Alvorlig svangerskapskvalme

MAA20

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Septemberskattene 2023
Jeg er 7+1 i dag og sliter med svangerskapskvalme. Har 100% sykemelding pga. dette. Har prøvd både Postafen og Afipran uten virkning. Slitt med kvalme og oppkast en uke. I natt våknet jeg hvert tiende minutt av kvalme og føler meg helt utslitt. Får i meg svært lite væske og næring.
Har kontaktet lege nok en gang i dag og venter på svar fra henne ang. hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen noe.

Graviditeten er jo høyt ønsket, men med denne kvalmen er gleden over graviditeten dessverre gjemt bort.


Andre med samme erfaringer?
 
Jeg hadde diagnosen alvorlig hg sist som varte hele svangerskapet... å er på vei i samme retning nå! Men var jo helt klar over hva jeg gikk til... Det er tøft!

Å har du prøvd phenergan? Zofran?
 
*sniker*

Hadde bedt om å få prøve Phenergan og zofran. Be og om oppvæskning, det hjelper også ofte litt på kvalmen :)
Om du har en lege som undervurderer problemstillingen, så gå til noen andre.. det blir fort værre om du ikke får hjelp
 
Jeg har hatt det så ille med begge mine. Venter bare på at det skal skje denne gangen og. Prøvde alt av medisiner, Zofran var redningen for meg! Da gikk jeg fra å kaste opp utallige ganger hver dag til kanskje 4-5 ganger i døgnet. Denne gangen fikk jeg resept før vi begynte prøvingen.
 
Jeg hadde diagnosen alvorlig hg sist som varte hele svangerskapet... å er på vei i samme retning nå! Men var jo helt klar over hva jeg gikk til... Det er tøft!

Å har du prøvd phenergan? Zofran?
Off, må være tøft å kjenne at det kommer snikende igjen! Ikke prøvd noen av de du nevner, men det skal jeg notere meg ned, så skal jeg forhøre meg med legen om det. Takk!
 
*sniker*

Hadde bedt om å få prøve Phenergan og zofran. Be og om oppvæskning, det hjelper også ofte litt på kvalmen :)
Om du har en lege som undervurderer problemstillingen, så gå til noen andre.. det blir fort værre om du ikke får hjelp
Legen skrev tilbake at - dersom jeg ikke får i meg mat/drikke over flere dager skal jeg få en vurdering av hydreringsstatus på legekontoret.

fortsetter det slik som nå fremover tenker jeg å ta meg en tur ned, selv om jeg har fått i meg noe. Det er jeg svært små mengder mat og drikke jeg får i meg.
 
Off, må være tøft å kjenne at det kommer snikende igjen! Ikke prøvd noen av de du nevner, men det skal jeg notere meg ned, så skal jeg forhøre meg med legen om det. Takk!

phenergan er det som fungerte best på meg sist! Selv om det ikke var optimalt! Så det er verdt er forsøk :) så håper jeg det slipper taket for deg fort! Så anbefaler jeg deg til å fylle ei flakse med drikke, slik at du ca vet hvor mye du får i deg! Da stiller du sterkere hos legen :)
 
Sniker. Er dere i full jobb når dere er så dårlige?
Så absolutt ikke, jeg var sykmeldt fullt i begge mine svangerskap fra ca uke 6. Håper jeg blir bedre denne gangen og ihvertfall at arbeidsgiver kan tilrettelegge.
 
Sniker. Er dere i full jobb når dere er så dårlige?


Ja, jeg var i jobb på tross av alvorlig HG frem til jeg ble lagt inn i uke 20. Spydde i zip poser på kontoret. Gikk ned 10 kg , fikk hjertearytmia , alvorlig ubalanse i alt mulig av verdier og stort væsketap. Sånn i ettertid, totalt unødvendig å presse seg så langt......
 
Jeg har hatt det så ille med begge mine. Venter bare på at det skal skje denne gangen og. Prøvde alt av medisiner, Zofran var redningen for meg! Da gikk jeg fra å kaste opp utallige ganger hver dag til kanskje 4-5 ganger i døgnet. Denne gangen fikk jeg resept før vi begynte prøvingen.
Så bra du fikk resept før prøvingen denne gangen! Ser ut som Zofran var redningen for fler av dere her. Det er greit å vite når jeg skal snakke med legen igjen. Får bare håpe du slipper det like ille denne gangen!
 
phenergan er det som fungerte best på meg sist! Selv om det ikke var optimalt! Så det er verdt er forsøk :) så håper jeg det slipper taket for deg fort! Så anbefaler jeg deg til å fylle ei flakse med drikke, slik at du ca vet hvor mye du får i deg! Da stiller du sterkere hos legen :)
Så lenge en finner noe som kan hjelpe bare litt, så er jo det en liten lettelse! Takk for det, også får vi håpe at det ikke blir like ille som sist gang for deg! Uansett skal vi komme oss igjennom det! :) Ja, det med flaske er lurt!
 
Så lenge en finner noe som kan hjelpe bare litt, så er jo det en liten lettelse! Takk for det, også får vi håpe at det ikke blir like ille som sist gang for deg! Uansett skal vi komme oss igjennom det! :) Ja, det med flaske er lurt!

vi kommer oss igjennom det, å sterkere på den andre siden :p
 
Akupunktur var redninga mi, slet sinnsykt forrige av, å prøvde alt legen ga meg, 1 behandling å kvalmen var som fordampa vekk
 
Back
Topp