Alternativ til brød

Selmaen

Glad i forumet
Forslag til hva jeg kan gi frøkna på 10 måneder som fortsatt ikke vil ha brød? Måltidene ser slik ut: kun flaske når vi står opp, tilbud om brød, men spiser ikke. Så grøt etter første søvn kl 9-930. Nytt tilbud om brød før neste og siste hvil i 12-1230 tiden. Da leker hun med brødet, kanskje 1 eller 2 biter går inn. Får frukt (som jeg blander inn litt havremel i), så en liten flaske. Middag i 16 tiden og grøt og flaske til kveldsmaten. Det er frokosten og senlunsjen jeg gjerne skulle ha fått henne til å spise noe mer. Har forsøkt kokte grønnsaker i staver og puré, det vil hun ikke ha. Kavringen gnager hun bare på, men minimalt som spises. Prøvd kokt egg i biter uten hell. Fått biter med kalkunpølse, det liker hun, men ikke det sunneste å gi i lengden. Btw må kosten være melkefri.

Prøve brød før flaske så hun er mer sulten?

Bytte ut brød/grøt slik at hun spiser grøt før soving og brød når hun våkner?

La henne smake av din brødskive på fanget?

Prøve brød før flaske så hun er mer sulten?

Bytte ut brød/grøt slik at hun spiser grøt før soving og brød når hun våkner?

La henne smake av din brødskive på fanget?
Har gitt brød før flaske. På senlunsjen får alltid flaska til slutt. Hvis jeg bytter om på grøten og brødet, kan det fort bli mange timer til middagen hvis hun ikke spiser noe i mellom? Hun viser noe mer interesse for min brødskive, men det er likevel ikke mange bitene hun spiser...

1 banan, 1 dl havremel, ett egg og 0,5 dl vann. Mos bananen og bland alt! La svelle litt og stek i små pannekaker/lapper. Jeg lager de gjerne litt avlange slik at de blir lette å holde i handen og spise selv :) de er best nesten nylagde :p du kan lage uten havremel også, da kutter du ut havremelet og vannet :)
Takk ☺

1 banan, 1 dl havremel, ett egg og 0,5 dl vann. Mos bananen og bland alt! La svelle litt og stek i små pannekaker/lapper. Jeg lager de gjerne litt avlange slik at de blir lette å holde i handen og spise selv :) de er best nesten nylagde :p du kan lage uten havremel også, da kutter du ut havremelet og vannet :)
De her likte jeg. :) Disse kan vel gis fra seks måneder også? Eller blir det feil med egg så tidlig?

Sprite opp brødet litt? Lage arme riddere for eksempel. Pålegg kan være most frukt eller bær, eventuelt smoothie fra Ellas kitchen o.l.

Bananlapper, eggerøre, middagsmuffins, youghurt med havregryn, frukt osv.

Og skinke og ost som varmes elsker mini. Med en dæsj ketchup. ;)

Last edited:
Kom over en variant av denne med kokos og kardemomme også. Hvis man vil variere litt i smak. :)

Back
Topp