Alternativt bryllup

Lykkeligx2

Glad i forumet
Har nå endelig bestemt oss for å gifte oss neste sommer[:)] Vi vil ikke bruke masse penger på bryllup, og skal gifte oss på stranden, for så å ta festen 100m unna, på gården.
Men jeg lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med maten ol..tenkte litt på å få gjestene til å ta med seg en rett hver, og ha noe "i bunnen" selv[:)]? Også har vi ikke behov for så mye av de typiske bryllupsgavetingene, og syns det er for ille at så mye penger skal brukes på "tull"[:o] Da ville jeg nesten  heller at de skulle opprettet en brullupsreise-konto istedet for gave...[8|] 
Hvordan kan vi få skrevet alt dette på en festlig måte i innbydelsen, uten at det virker frekt lisom[8|][:D]?
Det hele skal bare være en gøy fest og et annerledes bryllup[:D]!!
Takker for innspill[:D]

Hm.. jeg er bedt til bryllupsfest om ett par uker(de har allerede giftet seg i kirken,også dro de rett på bryllupsferie) Brudeparet skal der stå for fingermat, og vi skal ha med drikke selv.Det er jo en mulighet.
Men det går jo ann at du ikke ber Alle ta med seg en rett,men at du ber nær familie,gode venner,eller de som du vet er flinke til å lage mat,hjelpe deg med flere "retter" feks.
Kan jo bli litt kaos hvis du skal organsiere hva feks hva 50 gjester skal ha meg seg, så du ikke ender opp med 15 salater liksom [&:]
Hehe,var kanskje ikke te noe særlig hjelp,men er det jeg tenker hverfall. Skulle jeg giftet meg,så måtte det blitt noe sånt.[;)]

Jeg ville kanskje bedt folk om å ikke kjøpe gave, men helelr bidra til en bra fest og en fin dag ved å ta med mat.

Oi, gode ideer allerede[:D]! Takk, takk!
Gjerne flere?[:D]

Ta m drikke selv, men ikke mat, d kan bli litt kaos. Kjenner noen som åpnet en konto hos redd barna, der alle som ville gi brudeparet en gave kunne bidra til det kontonr på veine av brudeparet[:D] De ønsket ikke gaver[:)]
Tror kansje å be om penger på en konto til dere, blir litt feil[&:]

Hørtes litt kaos ut for min del.
Men be om penger istede for gave, altså[8|]
Lag heller en konto hos f.eks redd barna eller noe, der de kan sette inn penger i deres navn da.
Ville ikke skrevet i innbydelen, Nei, til gaver, men ja til penger til ferie liksom.

Ang mat og drikke, enn hvis noen ikke har med seg noe da, for alle tenker : andre har nok med seg noe..[8|]

Fin tanke, men jeg tror den kan bli litt tungvindt jeg da..

Hvis gjestene skal ta med mat selv ville jeg ikke bedt om gaver (eller reisekonto da).
Jeg ville nok stått for maten selv (trenger ikke bli så dyrt det) og skrevet at gjestene skulle ta med drikke selv (alkohol da, ville stått for brus og slikt selv).
Det med reisekonto er jeg usikker på. Virker jo som en god idè, men mange syns kanskje det er ekkelt at dere ser for mye penger de legger i gave til dere?

Hmm, høres jo greit ut det.
Men dere burde jo stå for maten siden dere "krever" gave på en måte...?

Takk for mange gode innspill[:)] Vil for all del ikke kreve gaver, føler bare av og til at de fleste kommer med en liten ting selv om vi ikke ønsker oss noe! Så da er det kanskje lurt med reisegavekort[:D]!
Tenkte det kunne være en morsom vri at noen brakte med seg div retter til å supplere menyen med, litt nytt lisom[:)] vet ikke..
God ide til invitasjonen, Naftaline[;)][:)]!

Back
Topp