Alternativ jobb som sykepleier

Invincible

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er utdannet sykepleier, men ønsker å bytte beite. Er egentlig ganske lei alt av stell og pleie, turnusarbeid og ufattelig stressende dager. Er det noen som har noen erfaringer eller forslag til hva en sykepleier kan brukes til? :) har lest og søkt mye på nettet, men kommer ikke fram til så mye fornuftig, egentlig. Jeg er åpen for å ta deltidsstudier e.l. for å bygge på kompetansen, men de typiske etterutdanningene for sykepleiere er ikke av interesse. Skal ikke være enkelt, men jeg har bare kommet til et punkt hvor nok er nok :)

Samme her! ferdig utdannet sykepleier i fjor, og angrer allerede på valg av utdannelse! det er så tungt og stressende, og nå når jeg venter barn frister det ikke mye med helg og helligdager altså...

Jeg har søkt på jobb som helsesekretær (flere sykepleiere som jobber på legekontor) uten hell. men kommer fremdeles til å lete.
Det finnes jo også mange som bygger på med pedagogikk o.l og blir veiledere, kanskje også lærer på helsefag?
Jeg føler nesten om jeg ikke finner noe etter permisjonstiden kommer jeg til å begynne i en barnehage eller noe...
Lykke til da!

tenker litt på det samme selv, mest fordi jeg ikke kan jobbe med det jeg helst vil der vi skal flytte.. Har tenkt på barnevern eller helsesøster.. eller barnehage.. kunne det vært noe?

Jeg hoppet av allerde i studiene jeg..orker ikke. Så har søkt om å ta helsesekretær på ett år fra høsten av. Kommer jo i kontakt med pasientene da også, bare man slipper alt av helligdager og helger. og ikke minst av alt den forbanna TURNUSEN! 8-15 jobb passer meg bedre

Hva med å ta viderutdanning som helsesøster da får du fortsatt jobbet med faget ?
Jeg er spl, men jobber som leder og synes det er spennende.