Amanda-prosjektet på facebook...

*Labambie

Forumet er livet
Himmel og hav, så mye diskusjon og unødvendig krangling! Jeg var av den oppfatning at så lenge du lagde noe som kunne brukes, så kunne du sende det (slik det også fremstår her) men der er det veldig veldig mange restriksjoner. Ikke sånn-og-sånn garn, ikke med sånne mønstre eller farger og det krangles om mønstrene på tingene som lages... 

Er det sånn det skal være å stille opp for dette altså? Da kan jeg like gjerne la være. Jeg har ikke råd til ekstremt dyrt garn, det blir restegarn og det jeg har liggende. Ikke er jeg sååå flink heller, det blir litt som det blir med småfeil og det hele. 

Ja jeg så det, trist egentlig. Lurer på om det nå blir sånn at kontaktpersonen bare kaster det i søpla fordi jeg ikke har riktig mål og mønster 

Ikke fått med meg, men tenker "er det mulig da?" burde ikke de være glade for alt. Og hvis du ønsker bidra så er det supert?

det er jo ikke kontaktpersonene som setter krav, det er sykehusavdelingene... det skal kunne brukes om igjen - og da må det tåle vask.. dessuten skal det ikke være pledd til å pakke inn barna i - de skal ligge lett over barna og lune...

see?
De trenger kanskje ikke 300 luer i str 3 mnd.. men de trenger kanskje 150 luer i str 3 mnd for tidlig født....

Jeg er medlem av siden til nyfødtintensiven i Krsand - og der har avdelingen gått med på å ta i mot pledd som gies til gave til det enkelte barn.. Da er det ikke så viktig at garnet må kunne vaskes på 60 grader.. det skal jo bli med barnet hjem.. Men på andre sykehus bruker de kanskje teppene på nytt og da må de kunne vaskes.. 

Så selv om det er kjipt for deg så er det viktig for avdelingen som skal dele ut og bruke disse teppene og luene...

De som leder prosjektet har forsøkt å få bukt med den ukulturen!
Det er noen som skal være negative og verdensmestre hele veien.

Men vær så snill og ikke la det gå ut over motivasjonen!!
Jeg tar i mot for St.Olav, og leverer både prikkfrie plagg og de med skjønnhetsfeil.
Sykepleierne som tar i mot meg der nede har aldri reagert negativt på noe jeg har levert.
De blir så glade, så glade! Og DET bør være fokuset.

De fleste som bidrar til prosjektet er ikke på facebookgruppene :) De har lest om det her, eller i aviser, blader. Så det er viktig å reklamere for prosjektet så positivt som mulig.

Håper dere skjønner at det ikke er de som leder prosjektet som er problemet :)

Gollemor skrev:
De som leder prosjektet har forsøkt å få bukt med den ukulturen!
Det er noen som skal være negative og verdensmestre hele veien.

Men vær så snill og ikke la det gå ut over motivasjonen!!
Jeg tar i mot for St.Olav, og leverer både prikkfrie plagg og de med skjønnhetsfeil.
Sykepleierne som tar i mot meg der nede har aldri reagert negativt på noe jeg har levert.
De blir så glade, så glade! Og DET bør være fokuset.

De fleste som bidrar til prosjektet er ikke på facebookgruppene :) De har lest om det her, eller i aviser, blader. Så det er viktig å reklamere for prosjektet så positivt som mulig.

Håper dere skjønner at det ikke er de som leder prosjektet som er problemet :)

Betryggende å vite :)

Dollface skrev:
det er jo ikke kontaktpersonene som setter krav, det er sykehusavdelingene... det skal kunne brukes om igjen - og da må det tåle vask.. dessuten skal det ikke være pledd til å pakke inn barna i - de skal ligge lett over barna og lune...

see?
De trenger kanskje ikke 300 luer i str 3 mnd.. men de trenger kanskje 150 luer i str 3 mnd for tidlig født....

Jeg er medlem av siden til nyfødtintensiven i Krsand - og der har avdelingen gått med på å ta i mot pledd som gies til gave til det enkelte barn.. Da er det ikke så viktig at garnet må kunne vaskes på 60 grader.. det skal jo bli med barnet hjem.. Men på andre sykehus bruker de kanskje teppene på nytt og da må de kunne vaskes.. 

Så selv om det er kjipt for deg så er det viktig for avdelingen som skal dele ut og bruke disse teppene og luene...

Nei.
Plaggene skal følge barnet. Det er i alle fall Amandaprosjektets plan, i samarbeid med sykehusene.

Gollemor skrev:

Dollface skrev:

see?

Nei.
Plaggene skal følge barnet. Det er i alle fall Amandaprosjektets plan, i samarbeid med sykehusene.

Det praktiseres nok både og... 
BLant annet står det krav til garn her i konkurransereglene:
http://www.familieverden.no/Forum/Generell-diskusjon/Generelt/NY-KONKURRANSE-Strikk-for-livet/1529751T/

Her står det motsatt
http://www.babyverden.no/Baby/Livet/Amandaprosjektet-gir-varme-til-sma-kropper/

Jeg har også lest et annet sted at teppene og luene brukes omigjen - spesielt teppene da.. men husker ikke akkurat hvor.. 

Dollface skrev:

Gollemor skrev:

Dollface skrev:

see?

Nei.

Det praktiseres nok både og... 
BLant annet står det krav til garn her i konkurransereglene:
http://www.familieverden.no/Forum/Generell-diskusjon/Generelt/NY-KONKURRANSE-Strikk-for-livet/1529751T/

Her står det motsatt
http://www.babyverden.no/Baby/Livet/Amandaprosjektet-gir-varme-til-sma-kropper/

Jeg har også lest et annet sted at teppene og luene brukes omigjen - spesielt teppene da.. men husker ikke akkurat hvor.. 

Ok, fikk akkurat bekreftet det du sier :)
Det er i utgangspunktet slik at plaggene følger barnet, men fordi enkelte sykehus får så lite, så er det opp til dem å avgjøre om de skal brukes om igjen eller ikke.

Mitt råd er å ta direkte kontakt med kontaktpersonen på det sykehuset dere vil bidra til, for da får dere korrekt informasjon om hva som trengs, hvilke størrelser etc :)

Det skal IKKE være så strengt og "korrekt" som det kan virke på facebookgruppen :)

Back
Topp