alvorlig hjertesyk...

solstråla

Gift med forumet
har i dag funnet ut at mitt ufødte barn lider av hypoplastisk venstre hjerte-syndrom, en meget alvorlig hjertefeil...

og vi har nå helga på oss til å bestemme om vi skal avslutte svangerskapet, eller fullføre.. velger vi det siste, vil barnet trenge 3 hjerteoperasjoner på 2 år, den første når barnet er 4-5 dager gammel...

og det er bare 50-70% sjangse for at det vil overleve!

noen som har vært borte i noe liknende?

Dette var ingen god beskjed å få[:(].Jeg har ikke vært borti slik selv,men håper det går bra med dere uansett hva dere velger[:)]Go'klem fra Laila.

[:(] Kjempe trist å få vite... en vanskelig avgjørelse for dere å ta, sender mange varme tanker og gode klemmer i til dere i helga!!

takk for støtten!

det vanskeligste for øyeblikket er å klare å bestemme seg, tror det blir lettere når avgjørelsen er tatt..
er så mange hensyn å ta, mine og samboerens følelser ( som ikke er de samme..), hensynet til tulla vi alt har, og hva som er best for den i magen... 3 store hjerteoperasjoner er ikke verdens beste start på livet!

men har bestemt oss for ikke å bestemme oss før søndag..

uansett hvilken avgjørelse dere kommer til å ta, tror jeg det blir den dere er mest komfortabel med. Lykke til.... hvis man kan si det da...[8|]

ORIGINAL: solstråla

takk for støtten!

det vanskeligste for øyeblikket er å klare å bestemme seg, tror det blir lettere når avgjørelsen er tatt..
er så mange hensyn å ta, mine og samboerens følelser ( som ikke er de samme..), hensynet til tulla vi alt har, og hva som er best for den i magen... 3 store hjerteoperasjoner er ikke verdens beste start på livet!

men har bestemt oss for ikke å bestemme oss før søndag..

Dette er en vanskelig avgjørelse å ta for foreldre,men uansett så tror jeg dere kommer til ett valg som blir det beste for alle dere.Tenker på dere[:)]

kusina mi fikk beskjed om at ungen hennes ikke kom til å overleve pga hjertefeil.. hun valgte å fullføre svangerskapet selv om hun visste at ungen kom til å dø av fødselen.. Du har i allefall sjangs til å få en levende unge.. legene er flinke i dag.. dessuten blir det litt rart å leke Gud?

Mine tanker er med dere da dere i dag må ta en vanvittig vanskelig avgjørelse. Det er umulig for oss som ikke er i situasjonen selv og si hvordan man har kommet til å reagere. Men jeg vil bare si at den avgjørelsen dere tar kommer til å bli den rette for dere. Sender alle varme tanker og hilsener i denne vanskelige tiden.

Store klemmer

Tenker på dere...[:(]

har i dag funnet ut at mitt ufødte barn lider av hypoplastisk venstre hjerte-syndrom, en meget alvorlig hjertefeil...

og vi har nå helga på oss til å bestemme om vi skal avslutte svangerskapet, eller fullføre.. velger vi det siste, vil barnet trenge 3 hjerteoperasjoner på 2 år, den første når barnet er 4-5 dager gammel...

og det er bare 50-70% sjangse for at det vil overleve!

noen som har vært borte i noe liknende?

Hei kjære deg.
Jeg har ikke vært borti samme diagnose, men jeg har to søstre som begge fikk vite at barna de bar på var dødssyke og ikke ville greie seg. Den eldste ble operert for hypoplastisk lungesykdom første levedøgn to måneder prematur. Er i dag 18 år og velfungerende og frisk. Den yngste hadde det samme i nyrene og er nyretransplantert og 12 år idag.
Det er ikke lett å ta en slik avgjørelse dere står overfor og jeg regner med dere har det tøft idag, men det gjelder å ikke miste håpet. Ønsker dere lykke til.

huff[:(]
det var ingen god nyhet...
sender bare en trøsteklem jeg.

ORIGINAL: Lisbeth83

huff[:(]
det var ingen god nyhet...
sender bare en trøsteklem jeg.

signerer [:(]

Så utrolig trist å høre! [:(] slike avgjørelser er noen av de vanskeligste man må fatte her i livet dessverre, helst ville man vel bare fått et klart svar fra en eller annen om hva slags valg man skal ta... men jeg tror likevel at dere innerst inne vet eller skjønner hva som er best å gjøre[:o] Følg hjertet deres (om det så er mere fornuft enn følelser eller omvendt ) -og tenk på at det uansett ikke finnes noe fasitsvar. Det kommer sikkert til å bli tøft, men før eller siden skjønner dere at det valget dere tok var det rette for dere og babyen, enten dere velger å stå løpet ut eller ikke.
Masse lykke til og klem fra meg.

tusen takk for all støtte>!!!!

vi har valgt å beholde barnet, siden ingen av oss ville ta fra nurket sjangsen til et bra liv...

da skal vi krysse fingrene alle sammen, også skal du se at det kommer til å gå så bra med den lille, og nå er dere hvertfall klar over at det vil bli litt tøft i starten.

Det var bra! Ting kan endre seg i løpet av svangerskapet, lykke til videre![:)]

ORIGINAL: Flori

Ønsker dere lykke til [;)]. Håper alt går bra.

Signerer...

tusen takk for all støtte>!!!!

vi har valgt å beholde barnet, siden ingen av oss ville ta fra nurket sjangsen til et bra liv...

En sterk avgjørelse å ta.. Ønsker Dere lykke til!!
Man er aldri ikke alene i sånne situasjoner. Vi har et vennepar som fikk vite ved første UL at sønnen deres hadde alle indre organer på utsiden av kroppen. De valgte å gjennomføre alt, og det er ikke èn plass på guttens kropp som ikke er skåret i. Men jeg må si at den gutten er 100% i dag! Han er nå 3 år og allerede bygdas største kreative skøyer! [:D]

Det var faktisk vanskelig å finne de rette ordene til deg,
men syns dere er tøff å har bøttevis med pågangsmot!

Å du skal se, det går nåkk så bra med den lille.
Å dere er/blir godt forberedt på de som ska skje med den lille!

Masse lykke til,
og en god klem til deg!

Kathrine

Back
Topp