Althera erfaringer

Lusilia

Forelsket i forumet
Febbisbebbis'18
Jeg har en storgulper. Fikk endel magevondt og hard avføring med nan og nan sensilac..måtte tilføre malt.
Prøvde Hipp en ukes tid og magen ble veldig fin men gulpen fortsatte like herlig. Den ble bare tynnere.
Fikk anbefalt å prøve althera av legen på helsestasjon. Skal sies at han også hadde litt slim i avføring. Skulle ta kontakt om jeg merket betydelig forskjell, for da kunne hun skrive blå resept.
Har brukt opp boksen nå på 4 dager.. Ikke store forskjell fra hipp syns jeg, men noe mindre gulp og han har gått lenger mellom hvert måltid. Ville gjerne hørt med legen hva hun mente men hun har ferie.

Er det noen andre som har erfaring ang gulping og hvor lang tid det tok til føre forandring?
Med hipp merket jeg forskjell etter kun et par flasker.

Er det ikke normalt at babyer gulper opp melk om de har fått for mye?
Normalt at kroppen prøver å fikse det selv, selvom det kan være ubehagelig.
Raper han etter måltidene?

Er det ikke normalt at babyer gulper opp melk om de har fått for mye?
Normalt at kroppen prøver å fikse det selv, selvom det kan være ubehagelig.
Raper han etter måltidene?
Her er alt prøvd, med mindre måltider, masse pauser og raping. Har nok fått enda en storgulper, men ville prøve å finne ut om det kunne bli bedre denne gangen. Gulping er ganske normalt ja ;) men at nesten halvparten kommer opp med jevne mellomrom frem til neste måltid er litt fortvilende :( Nå har vi gått tilbake på hipp så får vi se :)

Er nok bare slik at noen gulper mer en andre. Skjønner at det er frustrerende at halvparten kommer opp igjen.
Kan sure oppstøt være grunn til at det blir mye gulping?
Lukt på gulpet, er det syre i det så er det noe i omgivelsene som får han til gulpe.
Samboeren min gulpet mye samt syre som liten. Han pustet inn mye støv og var allergisk mot det og alt av syre frukter og ukokte grønnsaker. Han reagerte bare med sure oppstøt som igjen fikk han til å gulpe opp mme som liten.

Vi fikk et nytt liv med althera, det kurerte kolikken etter at det hadde vart i nesten 5 måneder. Det er jo kjempedyrt men fikk det på blå resept og det ble derfor gratis.

Men jenta vår gulpa også mye, husker ikke hvor lenge det varte. Det ble nok ikke mer av althera i allefall. Og jeg synes althera hjalp mot refluksen. I allefall hjalp det 100% mot magevondt, og plutselig fikk vi en hyggelig babytid :)

Er nok bare slik at noen gulper mer en andre. Skjønner at det er frustrerende at halvparten kommer opp igjen.
Kan sure oppstøt være grunn til at det blir mye gulping?
Lukt på gulpet, er det syre i det så er det noe i omgivelsene som får han til gulpe.
Samboeren min gulpet mye samt syre som liten. Han pustet inn mye støv og var allergisk mot det og alt av syre frukter og ukokte grønnsaker. Han reagerte bare med sure oppstøt som igjen fikk han til å gulpe opp mme som liten.
Ikke merket noe til sure oppstøt. Han er bare 7 uker og får kun mme. Takk for tips :) Han legger heldigvis på seg bra og er fornøyd så får bare gå til innkjøp av ebda flere smekker ;)

Vi fikk et nytt liv med althera, det kurerte kolikken etter at det hadde vart i nesten 5 måneder. Det er jo kjempedyrt men fikk det på blå resept og det ble derfor gratis.

Men jenta vår gulpa også mye, husker ikke hvor lenge det varte. Det ble nok ikke mer av althera i allefall. Og jeg synes althera hjalp mot refluksen. I allefall hjalp det 100% mot magevondt, og plutselig fikk vi en hyggelig babytid :)
Her har det heldigis ikke vært mye magevondt. Var hovedsakelig gulping som var grunnen til at jeg har prøvd å bytte merker. Derfor også legen anbefalte å prøve Althera. Og vi kunne få det på blå dersom forandringen var stor. Men siden det var lite forskjell,så fortsetter vi med hipp her nå.
Uff kolikk er ikke bra. Godt at det hjalp for ditt barn :):)

Back
Topp