Alternativer til malt i melka?

Audioslave

Forelsket i forumet
Lillemor har slitt litt med magen, byttet fra nan til hipp forgårs(kveld) og fikk mange råd om å ikke bruke malt i melka da dette også kunne gi magevondt. Men ble ingen bæsjebleier i går, og i dag har det kommet bæsj som er som plastelina og grønnaktig på farge..[&o] og lillemor sliter tydelig med å få det ut.

Hva gjør man da? Må jeg bare gi det litt tid til å gå seg til eller?
Hun er forøvrig mye roligere nå de siste to dagene siden vi bytta mme(uten om bæsje-problemet da)

De blir vel fort litt hard i magen når man bytter. :)Vent til over helga, blir det ikke bedre, ring HS :)

ORIGINAL: Vugge

Vi brukte sviskesaft fra nestle..

når babyen var 2 uker?

Sviskesaft allerede nå?

Hvis dere ikke har testet malt, så vil jeg si at det kan være verdt å prøve det. Vi brukte malt i melka til mini, og hos han ga det aldri problemer.

det stemmer at malt kan gi magevondt... men det er jo først hvis du gir for mye da... så kanskje det hjelper å bare gi litt mindre?
vi har hatt kjempegod erfaring med malt.. vi kokte opp 1 liter vann av gangen, og hadde oppi 1 spiseskje malt i det vannet.. så slo vi det på flaskene, og satte flaskene i kjøleskapet til vi skulle bruke dem.. men unger er forskjellige, og noen trenger mer malt enn andre.. må bare prøve seg frem..

men hvis dere har bytta mme, så husk at det kan også gi hard mage... må gjerne venne seg til den nye..

Måtte til slutt gi henne malt i dag. Tok litt mindre enn ei halv teskje i to flasker...Håper det blir bedre for henne.. Hadde tidligere 2 teskjeer i ca 700ml vann, og da fikk hun skikkelig mageknip men løs og fin avføring..

ORIGINAL: Audioslave

Måtte til slutt gi henne malt i dag. Tok litt mindre enn ei halv teskje i to flasker...Håper det blir bedre for henne.. Hadde tidligere 2 teskjeer i ca 700ml vann, og da fikk hun skikkelig mageknip men løs og fin avføring..

Mulig jeg tenker feil, men det er vel ikke så rart om man får litt mageknip hvis magen har vært veldig hard og man så får fart på den? Merker jo det på meg selv også - når det endelig løsner så får jeg mageknip.

Jo det tror jeg også, men hun hadde ikke hard mage først, fikk nan og var veldig urolig og hadde masse knip(fikk da også malt 2 teskjeer på 700ml) Bytta derfor til hipp og ble anbefalt å kutte ut malt også. Etter det har hun blitt mye roligere men har i stede fått hard mage[&o]

Back
Topp