Alternativ til lutinus

TKW

Gift med forumet
Assistert-jentene
Septembergull'17
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Februarhjertene 2025
Nå fikk jeg satt inn en blastocyst i går, og skal stå på dobbel dose lutinus frem til testdato, og eventuelt videre til uke 12 hvis jeg er gravid. Men det er 6 vagitorier pr dag, som på den ene siden blir veldig klinete, og på den andre siden veldig dyrt. Finnes det gode alternativer, som f.eks ikke behøver å tas så ofte? Føler lutinusen bare renner ut igjen, jeg må gå med bind for å ikke ødelegge alle trusene mine. Noen gode erfaringer?

Nå fikk jeg satt inn en blastocyst i går, og skal stå på dobbel dose lutinus frem til testdato, og eventuelt videre til uke 12 hvis jeg er gravid. Men det er 6 vagitorier pr dag, som på den ene siden blir veldig klinete, og på den andre siden veldig dyrt. Finnes det gode alternativer, som f.eks ikke behøver å tas så ofte? Føler lutinusen bare renner ut igjen, jeg må gå med bind for å ikke ødelegge alle trusene mine. Noen gode erfaringer?
Jeg synes cyclogest er MYE bedre. Det er 400 mg, som settes morgen og kveld. Ikke så ekle og rennende som lutinus,(renner ut de også, men ikke som lutinus) slipper å sette midt på dagen, og de er ikke så kantete som lutinus.
Det er i hvert fall min anbefaling :)

Jeg synes cyclogest er MYE bedre. Det er 400 mg, som settes morgen og kveld. Ikke så ekle og rennende som lutinus,(renner ut de også, men ikke som lutinus) slipper å sette midt på dagen, og de er ikke så kantete som lutinus.
Det er i hvert fall min anbefaling :)

Takk for svar, da kan jeg kanskje høre med klinikken om det er ok å bytte til det!

Det finnes også tabletter som svelges. Har ikke prøvd dem selv, men tror de pleier å bruke dem på Medicus iallefall. Heter Duphaston.

Aner ikke hvordan doseringen blir da. Tror hvert tablett kun er på 10mg. Når jeg fikk resept på det mot mye spotting i luteal-fasen fikk jeg beskjed om å ta 3 tabletter daglig, og mener pakningsvedlegget, som kun fins på tysk, snakket om daglig dose på 2 tabletter. Men det er jo fortsatt mye mindre enn bare en Lutinus-tablett. Tas kanskje opp annerledes når det tas oralt?

Jeg gikk på dufaston det ene forsøket. Begynte å småblø 4 dager etter innsett, og etter det har det bare blitt brukt lutinus, etter klinikkens anbefaling. Dette er min erfaring, og jeg tror det som skjedde kan være tilfeldig. Lutinus seks ganger daglig var veldig mye, skjønner at du synes det blir kliss!

Takk for mange svar, jeg skal høre med klinikken om det går an å prøve noe annet!

Crinone
Lutinus og cyclogest tror jeg er de som har markedsføringstillatelse i Norge.
Finnes flere.

utrogest/utrogestan er kapsler og tas tre ganger om dagen (to av gangen).
Jeg mistet både med crinone og Lutinus, men lyktes med det

Back
Topp