Ameproblemer

baby_i_magen

Glad i forumet
Jeg har en sønn på 6 uker og de siste dagene har han vært veldig ubestemt på puppen spesielt på kveldstid.
Han suger en kort stund for så å bli urolig og grinete. Jeg har pumpet meg og gitt han flaske når dette skjer, etter mange forsøk på å gi ham puppen. Når han får flasken drikker han godt og sovner som regel.
Noen som har tips, råd eller erfaringer med dette?

Hilsen litt frustrert mamma!

Jeg prøver å gi han puppen lenge før jeg tyr til flaske slik at han ikke skal venne seg til den. Har bare gitt han flaske tre ganger og da har jeg prøvd med puppen i lengre tid. Han søker veldig med tungen og tar puppen til å begynne med, men ligger bare intill i 2 -3 minutter så slipper han den. Han gråter veldig mye når han ikke får mat, så det er tydleig at han er sulten. Han sovner også rett etter han har fått flasken.

ORIGINAL: Camilla_21

Jeg har en sønn på 6 uker og de siste dagene har han vært veldig ubestemt på puppen spesielt på kveldstid.
Han suger en kort stund for så å bli urolig og grinete. Jeg har pumpet meg og gitt han flaske når dette skjer, etter mange forsøk på å gi ham puppen. Når han får flasken drikker han godt og sovner som regel.
Noen som har tips, råd eller erfaringer med dette?

Hilsen litt frustrert mamma!

Det er vanlig at de små er urolige og dier myye om kveldene. På kvelden er det mindre melk, men den er til gjengjeld fetere. Så det de små gjør er å ligge og fete seg opp utover kveldene. [:D]

Jeg personlig ville ikke gitt flaske. Noen barn vegrer puppen hvis de får tilbud om flaske, fordi de ikke trenger jobbe så mye for melka ved flaskemating. Sålenge barnet kun får puppen, så vil som regel melkemengden tilpasses perfekt det din lille trenger. Så legg til så ofte som han ønsker. Uansett om det er ti minutter siden sist.

Det kan være at det er øking på gang. Da kan det oppleves som om han vil die konstant omtrent. Selv om han ikke ligger lenge av gangen, så er det for å gi melkeprodukjsonen beskjed om at her må det lages mer.

Jeg personlig ville kuttet helt ut flaske, og lagt han til så snart han ønsker. Da styrer som regel barnet og morens kropp det hele perfekt. [:)]

Her er forresten en link hvor det skrives litt om disse kveldene som kan være litt slitsomme:

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Tusen takk for alle svar! [:)]
Prøver som sagt med puppen veldig lenge før jeg tyr til flasken. Jeg vil ikke venne han på den. Men når han gråter av sult og ikke vil ta puppen så føler jeg at det ikke er så mye annet jeg kan gjøre for ham enn å gi han flasken slik at han får i seg mat.

Hei.
Når min sønn var på den "alderen" hadde jeg akkurat samme problem, og noen kvelder ga jeg også flaske, gikk helt fint det.
Jeg hadde inntrykk av at han var trøtt og grinete.
Han pleide å skrike på kvelden en periode,etter jeg hadde ammet han noen få sekunder, hvor vi bare måtte gå rundt med han ellers så ble det hyl skrik. Da følte jeg han var sulten, men vet ikke om han var det, og han bare skreik etter et par sekunder ved puppen.
Så jeg pumpet og ga han flaske og da sovnet han[;)]
Så min erfaring er at han noen dager var sånn, og plutselig var alt normalt noen dager, og så kom det noen dager hvor han bare skreik ved puppen igjen. Ting forandret seg hele tiden.

Men til syvende og sist så gikk alt greit. Og jeg ammer ennå, fullammet til han var 6 mnd.
Jeg ønsker deg lykke til[;)]

jeg sleit med dette for 2 ukersiden, lillepia var så grinete når hun ammet.hun sugde litt å så slapp hun,å for hvergang hylte hun desto mer:)
virket som at jeg hadde lite melk på slutten av dagen. av og til hadde jeg problemer med dette tidligere på dagen også..

jeg ble redd å trudde jeg holdt på å miste melken.

så var d en eldre dame ,med 4 barnefødsler bak seg som spurte hvor mange måltider jeg har i løpet av en dag. jeg svarte som det var,-frokost ,lunsj og middag. en sjelden gang kvelds.
da sa hun at jeg spiser altfor lite og sjelden. hun ga meg råd om å spise 2 ekstra måltider,ikke store,men f.eks en brødskive og en yoghurt eller noe i den duren. å drikke maaasse vann,hun anbefalte halvliter hvergang jeg ammet.pluss til tørstedrikk.

dette gjorde jeg ,å gjør det ennå,å ammingen går så det suser,jenta mi får nok melk ,å jeg er fornøyd.

det er veldig viktig med riktig ernæring og rikelig med vann når man ammer,men det er også veldig viktig å ikke overdrive vannmengden!!
spis gjerne 5 frukt om dagen også!

Back
Topp