Alternativ til kamillete

Ja, ikke sant. Derfor jeg lurte på om det var noe jeg hadde gått glipp av. Jeg drikker mer enn gjerne en redbull nå og da. Og så én-to kopper te om dagen. Så når 4 kopper kaffe er innafor tenker jeg det er helt greit :p
Ja, det et absolutt innafor tenker jeg :D

Jeg var kaffeavhengig før, men begynte og hate smaken på svart kaffe etter at jeg ble gravid, så føler at jeg hadde flaks der faktisk :hilarious:

Er vel 200 mg kaffe som er maks anbefalt inntak, mener det er rundt to kopper kaffe. Og da snakker vi kopper, ikke de enorme krusa jeg tusla rundt med iallefall, de teller som minimum to kopper :p Og te mener jeg er opptil fire kopper egentlig, at man altså kan drikke litt mer te, men ikke helt sikker.

Savner powerking en del da, men den er regelrett ikke anbefalt i det hele tatt (trooor det har med de andre greiene og gjøre, taurin og sånn, i tillegg til koffein som gjør at de bare er anbefalt og holde seg unna), men Pepsi Max unnner jeg meg innimellom :angelic:

Jeg var kaffeavhengig før, men begynte og hate smaken på svart kaffe etter at jeg ble gravid, så føler at jeg hadde flaks der faktisk :hilarious:

Er vel 200 mg kaffe som er maks anbefalt inntak, mener det er rundt to kopper kaffe. Og da snakker vi kopper, ikke de enorme krusa jeg tusla rundt med iallefall, de teller som minimum to kopper :p Og te mener jeg er opptil fire kopper egentlig, at man altså kan drikke litt mer te, men ikke helt sikker.

Savner powerking en del da, men den er regelrett ikke anbefalt i det hele tatt (trooor det har med de andre greiene og gjøre, taurin og sånn, i tillegg til koffein som gjør at de bare er anbefalt og holde seg unna), men Pepsi Max unnner jeg meg innimellom :angelic:
Er heller ikke interessert i vanlig svart, kaffe lengre:p Men som i sist svangerskap så er iskaffe en craving :rolleyes:

Er heller ikke interessert i vanlig svart, kaffe lengre:p Men som i sist svangerskap så er iskaffe en craving :rolleyes:

Iskaffe har vel en del mindre koffein enn vanlig, svart kaffe ja! Er litt greit når man plutselig får mer lyst på ting med mindre koffein, alt blir så mye lettere da:joyful:
Jeg har gått over til iste, og den jeg drikker kan man visst drikke 10 flasker av pr dag og fortsatt være innafor :D

Iskaffe har vel en del mindre koffein enn vanlig, svart kaffe ja! Er litt greit når man plutselig får mer lyst på ting med mindre koffein, alt blir så mye lettere da:joyful:
Jeg har gått over til iste, og den jeg drikker kan man visst drikke 10 flasker av pr dag og fortsatt være innafor :D
Skulle ønske det stod nøyaktig MG med koffein i iskaffen og ikke bare «tilsvarer en kopp kaffe» og sånt. Måtte sende Mail til Tine for å få vite hvor mye koffein det var i dem :hilarious: Da er det bare å drikke iste:p

Skulle ønske det stod nøyaktig MG med koffein i iskaffen og ikke bare «tilsvarer en kopp kaffe» og sånt. Måtte sende Mail til Tine for å få vite hvor mye koffein det var i dem :hilarious: Da er det bare å drikke iste:p

Typisk at de ikke gidder og si nøyaktig på pakka ja :rolleyes: Hvorfor gjøre det lett, når man kan gjøre det vanskelig virker som er mottoet til mange produsenter :p

Jeg var ikke klar over at man ikke kunne drikke kamomille te:nailbiting: føler man snart ikke kan spise eller drikke noenting som gravid:banghead:
Når det er sagt drikker jeg mye nype te, så håper det er innafor, er vel koffeinfri også?:)

Typisk at de ikke gidder og si nøyaktig på pakka ja :rolleyes: Hvorfor gjøre det lett, når man kan gjøre det vanskelig virker som er mottoet til mange produsenter :p
Ja, det irriterer meg! Når så mye annet er oppgitt liksom, både gravide, ammende og barn/ungdom bør jo være påpasselig med mengde koffein liksom :happy:

Jeg var ikke klar over at man ikke kunne drikke kamomille te:nailbiting: føler man snart ikke kan spise eller drikke noenting som gravid:banghead:
Når det er sagt drikker jeg mye nype te, så håper det er innafor, er vel koffeinfri også?:)
Har hørt at noen nypeteer inneholder hibiscus som gravide ikke skal ha så mye av, men vet egentlig ikke siden jeg ikke liker nypete selv :p

Jeg synes den motherkind pregnancy-teen til pukka er god. Litt spesiell smak da. Og fruktte er godt. Skulle gjerne hatt flere koffeinfrie alternativer, er jo så mye god te. Gleder meg til sommer og iskaffe laget på koffeinfrie bønner. Mmmm! Og hjemmelaget iste med sitron. Ah. Det er så digg.
Trodde ikke vi kunne drikke den siden den inneholdt bringebærblad :p blir jo helt surrete av å vite hva en kan drikke og ikke!

Ja! Er en pakke som lå igjen her fra forrige gang jeg var gravid. Tenkte ikke så mye over det. Tror ikke det er krise med en kopp i ny og ne, men når jeg i tillegg leser at pukka selv fraråder det i første trimester blir jeg litt skeptisk!
Er vel veldig lite som er krise egentlig... det meste gjelder vel mengder! Som koffein, skjønner at det handler mye om risiko for lav fødselsvekt, og det skjer vel ikke hvis en drikker tre kopper kaffe istedenfor to kopper i noen dager!

Men ja, når de selv skriver det så blir i hvert fall jeg ekstra skeptisk :bag:

Er det noe jeg ikke har fått med meg??? Hvorfor må man drikke koffeinfri te? :bored: jeg drikker vanlig Earl Grey HVER morgen :nailbiting::hilarious:
Det må du ikke! Kan fint drikke både kaffe, cola og te. Men trenger ikke tylle i seg to liter om dagen liksom
Jeg drikker både kaffe og te hver dag ned GOD samvittighet.

Last edited:
Det må du ikke! Kan fint drikke både kaffe, cola og te. Men trenger ikke tykke i seg to liter om dagen liksom
Jeg drikker både kaffe og te hver dag ned GOD samvittighet.

Ja var det jeg tenkte! Men siden det ble spesifisert med den teen lurte jeg på om det var noe spesielt :p jeg MÅ ha koffein for å overleve, så god samvittighet her også :hilarious:

Back
Topp