alvorlig hjertesyk...

solstråla

Gift med forumet
har i dag funnet ut at mitt ufødte barn har en alvorlig hjertelidelse, kaldt hypoplastisk venstre hjerte-syndrom( hvhs)...

hvis vi velger å fullføre svangerskapet, må barnet gjennom 3 hjerteopperasjoner på 2 år, den første bare 4-5 dager gammel...

og sjangsen for å overleve er 50-70%...

hvis vi bestemmer oss for å avbryte svangerskapet, har vi veldig dårlig tid, for jeg er 19+2 dager på vei....

noen som har vært borti denne sykdommen?

hvordan skal vi klare å bestemme oss?!?!?

Huff kjære deg da! For en utrolig fæl beskjed det må være å få! Stakkars dere!! [:(]

Har (heldigvis må jeg vel si) ikke vært borti sykdommen, så jeg vet ikke hva jeg skal si. Men jeg ønsker dere iallefall MASSE lykke til uansett!!

Stor klem

ukjent,men les om den på internett,fins heilt sikker masse om den,...
vankselig dilemma det der!
Einaste eg kan sei er lykke til med valget,gjer det DERE TO Føler er riktig for dere...det er bare dere som kan ta valget!![&o]

takk for støtten!

er operasjonene vellykede, får barnet et tilnærmet normalt liv. hjertet har bare ett kammer, så de må koble om endel årer, noe som kan dempe de værste sportsutfoldesene..
så kommer vi gjennm de to første årene, går det sansynligvis bra...

er ikke operasjonene vellykket, blir det begravelse....

Uff, en utrolig trist beskjed og få, vet ikke helt hva jeg skal si.
Ønsker dere masse lykke til fremover[:)]

Uff utrolig trist å høre. Kan dessverre ikke gi deg noen råd. Men ønsker dere masse lykke til.

Søstren min sin venninne har hatt denne sykdommen. Og hun er helt frisk nå.
Og hvis det er 50-70 % sjanse for at barnet kan overleve, er det jo større sjanse for at hun vil overleve enn å dø.

Lykke til med valget ihvertfall.

Huff, det var trist. Kan ikke være lett å få en slik beskjed... Har desverre ikke hørt noe om sykdommen..
Ønsker dere lykke til med valget, som er noe bare dere kan avgjøre selv...selv om det ikke kan være lett.

Vanskelig å si hva jeg ville gjort hadde det vært meg...........men........jeg tror kanskje jeg ville valgt å beholde... Sjansen for at det skal gå bra er jo litt større enn for det motsatte så jeg tror nok kanskje jeg ville håpet på det beste....

Uansett.......veldig lykke til.. Håper på det beste for dere..

Huff og huff dette var jo ikke gøy.
Kjenner ikke til den sykdomen men utifra egen erfaring med sykdom på barn så hadde jeg tatt utfordringen [;)]
Men dere må tenke dere godt igjenom, livet på sykehuset kan være tøft og hart for forholde.
Masse lykke til

Uff,ikke greit å få slike beskjeder...
Men det er jo snakk om et liv,og dere vil aldri få vite åssen det ville blitt om dere velger å ta det vekk nå![8|]
Vil si barnet har god overlevelses sjangs da,siden det er snakk om over 50%...
Ikke hørt om den sykdommen,men hørt om mange "hjertebarn" som får et fullverdig liv![:)]
Er ingen som kan ta avgjørelsen for dere,for dere må jo velge hva som er best utifra deres situasjon. Men hadde det vært mitt valg,så hadde jeg ønsket å fortsette svangerskapet- og håpe på det aller beste for den lille! Tror ikke jeg hadde greid tanken på å tenke frem og tilbake på hvordan det skulle/kunne/burde blitt...[8|]
Lykke til med valget!

off,dette er ingen lett avgjørelse.håper det går bra og så ønsker jeg dere lykke til.følg magefølelsen din,dette er det bare dere som kan avgjøre,ingen andre.*trøsteklem*

Her er du nødt til å følge din egen magefølelse tror jeg.....Aner ikke hva jeg selv hadde gjort men.......

En jeg gikk på svangerskapskurs med havnet i samme situasjon som deg. Hun valgte å beholde barnet. hun sa det var tøft når det sto på. men nå har hun en kjempe skjønnn 5 åring, så det gikk fint med hun.

Ønsker deg lykke til uansettt hva du velger å gjøre.
ORIGINAL: solstråla

har i dag funnet ut at mitt ufødte barn har en alvorlig hjertelidelse, kaldt hypoplastisk venstre hjerte-syndrom( hvhs)...

hvis vi velger å fullføre svangerskapet, må barnet gjennom 3 hjerteopperasjoner på 2 år, den første bare 4-5 dager gammel...

og sjangsen for å overleve er 50-70%...

hvis vi bestemmer oss for å avbryte svangerskapet, har vi veldig dårlig tid, for jeg er 19+2 dager på vei....

noen som har vært borti denne sykdommen?

hvordan skal vi klare å bestemme oss?!?!?

Huff, for en forferdelig og trist situasjon [:(]
Du må velge det DU kan leve med...følg magefølelsen.
Kan bare si lykke til [:)]

jeg ville bare si lykke til jeg, og du må ta den avgjørlsen som dere alle kan leve med.
men hvis det hadde vært meg så hadde jeg nok beholdt barnet. men masse lykketil [:)]

Veldig trist å høre! Vil bare ønske deg lykke til!
Klemmer fra meg!

For et vanskelig dilemma, og for en avgjørelse å måtte ta. Det må være grusomt, og jeg føler virkelig med dere. Det første som slo meg var vel at dersom dere velger å få barnet så er sjansene størst for at h*n overlever - nesten tre fjerdedels sjanse, mens om dere velger å avbryte så har dere avbrutt noe som kunne blitt et friskt og fint barn. Operasjoner er selvsagt skummelt, men jeg tror jeg hadde valgt å gå for det.

Lykke til med avgjørelsen!

tusen takk for alle støttende meldinger!!

virker som vi heller mot å beholde barnet, men det er nok lettere for mannfolka å vurdere en abort. de har jo ikke følt barnet på kroppen, "bare" møtt det via ultralyd.

på to dager stirret og stirret vi på den lille i ca 2,5 timer tilsammen, fikk høre hjertelyden og tilogmed se hvordan blodet strømte gjennom hjertet!

gubben har alltid hatt mareritt om handikapede barn, og sliter med å tørre å satse...

men han sier stadig at han ikke klarer å la være å gi nurket en sjangse i livet! jeg krysser fingrene... vi MÅ bli enige snart...

Høres ut til at dere er ganske så på enighetensvei![;)]
Når må dere ha bestemt dere!?
Tror og håper det lille magiske barnet i magen din vil få et fint liv om h*n får komme...[:)]

ORIGINAL: solstråla

gubben har alltid hatt mareritt om handikapede barn, og sliter med å tørre å satse...

men han sier stadig at han ikke klarer å la være å gi nurket en sjangse i livet! jeg krysser fingrene... vi MÅ bli enige snart...

Kan være tøff til tider med syke barn. Nå kan det se ut som vi fikk vårt andre barn som er handikapet men fy flate så mye du får igjen og [:D]
Er kjempe heldig jeg som har min mann som er faren han er bare kjempe flott pappa.
Ser andre menn som sliter hvis det skulle vær noe med ungene.
Vil ønske dere kjempe masse lykke til og håper dere klarer å ta den rette avgjørelsen som er best for DERE [;)]

Huff, for en forferdelig og trist situasjon
Du må velge det DU kan leve med...følg magefølelsen.
Kan bare si lykke til

signerer denne

klem

Back
Topp