Amerikanske pannekaker:)

nemoen

Glad i forumet
Noen som har laga/spist det? Er det godt? Oppskrift? Hva hadde dere til? Har utrolig lyst å prøve å lage det, ser godt ut:)

Currrlysue skrev:
Jaaa, har oppskrift men den ligger nede. Bekkenet mitt orker ikke trappa flere ganger idag, så kan gi deg den imorgen om du ikke har fått til da :)

Er di gode? ;) hva serverer du til? ;) har aldri smakt det;) venter gjerne tenkte å lage det til helga:)

Hehe ja er nok noe med denne graviditeten som gjør at eg og vil prøve;)

Oi det hørtes ufattelig søtt ut...

Jeg fikk det servert i USA med lønnesirup, friske blåbær og jordbær og stekt bacon. Veldig godt, men litt vel søtt og mektig. Ikke akkurat et fullverdig måltid, litt mer som en dessert. Men absolutt verdt å smake på! Det finnes sikkert masse fine oppskrifter hvis du googler det :)

Jeg har ei oppskrift som i alle fall jeg syns ble veldig god :) Men det er selvsagt et MUST med lønnesirup :)

300g hvetemel
5ss sukker
4ts bakepulver
1ts salt
7ss olje
2,5dl skummet kulturmelk
2dl helmelk
2 egg

Håper du syns de er like gode slik som jeg gjør :)

Takk :) må jo testes;)

Veldig godt, men som det sies over her, så er det både mektig og søtt. Akkurat som man kan forvente av en amerikansk frokost.. Man kan jo bruke det man liker til pannekakene, om det er sjokolade, banan, blåbær eller eple og kanel.

Samboer lesser på med lønnesirup, jeg synes det er bedre med syltetøy/bær. Eller sprøstekt bacon og lønnesirup. Huff, nå fikk jeg lyst på bacon:)

Back
Topp