"Alternative fødesteder"

x1x~Roskva~

Glad i forumet
Dersom jeg hadde bodd i Oslo, hadde jeg ganske sikkert ønsket meg å føde på Føderiket. Det virker så fantastisk behagelig og avslappende der[:)]

Ser dessverre at de står i fare for å bli lagt ned, fordi det er så få som vet om/velger å bruke dem. Det er synd.

Her i Tromsø har vi dessverre ikke noe alternativ til UNN. Jeg hadde en flott fødsel der sist, altså, men skulle gjerne hatt litt mindre sykehuspreg og stress over det neste gang. Jeg vet ikke om det er noen som tilbyr hjemmefødsel her oppe heller - og jeg tror kanskje ikke samboeren min liker den idéen uansett.

Er det noen andre som vurderer å føde på en "alternativ" fødested som "Føderiket" eller "Fødeloftet"? Eventuelt noen som vil føde hjemme?

Jeg sikter på Storken, som sist.
Det er den alternative fødeavdelingen på Haukeland universitetssykehus. Det er på kvinneklinikken på sykehuset, bare en egen avdeling.

Jeg kan bare glemme smertestillende uansett. Kom inn med 9 cm sist, etter 4 timer med rier, hadde gutten på magen en time etter jeg gikk ut av taxien.

Går statistisk sett fortere andre gangen, så jeg er fornøyd om jeg kommer frem i tide...

På SUS har jeg forstått det sånn at du kommer på fødeloftet automatisk nå. Så det blir nok der denne gang. Så lenge de har lystgass er jeg fornøyd[:D]

Back
Topp