Alva Helene kom i full fart fredag den 13.

Nanna

Betatt av forumet
De siste ukene av svangerskapet var preget av mye vonde kynnere, dårlig søvn og flere runder med regelmessige maserier på natten som stoppet opp. Torsdag var jeg 39+2 uker, og hadde som vanlig mye vonde sammentrekninger på kvelden. Hadde time fredag på føden for å strippe/tøye. Slimproppen hadde ikke gått. Hadde sex i håp om å sette igang fødselen.
Våknet kl 2.15 av et knepp og masse vann i sengen. Hurra tenkte jeg, nå blir det fødsel uansett :)
Hadde fortsatt tak som gradvis ble vondere. Føden ville ha oss inn på sjekk ila. et par timer. Fikk barnevakten ned i 3.30 tiden, tok en dusj og spiste litt. Vekket mannen, og så gikk vi de 150 m opp til sykehuset. Måtte stoppe og puste gjennom flere rier på veien ;) Traff avisbudet som sikkert synes vi var litt underlige der vi gikk og stoppet, med en stor bag og en stor mage...
CTG registering i en halvtime, helt fin. Sjekket åpningen kl 05.30, som bare var 1,5 cm. Ikke avflatet sjededel. Fikk fødestue og prøvde å slappe av litt. Mannen sovnet, og jeg kjente takene komme oftere og sterkere. 6.30 kjente jeg behovet for lystgass, og da sjekket JM, 2-3 cm og fremdeles ikke avflatet sjededel.. Uff! Hun tøyde skikkelig, og PANG! Riene kom kraftig og nesten uten mellomrom. Jeg ba om epidural, og JM ringte på anestesi og gjorde klar veneglon etc. Jeg klarte ikke å snakke lengre, det var så vondt. La meg ned på siden for å få epiduralen og hørte mannen og anestesilegen snakke sammen, men fikk ikke med meg hva de sa. Han vasket sterilt, og jeg kjente at nå må jeg presse!!! Klarte ikke holde igjen og fikk momlet i lystgassrusen at "nå kommer babyen".
Jeg hadde fremdeles på underbuksen min, og når JM forsto hva jeg sa fikk hun dratt den ned og der var hodet gitt ;) Jeg var halvt bevisstløs av smerter og lystgass, men presset på instinkt tror jeg en gang til, og der var hun ute 07.32. 1 time etter forrige sjekk hvor det ikke var aktiv fødsel.. Ingen rifter, heldigvis ingen epidural (legen stoppet akkurat i tide), og en frisk og flott jente på 3350 g. og 49 cm.
Når jeg kom helt til meg selv etter ca en halvtime var det uvirkelig at hun var ute og at det gikk så bra.
I ettertid kjenner jeg at formen er bedre enn etter de forrige fødselene og det er veldig koselig med baby igjen :) Rørende når storebrødrene stolte kom på besøk på ettermiddagen!
Vonde pupper og litt lite søvn på 3 mannsrom. Nå reiser vi hjem om et par timer til gutta hjemme.
Lykke til til septemberdamene som fortsatt ruger!

Fin historie :) Gratulerer!
Kos dere alle sammen hjemme med den nye lille skatten deres :)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Gratulere så mye :)

Gratulerer og fantastisk fødselshistorie

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gratulerer :-)

Back
Topp