Alvorlig D-vitaminmangel

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Noen som har hatt det? Hvor lang tid tok det med D-vitamintabletter før du ble ok igjen?

Kommer an på opptaket og dosen da, men nivået mitt gikk fra 44 til 93 på ca 1 måned. Da tok jeg sanasol, 1 ss tran og 2 tyggetabletter D-vitamin daglig.
C-vitamin hjelper til med opptaket, så det lønner seg å få i seg dette ved siden av.

Kommer an på opptaket og dosen da, men nivået mitt gikk fra 44 til 93 på ca 1 måned. Da tok jeg sanasol, 1 ss tran og 2 tyggetabletter D-vitamin daglig.
C-vitamin hjelper til med opptaket, så det lønner seg å få i seg dette ved siden av.

Vi fikk beskjed om at det ikke var noe som hjalp med opptaket, men da skal jeg jammen meg skaffe c-vitaminer også :) Kan jo ikke skade å prøve :p Her har man fått beskjed om 20 mikrogram 3 ganger om dagen :)

Jeg hadde nivå på 21, har brukt 4 20micrograms tabletter daglig i 6 mnd og er nå på 31 så det er fremdeles ganske lavt!

Jeg hadde nivå på 21, har brukt 4 20micrograms tabletter daglig i 6 mnd og er nå på 31 så det er fremdeles ganske lavt!

Her var det 18... Skal på kontroll om noen uker, så håper virkelig det er bedre til da!

Håper du blir i slaget snart!

Vi fikk beskjed om at det ikke var noe som hjalp med opptaket, men da skal jeg jammen meg skaffe c-vitaminer også :) Kan jo ikke skade å prøve :p Her har man fått beskjed om 20 mikrogram 3 ganger om dagen :)

Skader ikke nei :)
Jeg fikk ingen spesiell beskjed, men har hørt fra andre sine erfaringer og at de har fått beskjed om dette. Har også lest en del om det :)

Håper du kommer deg snart :)

Jeg har ikke alvorlig mangel, bare litt lavt, og har tatt 20 mg daglig i tre mnd, da fikk jeg det opp sånn tålelig, fra litt under, til litt over grensa for lavt. Jeg tar fortsatt tilskudd for det er ikke optimalt, men er ikke like flittig. Vinterstid burde jeg vel det...

Skader ikke nei :)
Jeg fikk ingen spesiell beskjed, men har hørt fra andre sine erfaringer og at de har fått beskjed om dette. Har også lest en del om det :)

Håper du kommer deg snart :)

Okai :)

Er gubbis, men takk :D

Back
Topp