AMH

Kvakkis

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Amh verdien min har rast fra 40 til 19 på 11 måneder. Jeg syntes det var veldig mye:( Ble litt urolig over utviklingen. Er det noen som har erfaringer med et slikt fall og konsekvensene av det? Kommer den til å rase like fort nedover det neste året også?

Du kan få litt varierende verdi på AMH måling ut i fra når i syklusen prøven tas.
Det beste er å utføre en GU samtidig og telle folikler. Totaltsett gir det et bedre bilde av situasjonen :)

Nå vet jeg ikke din alder, men 19 er helt innafor om du er mellom 25-35 altså.

Du kan få litt varierende verdi på AMH måling ut i fra når i syklusen prøven tas.
Det beste er å utføre en GU samtidig og telle folikler. Totaltsett gir det et bedre bilde av situasjonen :)

Nå vet jeg ikke din alder, men 19 er helt innafor om du er mellom 25-35 altså.

Ja, vet at 19 er innenfor:) men det var det voldsomme fallet jeg reagerte på.
Jeg har forstått det slik at amh ikke er syklusavhenging, at det reduseres gradvis eller holder seg stabilt intil man nærmer seg slutten på fertil alder.

Jeg har lest ett sted at det burde taes på en spesiell syklus dag (3 eller5) fordi det kunne variere. 19 er jo bra det :happy: har kunn fått målt fsh jeg under utredning for hab ab, det varierer også i syklusen

Jeg har lest ett sted at det burde taes på en spesiell syklus dag (3 eller5) fordi det kunne variere. 19 er jo bra det :happy: har kunn fått målt fsh jeg under utredning for hab ab, det varierer også i syklusen

Jeg ba om å få ta hele røkla av hormonprøver igjen på grunn av alderen, tok prøvene 2 syklusdag :) Ser FSH også har steget, men er fremdeles innenfor normalen i folikkelfasen.

Jeg ba om å få ta hele røkla av hormonprøver igjen på grunn av alderen, tok prøvene 2 syklusdag :) Ser FSH også har steget, men er fremdeles innenfor normalen i folikkelfasen.
har også alderen i mot mego_O håper vi får det til uansett.

Det rare her er at 2-3uker før den på 19 ble tatt, så var Amh verdien 28 o_OHar nemlig tatt den to ganger ila en måned.

Gynekologen sa at Amh skal holde seg stabilt også gjennom syklus, den kunne variere ørlitegranne, derfor foretrakk de at den ble tatt når man hadde menstrasjon.

Han syntes visst verdiene mine og fallet ikke virket helt normalt for så mye skulle den ikke variere.

Det rare her er at 2-3uker før den på 19 ble tatt, så var Amh verdien 28 o_OHar nemlig tatt den to ganger ila en måned.

Gynekologen sa at Amh skal holde seg stabilt også gjennom syklus, den kunne variere ørlitegranne, derfor foretrakk de at den ble tatt når man hadde menstrasjon.

Han syntes visst verdiene mine og fallet ikke virket helt normalt for så mye skulle den ikke variere.
Oii ja det var rart, får håpe det har stabilisert seg nå og holder seg på 19. Usikker på om gyn har tatt den prøven av meg, får svar på det neste mandag. Offentlig gyn tok ikke den som endel av utredningen.

Jeg hadde AMH på 11 i august og på 3 i september. I november i fjor hadde jeg på 5. Mine målinger tyder på at AMH-blodprøven ikke er helt pålitelig, så jeg ville rett og slett tatt resultatet med en klype salt og antatt at verdien din lå mellom de du har beskrevet. Som en annen nevner, er kanskje telling av antrale follikler mer pålitelig.

Back
Topp