Alternativer til Bugaboo Buffalo?

Pouri

Betatt av forumet
Var i dag på Barnas hus og så på vogner.. Hun snakket så varmt om Bugaboo at jeg ble litt revet med! Men, jeg hadde aldeles ikke tenkt å bruke så mye penger på barnevogn...

Prøvde å se etter noe på Finn, men det ser ikke ut som disse vognene selges så mye brukt. Kanskje det blir flere senere?

Finnes det noen andre bra alternativer?
 
Emmaljunga super viking kan være et alternativ :) eller emmaljunga viking, den e litt mindre :)
 
Jeg fikk kjøpt en så og si ubrukt(!) bugaboo cameleon på finn.no. Betalte 5000 og fikk med masse ekstrautstyr, bla vinterhjul, solparsoll osv :) De som har sett den har tenkt at den var ny:)
 
Jeg fikk kjøpt en så og si ubrukt(!) bugaboo cameleon på finn.no. Betalte 5000 og fikk med masse ekstrautstyr, bla vinterhjul, solparsoll osv :) De som har sett den har tenkt at den var ny:)
Ja man får vel bare følge med og slå til hvis noe dukker opp! :)
 
Har ikke så mye vognerfaring annet enn at jeg har surfet nettet rundt etter anbefalinger, og jeg mistenker at jeg vil kjøpe Bugaboo Buffalo. Den er vel såpass ny at folk ikke har rukket å bruke den "ferdig" enda og derfor er litt utilgjengelig på Finn. Men jeg har inntrykk av at Bugaboo Cameleon er et fint alternativ, og den vet jeg det finnes å få kjøpt brukt stadig vekk. Den største forskjellen tror jeg er framhjulene, hvor Cameleon sine er mindre enn Bugaboo sine. Det er visst enklere å manøvrere små hjul, bortsett fra på underlag ala snø og skog. Da trenger man vinterhjul som man kan bytte ut de to små med. Men disse vinterhjulene vil da ikke være bevegelige, noe som sikkert er litt smak og behag. Buffalo har store, bevegelige hjul året rundt. Det er bare å arrestere meg på dette om noen mener jeg tar helt feil her. Jeg har som sagt ingen personlig erfaring, men har fått denne oppfatningen om vognene og vurderer å selv ta beslutninger basert på dette.
 
Har ikke så mye vognerfaring annet enn at jeg har surfet nettet rundt etter anbefalinger, og jeg mistenker at jeg vil kjøpe Bugaboo Buffalo. Den er vel såpass ny at folk ikke har rukket å bruke den "ferdig" enda og derfor er litt utilgjengelig på Finn. Men jeg har inntrykk av at Bugaboo Cameleon er et fint alternativ, og den vet jeg det finnes å få kjøpt brukt stadig vekk. Den største forskjellen tror jeg er framhjulene, hvor Cameleon sine er mindre enn Bugaboo sine. Det er visst enklere å manøvrere små hjul, bortsett fra på underlag ala snø og skog. Da trenger man vinterhjul som man kan bytte ut de to små med. Men disse vinterhjulene vil da ikke være bevegelige, noe som sikkert er litt smak og behag. Buffalo har store, bevegelige hjul året rundt. Det er bare å arrestere meg på dette om noen mener jeg tar helt feil her. Jeg har som sagt ingen personlig erfaring, men har fått denne oppfatningen om vognene og vurderer å selv ta beslutninger basert på dette.

Camelonen er myyyyeee lettere og mer "handy" enn Buffalo. Vi stod i mellom disse to da vi skulle kjøpe vogn, og ente opp med cameleon.
 
Camelonen er myyyyeee lettere og mer "handy" enn Buffalo. Vi stod i mellom disse to da vi skulle kjøpe vogn, og ente opp med cameleon.
Har du brukt den på "utfordrende" underlag også? Hvis den fungerer ganske allround skal jeg absolutt vurdere den. Var det andre merkbare forskjeller mellom de to vognene?
 
Har du brukt den på "utfordrende" underlag også? Hvis den fungerer ganske allround skal jeg absolutt vurdere den. Var det andre merkbare forskjeller mellom de to vognene?

Bagen på buffalo sitter litt høyere og du kan henge mer på styre.

Vi bor i by, og har ikke noe utfordrende underlag. Selv om buffalo har større hjul har den ikke noe demping..
 
Vi bor også i byen, og tenker at vinterhjulene til cameleon skal holde dersom vi skal ut i terrenget:) Har også hørt (av 1 person), at hun angret hun valgte buffalo, fordi den var ikke var så lett å manøvrere som cameleoen:)
 
Vi har ikke vinterhjul (og aldri savnet det), om det er mengder med snø kommer jeg ikke til å gå ut uansett tenker jeg..haha.

Vi går mye i marka/skogen og der er det jo stier.

Husk også at vi får sommerbarn, greit med en lett og luftig vogn.
 
Sniker fra september. Har hatt både cameleon og donkey (tvillingvarianten) av buffalo. Jeg personlig ville valgt buffalo. Jeg synes den er mye mer stødig og allsidig vogn enn cameleonen. Med vinterhjulene på blir jo cameleonen akkurat som hvilken som helst firhjuling.... Men det er min opplevelse da.
Det finnes flere rimeligere lignende vogner, men husker ikke helt hva de heter, lurer på om joolz er navnet på en, ellers kan jo Brio go minne litt om cameleon.
 
Back
Topp