefale deg å sjekke ut Mariah Fullshaper der, når det er tid for vanlige bh'er igjen. Syns den er helt fantastisk!) Men tilbake til det du faktisk spør om: ville bare tipse om Ammebutikken.no. Jeg har ikke kjøpt, eller prøvd noe derfra ennå, men har googlet, lest og lett masse, og ser de ofte får mye skryt for gode bh'er til de med store byster, så jeg kommer til å prøve meg der når den tiden kommer. Prisen er heller ikke så himla verst.. selv om 500-600kr er mye for en bh.. Sett navnet "Bravado" (full cup) ofte for de som har store byster, så kanskje den kunne være noe?

Håper dette tipset var til litt hjelp, del gjerne erfaring om du prøver noen bh'er der fra :happy:

Ps: kom også over denne siden https://molke.co.uk/, men ikke vært der inne selv å sett..

Last edited:
Jeg er ikke til så mye hjelp, beklager det, men er litt i samme båt selv. Er selv bare på Change og handler, og syns det er håpløst å finne bh'er som passer. (Litt utenom tråden, men vil anbefale deg å sjekke ut Mariah Fullshaper der, når det er tid for vanlige bh'er igjen. Syns den er helt fantastisk!) Men tilbake til det du faktisk spør om: ville bare tipse om Ammebutikken.no. Jeg har ikke kjøpt, eller prøvd noe derfra ennå, men har googlet, lest og lett masse, og ser de ofte får mye skryt for gode bh'er til de med store byster, så jeg kommer til å prøve meg der når den tiden kommer. Prisen er heller ikke så himla verst.. selv om 500-600kr er mye for en bh.. Sett navnet "Bravado" (full cup) ofte for de som har store byster, så kanskje den kunne være noe?

Håper dette tipset var til litt hjelp, del gjerne erfaring om du prøver noen bh'er der fra :happy:

Ps: kom også over denne siden https://molke.co.uk/, men ikke vært der inne selv å sett..
Jeg kjøpte bravado men mulig jeg bomma på størrelse,at jeg har gått opp mens jeg har vært gravid. For de jeg kjøpte kjennes ut som sports bh :smiley-ashamed004

Jeg kjøpte bravado men mulig jeg bomma på størrelse,at jeg har gått opp mens jeg har vært gravid. For de jeg kjøpte kjennes ut som sports bh :smiley-ashamed004
Jeg har ikke prøvde de selv men kan jo være‍♀️ Størrelsen forrandrer seg jo underveis‍♀️ Kan også være Bravado (merket) ikke passer din byste Antar ammebh’er er som vanlige bh’er der, at de ikke passer alle typer, og at man må prøve seg fram ‍♀️ Husker jeg lette lenge før jeg fant vanlig bh som passer min byste, håper ikke jeg må gjennom samme reisa med ammebh’er Ble tipset av ammehjelpen (sendte mail) at kanskje ammetopper kunne være noe for meg å sjekke ut når den tiden kommer, i allefall til å bruke i starten til det hadde stabilisert seg, for så å prøve bh’er. Hun selv hadde stor byste til vanlig, og syntes ammetopper var gull verdt selv da hun ammet‍♀️ Vet ikke om de er som bh’er, eller om de er litt mer fleksible (ser for meg de er en del mer fleksible), så de kan brukes både før, og etter fødsel ‍♀️ Da slipper man kanskje iallefall gjøre bomkjøp der, eller styre så fælt med størrelser Nå er jeg 19 + 2, og førstegangs, så er veeeeeeldig grønn på alt dette her Lærer fortsatt, og må bare prøve meg fram

Jeg har store pupper i utgangspunktet - GIGA i fullammeperioden etter fødsel.
Det som funker for meg de første månedene med mye spreng og slik er en myk bh uten spiler. Den har ikke enormt mye støtte, men nok og om jeg vil ha mer på trilletur eller noe sånn akn man kombinere med ammetopp. Synes ammetoppene fra KappAhl er best og BH-en som har fingert er også KappAhl sin ammebh uten spiler i den største xl-størrelsen som de har.
Sover med disse hele ammeperioden og har også brukt dem i svangerskapet

Etterhvert bytter jeg til change ammebh. Jeg målte meg hjemme med målebånd og plottet inn i kalkulatoren deres for størrelse åå nett, og fikk da helt riktig størrelse i posten. De har tilbud fra tid til annen så jeg kjøpte en svart og en hvit på 50% salg.
Men - puppene mine endrer seg så mye når melka kommer etter fødsel og livmålet blir jo helt feil om man måler som høygravid. Så disse må jeg skaffe etter fødsel.
Har ellers orøvd hm, det funker ikke for noe mer enn en c/D-cup og diverse merker fra ammehjelpen sin nettbutikk, som heller ikke satt særlig godt på.

Jeg har ikke prøvde de selv men kan jo være‍♀️ Størrelsen forrandrer seg jo underveis‍♀️ Kan også være Bravado (merket) ikke passer din byste Antar ammebh’er er som vanlige bh’er der, at de ikke passer alle typer, og at man må prøve seg fram ‍♀️ Husker jeg lette lenge før jeg fant vanlig bh som passer min byste, håper ikke jeg må gjennom samme reisa med ammebh’er Ble tipset av ammehjelpen (sendte mail) at kanskje ammetopper kunne være noe for meg å sjekke ut når den tiden kommer, i allefall til å bruke i starten til det hadde stabilisert seg, for så å prøve bh’er. Hun selv hadde stor byste til vanlig, og syntes ammetopper var gull verdt selv da hun ammet‍♀️ Vet ikke om de er som bh’er, eller om de er litt mer fleksible (ser for meg de er en del mer fleksible), så de kan brukes både før, og etter fødsel ‍♀️ Da slipper man kanskje iallefall gjøre bomkjøp der, eller styre så fælt med størrelser Nå er jeg 19 + 2, og førstegangs, så er veeeeeeldig grønn på alt dette her Lærer fortsatt, og må bare prøve meg fram
Er førstegangs her også, bare at vi fikk tvillinger i tillegg som førstegangs. Travle tider o_O :hilarious: men der er nok et godt tips. Har en topp som jeg bruker som ammetopp for den funka ganske greit til det. Og bh uten spiler er veldig komfortabelt syns jeg! Men jo ammebh kan fort vær en prosess av å prøve ut en del bher :smiley-ashamed004

Anbefaler å sjekke ut ammehjelpen sine BH-er! Gode forklaringer til hvordan de sitter og hva som anbefales med tanke på midje og bryst.

Back
Topp