Altfor god luktesans!

ungmamma92

Glad i forumet
Huff. Jeg er lei den gode luktesansen min nå. Før klarte jeg så vidt å lukte noe, fordi jeg er så tett i nesen pga skjevheter. (Som skal opereres så snart knøttet har kommet)

MEN, alle jenter liker sjokolade. Jeg elsket det. Før.. Jeg klarer det ikke, det er død for meg. Og ingen får spise det i nærheten av meg. Om sambo spiser det, må han pusse tennene godt før han kommer i nærheten av meg :P
Og jeg brekker meg av alt. Røykte før, sluttet for rundt 6 mnd siden, men har ikke hatt noe i mot røykere. Nå klarer jeg det ikke, jeg brekker meg og spyr bare jeg kjenner noen røyke, og jeg kjenner det på god avstand. Måtte bytte plass i klasserommet fordi han ved siden av røyker.

Fler en meg? Kommer det til å gå vekk i løpet av svangerskapet? Det hemmer meg, kan verken gå med bosset eller vaske huset fordi jeg ikke tåler lukten av vaskemidler. :P

Slik har jeg hatt det alle 3 gangene.. får en helt sykt god luktesans.. Er helt grusomt ja.. Kan desverre ikke trøste deg å si at den vil gå vekk, er en av de symptomene men har hele savngerskapet.. er ikke sikkert du vil bli likefort kvalm av ting da etterhvert[:D] Vi må nok bare leve med det og holde oss unna vonde lukter..

Kjenner meg godt igjen. Jeg har sagt "beklager at det stinker på badet vårt. Jeg vet ikke hva det er for noe" til alle som har vært på besøk hos oss den siste måneden. Greia er at ingen andre enn jeg kjenner den stinkende metalllukten som fyller hele baderommet. Det lukter en blanding av metallvann og fukt, ett eller annet, og jeg brekker meg bare jeg går inn. Det er i grunn litt kjipt siden vi bare har ett bad, og jeg MÅ jo benytte meg av det til dusj og dobesøk. Nå må døra stå oppe til enhver tid, for stenges døren i 5 min fylles hele badet med lukt igjen. Det er helt grøss, og kjæresten min skjønner virkelig ikke hva jeg snakker om. [&:]

Det samme gjelder kjøkkenet. Det STINKER!! Og igjen; ingen andre enn jeg syns det. Det lukter mat, varme (om det i det hele tatt lukter noe...), metall og allskens andre kjipe lukter. Gud, så sært! Gleder meg til jeg slutter å lukte så mye.

Å gå på butikken er et mareritt.. Orker knapt noe som lukter mat. Orker slett ikke stekeos, eller lukta av sjokolade(morsomt når jeg har et tonn sjokoladetrøfler å lage før jul...)
Gubben var så smart å putte sånn sitrongreie i do(som jeg vanligvis ikke har noe imot), det lukter så jeg blir gal.. Fikser ikke å ta den ut, og han mener den skal stå til den er tom.. hrmf

Back
Topp