altså kakehjelp ;)

hønselovisa!

Forelsket i forumet
har en tass som blir tre til lørdag å ønsker seg bilkake.. tenkte ha sjokoladekake da, og bygge den sammen fra langpanne til bil :)

men så lurte jeg på sånn smøre krem eller fondant ting:)
er det vanskelig??? tilsetter man bare konditorfarge?? og kliner d på???

er ingen mester kokk ;)

Du kan gjøre det med å lage smørekrem og farge ja, og så bruke en sprøyte av noe slag til å "tegne" motivet med små dotter over hele kaka. Da kan du lage bare vanlig langpannekake og tegne på en bil. :p Eller du kan forme det til en bil og dekke den med krem.

Ville ikke brukt konditorfarge nei, det bare vanner ut kremen uten å gi farge. 
Kjøp ordentlige farger, de er drøye i bruk og blir veldig fine. De jeg har er vel fra cakas eller hva det heter? Kjøpte hos traktøren, det er vel en kjede? Selges nok masse andre steder også hvor de har litt kakebakegreier, men ikke på matbutikker. 

men om jeg da bruker sånn fondant ting, blir det sånn jeg kjevler ut det da på en måte å bretter over, som marsipan?? ser for meg at det er bedre av en grunn :) skal lage en skikkelig bil tenkte jeg :)

hønselovisa! skrev:
men om jeg da bruker sånn fondant ting, blir det sånn jeg kjevler ut det da på en måte å bretter over, som marsipan?? ser for meg at det er bedre av en grunn :) skal lage en skikkelig bil tenkte jeg :)

Det kan du selvsagt, men jeg har ingen erfaring på det området, så har ingen tips å komme med. Men smørekrem er helt ok å holde på med, og jeg har sett f.eks. kake formet som Hello Kitty som er "fargelagt" på den måten, ble veldig fint. 

Back
Topp