Altså, hvor blir det av energien?

Luckyus

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Nå er jeg ganske lei!
Etter mange uker med hyperemesis trodde jeg jeg var på vei over kneika i uke 16-17... Ting gikk bedre og jeg gledet meg til å starte opp med vanlige ting som trening og at husarbeid ikke skulle være et ork.
Så bare, smack! Kom kvalmen tilbake, og jeg er seriøst 0 energi i kroppen... jeg bare ligger på sofaen mellom alle gjøremål... er snart i uke 20 og er så lei meg.. jeg pleier å være full av krutt og styre og ordne med alt mulig, og nå føler jeg at jeg bare ligger her og ikke duger til noen ting! Føler meg som en dårlig mamma og en dårlig kjæreste. Dagens utblåsning fra meg.
 
Det er lett å glemme at kroppen vår faktisk jobber på spreng for å lage dette lille mennesket <3 Husk at kroppen trenger faktisk hvile. Og det er lurt å senke forventningene sine så man ikke blir overveldet med dårlig samvittighet... Selvom det ofte er lettere sagt enn gjort.
Mitt mål er å være tilstede for barna, og passe på at de har det de trenger... Om jeg orker mer er det et pluss.. Hvis ikke så trår mannen til. Mange er to om hus og hjem og det er viktig at mannen bidrar også :)

Har du i det siste tatt noen blodprøver? Vitamin mangler og dehydrering er drepen for energien <3
 
Nå er jeg ganske lei!
Etter mange uker med hyperemesis trodde jeg jeg var på vei over kneika i uke 16-17... Ting gikk bedre og jeg gledet meg til å starte opp med vanlige ting som trening og at husarbeid ikke skulle være et ork.
Så bare, smack! Kom kvalmen tilbake, og jeg er seriøst 0 energi i kroppen... jeg bare ligger på sofaen mellom alle gjøremål... er snart i uke 20 og er så lei meg.. jeg pleier å være full av krutt og styre og ordne med alt mulig, og nå føler jeg at jeg bare ligger her og ikke duger til noen ting! Føler meg som en dårlig mamma og en dårlig kjæreste. Dagens utblåsning fra meg.

Jeg kjenner meg desverre veldig igjen. Er i uke 21 og var intens kvalm fra uke 6-18 så slapp det litt, men den siste uka har det blitt verre igjen. Og har ingen energi. Er fortsatt 100% sykemeldt, i det siste på grunn av utmattelse/slitenhet. Alle prøver og tester ser bra ut. Så det er ganske frustrerende ja. Med flere barn å ta seg av etter barnehagen så har jeg ikke energi til noe annet enn å prøve å gå en tur hver dag for å få frisk luft. Så du er ikke alene!❤
 
Samme her, var lite kvalm i første trimester da, men nå er det ikke mye som skal til, på ettermiddagen etter jobbdagene er jeg helt skutt, det ble derfor skrotmat idag som Grandiosa, det er så leit... Jeg er i tilegg gressenke, og ser frem til at mannen kommer hjem natt til torsdag, da har han hbert borte i 12 dager... Er sååå kveldstrøtt, sliten og lei av laber energi...
 
Lite energi her å.. Føler meg trøtt hele tiden..:sleep011 Startet på jerntabletter nå, så håper det vil hjelpe.
 
Jeg er å utrolig trøtt...var å tok blodprøver. Manglet d vitamin, b12 og jernet var lavt... Kanskje lurt å sjekke ut?

Skal sies at jeg har begynt på d kur og jern, men føler meg ikke super kvikk. Men jern begynte jeg på forrige uke og d 3 uker siden.. Legen sa jeg skulle starte med jern uke 18-20.
Så håper det kicker inn snart.

Jeg sover ikke vært ledig øyeblikk lenger så bedre er det.

Og trur det er viktig å senke forventningene pg la kroppen få litt hvile og. Den jobber hardt tross alt.

Håper du får det bedre etterhvert
 
Ser det er en stund siden denne tråden ble opprettet, men jeg hadde det akkurat på samme måten. Fikk vite at jeg har jern-mangel, begynte på jern-tilskudd. Og etter det har energinivået vært omtrent bedre enn før jeg ble gravid :D Mulig det også har noe med at jeg er godt over halvveis og slik også nå da, men tror jern-tablettene gjorde en del også! :happy:
 
Ser det er en stund siden denne tråden ble opprettet, men jeg hadde det akkurat på samme måten. Fikk vite at jeg har jern-mangel, begynte på jern-tilskudd. Og etter det har energinivået vært omtrent bedre enn før jeg ble gravid :D Mulig det også har noe med at jeg er godt over halvveis og slik også nå da, men tror jern-tablettene gjorde en del også! :happy:

Dette var heilt merkeleg å lese. Opplever det heilt likt :D

Sist var eg slapp, trøytt, kvalm, sjukemeldt, men denne gongen føler eg meg veldig bra etter eg begynte med jern.
 
Last edited:
Back
Topp