Amma till sömns > Somna själv i egen säng

Klara

Andre møte med forumet
Jag söker tips från er som lyckats få er lilla att somna själv i egen säng från att ha ammat dem till sömns! Det känns som om jag har läst massor om detta men ändå har jag ingen bra plan... Hur gjorde ni?? Känner jag gärna behöver lite inspiration :-)

Oftast när jag lägger henne i sprinklesängen blir hon missnöjd och börjar storgråta efter mer eller mindre lång tid. Jag vill inte att hon ska behöva storgråta så jag har prövat att ta upp henne och lägga ner henne när hon roat sig, men då börjar det genast igen, varje gång tills jag ger upp. Kvällsrutiner är införda även om jag tycker det är svårt att veta när hon är lagom trött. Vi har hittat en smokk som hon tar ibland, men den hjälper henne inte att roa sig när hon ska sova. Hon har en koseklut men jag är osäker på om den hjälper. Vi har byggt upp med filtar runt om henne men eftersom hon sover så gott i vår stora säng undrar jag om det egentligen spelar någon roll. Just nu har jag tänkt att låta henne få ligga ett tag i egen säng varje kväll för att ge henne möjlighet att somna själv om det bara är en mognadsfråga... Men hittills har det bara slutat med att hon storgråter och jag tar henne till vår säng för att amma henne till sömns.

Back
Topp