Alternative navn for oldefar og oldemor

Simsvå

Andre møte med forumet
Hei!

Vi sitter og river oss i håret dor vi finner ingen erstatninger til navnet oldefar spesielt.
Min bestefar er svært ung 55år, og jeg føler det blir så feil å kalle han oldefar til min lille som kommer nå. Og prøver å finne et alternativ, men kommer ikke på noe, har dere noe å anbefale?

Ingen tips, men i alle dager! Så gøy! Tror du mangler en generasjon, hehe,, jeg føler meg som en ung mor, og min nyfødte sønn sine besteforeldre, altså våre foreldre, er 55/56 og 72/73 (mannen et attpåklatt). Hvor gammel er du og dine foreldre?

Så hyggelig med storfamilie da :Heartred Olla og Offa husker jeg noen venner brukte, synes det er skikkelig koselig :love017 Her er vi litt tregere så ingen som har oldeforeldre akkurat

Barnet mitt får tippoldemor. Hva vi skal kalle henne sliter jeg med, men tror vi går for å kalle hun oldemor bare fordi det er det jeg har sagt hele livet, og så blir hun som egentlig blir oldemor for barnet kalt mimmi og min mor vil bli kalt mormor. Eller så likte jeg forslaget med olla og offa som LilKil foreslo.

Ingen tips, men i alle dager! Så gøy! Tror du mangler en generasjon, hehe,, jeg føler meg som en ung mor, og min nyfødte sønn sine besteforeldre, altså våre foreldre, er 55/56 og 72/73 (mannen et attpåklatt). Hvor gammel er du og dine foreldre?
Hehe ja det er jo litt gøy, er 20, mamma er 37 og bestefar blir 56, så veldig unge foreldre alle sammen

Mine kaller sitt ene sett oldeforeldre for mor og far, fordi det er det pappaen selv kaller dem.

Olla/Offa og Mor/Far er fine alternativer. Far "navn" eller stedsnavn kan også funke.

Back
Topp