Altså, hva i alle dager har skjedd med klesstørrelsene?!

Ane_Rikke

Glad i forumet
Jeg skulle kjøpe meg noen nye bukser i forrige uke, siden de gamle mine har blitt ubehagelige å ha på seg.... Så jeg var innom de fleste kjedebutikkene, tenkte jeg skulle finne noe billig siden de bare må skiftes ut om noen mnd allikevel.

Så endte jeg opp på HM... Her var det salg på mammaklær, så jeg tenkte skitt au, jeg får prøve et par da.. Valgte meg ut et par med ikke aaaltfor stort magebelte, og gikk opp én str fra det jeg pleier å bruke. Jeg fikk ikke buksene over låra en gang.. Jeg bruker vanligvis 36/38 og nå måtte jeg opp i 44!! Og jeg har lagt på meg rundt 2 kg bare... Ikke nok med det; str 44 satt som et pølseskinn.. Jeg prøvde mange typer, og til og med et par vanlige bukser, og måtte opp i 44 i alle.. Noe så deprimerende!

Senere på kvelden klagde jeg min nød hos ei venninne. Hun hadde tilfeldigvis noen gravidbukser liggende fra sin graviditet som jeg kunne låne, og de satt helt perfekt! Dette var også HM- gravidbukser, i str 38, og er altså et par- tre år gamle..

Hva skjeeer med str egentlig?!?!

Dagens oppgitt-tråd... :D

Må ha vært noe galt med de du prøvde, for Hm har STORE mammaklær. Oppdaget det i 1.svangerskapet 6-7 år siden, og gjelder enda. Jeg er en typisk "medium, 38, måjegoppi40blirjegsur" i vanlig tøy, og mammatøy bruker jeg xs/s/34/36. Alt etter som....har ikke hatt et mammaplagg i mer enn 36, og Hm må jeg stort sett ha 34.... Men typisk HM å feilmerke, da!

Feilmerke så mange klær? I tillegg til ei helt vanlig bukse? Jeg tror jeg prøvde 10 forskjellige bukser, og det gjaldt alle sammen.. Så det kan ikke ha vært feilmerket...

Feilmerke så mange klær? I tillegg til ei helt vanlig bukse? Jeg tror jeg prøvde 10 forskjellige bukser, og det gjaldt alle sammen.. Så det kan ikke ha vært feilmerket...
må være noe rart da, for jeg var og handlet rett over nyttår, og da var str som før...men jeg prøvde bare 2 bukser da:-) De var store som alltid:-)

Da jeg var gravid med hun forrige (som blir 2 år) var mamabuksene fra HM STORE! Jeg kjøpte str 34 (som er de minste de hadde); men de var likevel for store. Jeg bruker S/M til vanlig. Ikke prøvd buksene der i år, men må vel ned og kjøpe noen siden de forrige er for store..

Jeg kjøpte mammaklær nå som er veeeeldig trange i str 40. Mens di jeg har fra 2009 og mitt forrige svangerskap passer flott i str 38.... Merkelige greier

Skal til byen i morgen å se på mammabukse på hm. Har noen gammle fra 08-09 enda, men har lyst på noen nye nå etter to tidl. Svangerskap. Så da får vi se åssen str jeg ender opp med denne gangen:)

kjøpte mammabukse på HM nå, og måtte gå ned til str 40, noe jeg bruker til vanlig også.. sist jeg var gravid måtte jeg opp til str 44, å det var deprimerende det i uke 12-13 å kjøpe så mange str over mine normale:S men greit at de ikke koster all verden, da de kun skal brukes få mnd..

De nye slim fit mammsjeansene til HM er SMÅ i str! Jeg bruker 34/36 til vanlig, men måtte opp i 38 i disse jeansene. Og også akkurat kjøpt en sort mammajeans fra HM og den er veldig løs på meg i str 34.. Så str varierer veldig, selv innen samme kjede!

Jeg kjøpte meg en manmabukse på HM igår, str 34/XS og den passet perfekt. Bruker det til vanlig også. Det var en sånn lys slim fit jeans med høyt magebelte. MEN så at det var veldig forskjell på størrelsene ettersom hvilke modeller man valgte. Fant andre modeller i str 34/36 også som så svæææære ut, så de gadd jeg ikke prøve engang da jeg så jeg kom til å svømme i dem.... Er sikkert veldig varierende fra sted til sted også på utvalget av mammabukser. Den jeg kjøpte kostet 400kr så syntes det var i meste laget egentlig..

Jeg kjøpte en mammabukse på HM for noen uker sider, og kjøpte i den vanlige størrelsen min.

Noe så merkelig... Jeg har ei venninne som er temmelig slank, for å si det sånn. Hun hadde vært i samme HM butikk som meg, og hadde også blitt forferdet over str hun måtte opp i... Og hun er ikke gravid, btw... :wtf

Hehe- ja- men det virker jo veeeeldig rart da!! :) håper du finner noen ok klær som passer deg fint! :)

Jeg bestilte meg 2 slimfit mamma bukser fra hm som kom i dag. Er str 40 til vanlig å bestilte buksene i 44 så jeg kan ha di hele svangerskapet tenkte jeg. Bestilte en lys og en mørk, samme buksene. Den lyse var stor i 44 til meg å den mørke fikk jeg knapt på meg.. Irriterende!! Så har også troa på at det er mye variasjon i str på hm!!

Back
Topp