Alvsbyhus

tinuzz

Elsker forumet
Er det noen noen inne som her sånn hus?
Har du bilder innvendig du vil vise og er du fornøyd?

Kan man legge inn litt ekstra penger for å få finere bad evt kjøkken?[:D]

Dytt

Takk for svar[:D]

Flere?

Svogeren min var selger for Alvsbyhus, og valgte også et slikt hus selv.

De var veldig fornøyde, og huset ble fint.
Oppgraderte noe på bad og kjøkken.

Det som jeg synes er litt "bakdel", er at man ikke har vinduskarmer inne (det er uvanlig i Sverige).

Ellers var det veldig snodig: lastebilene fullastet med "huset" kom i syv-tida på morgenen.
Klokka elleve kunne kjøkkenet brukes!

ORIGINAL: Jegogde2guttamine

Svogeren min var selger for Alvsbyhus, og valgte også et slikt hus selv.

De var veldig fornøyde, og huset ble fint.
Oppgraderte noe på bad og kjøkken.

Det som jeg synes er litt "bakdel", er at man ikke har vinduskarmer inne (det er uvanlig i Sverige).

Ellers var det veldig snodig: lastebilene fullastet med "huset" kom i syv-tida på morgenen.
Klokka elleve kunne kjøkkenet brukes!

Ja det med vinduskarmene er litt rart, men levelig[:D]
Ja helt vilt at et hus kan bli så fort ferdig og likevel så solid[;)]

Men de er jo såå utrolig billige og liker veldig godt planløsningene:)

Vi har smålansdvilla, og fabrikken som bygger disse bygger myrsjøhus, alvsby hus osv.
Veldig fornøyd med huset. Og vi har vinduskarmer vi[:D]

ORIGINAL: søteste

Vi har smålansdvilla, og fabrikken som bygger disse bygger myrsjøhus, alvsby hus osv.

Vil du sende meg link til de? Hva er prisen for sånt?

Vi vurderte Alvsbyhus, men gikk fort bort fra det. Man får jo ikke velge noe selv..
Vi endte opp med å tegne huset selv, og fant ut at prisdifferansen var ikke så fryktelig stor.

ORIGINAL: søteste

Leverer de til norge og er alt med i huset samt mur?

Jeg kjøpte huset av ett firma i norge. Boklokt.
Så her fulgte det med grunnmur og sprengig av tomt osv.
http://www.smalandsvillan.no/pages/view/21829
Dette er hustypene dems. Vi har nybro hus[:D]

Vi har betalt nesten 3 mill. Men det er med tomt på 1,2 mål.

Jeg og mannen har et alvsbyhus. Huset er fra 2001 og hadde den "kjente" alvsbyhusstandarden. Vi kjøpte det i 2009 og har pusset et opp radig siden da, og nå begynner det å bli lekkert. Jeg liker planløsningene i huset veldig godt, i tillegg til radiatorsystemet som gir oss godt og varmt hus og lave strømregniger.

Jeg syns man får mye hus for 1,4mill (er det prisen?)..

ORIGINAL: Rekefaen

Jeg og mannen har et alvsbyhus. Huset er fra 2001 og hadde den "kjente" alvsbyhusstandarden. Vi kjøpte det i 2009 og har pusset et opp radig siden da, og nå begynner det å bli lekkert. Jeg liker planløsningene i huset veldig godt, i tillegg til radiatorsystemet som gir oss godt og varmt hus og lave strømregniger.

Jeg syns man får mye hus for 1,4mill (er det prisen?)..

Ok, ja virker som man får mye for pengene, synd at tomter er så vannvittig dyre[:'(]

JEg får et Älvsbyhus til høsten... [;)] Gleder meg! JEg har ikke lagt i noe ekstra for å oppgradere for jeg tror jeg vil kunne få det billigere selv enn via Älvsbyhus... Prisene finner du inne på Älvsby sine sider... [;)] Jeg skal ha Dovre...

ORIGINAL: PetuniaJingleBelle

JEg får et Älvsbyhus til høsten... [;)] Gleder meg! JEg har ikke lagt i noe ekstra for å oppgradere for jeg tror jeg vil kunne få det billigere selv enn via Älvsbyhus... Prisene finner du inne på Älvsby sine sider... [;)] Jeg skal ha Dovre...

Ok, Må bare finne en tomt så mulig vi også bygger alvsby hus snart[:D]

vi ønsket vannbårenvarme, så vi valgte ikke alvsbyhus, men var på visning - er fler alvsbyhus i froland, på blakstad, om du ringer og spør om visninger, er d det engangiblandt =)

vi valgte konsmohus, og tror jammen ikke det ble særlig dyrere. - vi tok vekk bad, kjøkken og garderober og kunne gjøre mye mer selv med denne varianten, så regn godt før du velger =)

ORIGINAL: Annicken

vi ønsket vannbårenvarme, så vi valgte ikke alvsbyhus, men var på visning - er fler alvsbyhus i froland, på blakstad, om du ringer og spør om visninger, er d det engangiblandt =)

vi valgte konsmohus, og tror jammen ikke det ble særlig dyrere. - vi tok vekk bad, kjøkken og garderober og kunne gjøre mye mer selv med denne varianten, så regn godt før du velger =)

Takk for tips, ja Vet de har i froland, mulig der vi har tenkt og bygge!! Men fykatta som noen tomtepriser på ovelandsheia,hehe

Kjenner noen på blakstadheia som har det. De er veldig fornøyde [:)]

Ja, tomtene på ovelandsheia er helt sinnsyke [:'(]
Billigere på verket...
Men vet at det om ikke veldig lenge blir lagt ut noen på at nytt felt på Blakstadheia [;)]

Kjenner noen som har de. OG man kan velge og ikke ta med alt det som følger med, (som veggplater og gulv osv.) og kjøpe det selv utenom. De gjorde det og ble lik pris, bare kvaliteten ble litt bedre.

Og ang vinduene, mener jeg å ha hørt at man kan få med vinduskarm nå. Men mulig noe dyrere, men det er jeg ikke helt sikker på.

ORIGINAL: vinterkyss

Kjenner noen på blakstadheia som har det. De er veldig fornøyde [:)]

Ja, tomtene på ovelandsheia er helt sinnsyke [:'(]
Billigere på verket...
Men vet at det om ikke veldig lenge blir lagt ut noen på at nytt felt på Blakstadheia [;)]

Ok, vil helst bo på andre siden av froland, hehe:) får undersøke litt, verket kan jeg også bo, liker best hvis jeg kunne bodd litt landelig[:D]

Back
Topp