Alternativ jobb som sykepleier

Invincible

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er utdannet sykepleier, men ønsker å bytte beite. Er egentlig ganske lei alt av stell og pleie, turnusarbeid og ufattelig stressende dager. Er det noen som har noen erfaringer eller forslag til hva en sykepleier kan brukes til? :) har lest og søkt mye på nettet, men kommer ikke fram til så mye fornuftig, egentlig. Jeg er åpen for å ta deltidsstudier e.l. for å bygge på kompetansen, men de typiske etterutdanningene for sykepleiere er ikke av interesse. Skal ikke være enkelt, men jeg har bare kommet til et punkt hvor nok er nok :)

Samme her! ferdig utdannet sykepleier i fjor, og angrer allerede på valg av utdannelse! det er så tungt og stressende, og nå når jeg venter barn frister det ikke mye med helg og helligdager altså...

Jeg har søkt på jobb som helsesekretær (flere sykepleiere som jobber på legekontor) uten hell. men kommer fremdeles til å lete.
Det finnes jo også mange som bygger på med pedagogikk o.l og blir veiledere, kanskje også lærer på helsefag?
Jeg føler nesten om jeg ikke finner noe etter permisjonstiden kommer jeg til å begynne i en barnehage eller noe...
Lykke til da!

tenker litt på det samme selv, mest fordi jeg ikke kan jobbe med det jeg helst vil der vi skal flytte.. Har tenkt på barnevern eller helsesøster.. eller barnehage.. kunne det vært noe?

Jeg hoppet av allerde i studiene jeg..orker ikke. Så har søkt om å ta helsesekretær på ett år fra høsten av. Kommer jo i kontakt med pasientene da også, bare man slipper alt av helligdager og helger. og ikke minst av alt den forbanna TURNUSEN! 8-15 jobb passer meg bedre

Hva med å ta viderutdanning som helsesøster da får du fortsatt jobbet med faget ?
Jeg er spl, men jobber som leder og synes det er spennende.

Det er  ikke spesielt enkelt å finne alternativ jobb som sykepleier.. Man må nok ha mye tålmodighet for å finne en jobb og en god dose flaks. Jeg har 10 års erfaring og bor i det fylket med best arbeidsmarked i hele norge og det tok meg rundt 2 år å finne en annen type jobb...  Poliklinikker er veldig vanskelig å få jobb på pga jobbene er svært ettertraktet og de som har jobbene sitter på dem leeeeeenge.. Jobber uten turnus er gull verdt, svært ettertraktet og dermed vanskelig å få jobb i.. Bruk fantasien, tenk alternativt og jobb aktivt med å søke jobb så kan du være heldig tilslutt...  Jeg jobber nå i dagjobb og stortrives med det selv om det skal innrømmes at ukene flyr avgårde pga jeg jobber 100%, og helgene føles veldig korte, men heeerlig å ha fri hver eneste helg og kunne planlegge livet fremover i lang tid...

jeg vet at endel apotek foretrekker sykepleiere som selgere ut mot kommunene...
jeg søkte på en stilling i fjor, som selger for boots.. men da var jeg helt nyutdanna da så det var jo like stor sjans for å få den jobben som å vinne i lotto :P
Hun som fikk den er stadig innom sonekontoret der jeg jobber nå med vareprøver, oppfølging av noen pasienter som får varer derfra (de er også bandagist) og selger oss ting :)

Dere som hater å jobbe turnus, hvorfor synes dere det er så kjipt?
Jeg haaater å jobbe 5 dager og 2 fri, elsker å ha det sånn random.
Men nå er jo jeg bare student og enda, så kan jo hende jeg endrer mening når jeg jobber sånn over lengre tid.

Jeg er sykepleier og har jobbet som førskolelærer:) Kjempekjekt! Så det er jo et alternativ da. Men tror aldri du kan få noe fast da. Er ikke heelt sikker, men barnehagen må jo søke om dispensasjon fra førskolelærerkravet for hvert år hvertfall, så tror det må bli årsvikariater:) Men det er jo en mulighet hvertfall! Jeg kommer absolutt til å vurdere det om noen år. Men er gull med turnus akkurat i vår situasjon nå:)

Jeg er sykepleier som søkte på alt mulig i to år, før jeg fikk via kontakter en jobb som sekretær. Stortrives selv om kene flyr av gårde og selve ykepleieryrket gir meg helt krupp! Skal ALDRI tilbake!

Løsa skrev:
Men nå er jo jeg bare student og enda, så kan jo hende jeg endrer mening når jeg jobber sånn over lengre tid.

Jeg har aldri jobbet "normal" men kun jobbet turnus i mine vel 19 yrkesaktive år innen helsevesenet, 12 av de som sykepleier.. Jeg er dritt lei rett og slett, syntes det var helt greit når jeg var yngre og singel - jobbet masse ubekvemt og tjente godt.. Men yrket er ikke det det var, det er mye travlere, man har mindre tid og mulighet til å gi god omsorg og pleie og det stilles stadig nye krav til å jobbe fortere samtidig som man skal dokumentere mere og bedre etc etc.. Jeg gidder ikke mer rett og slett, er drittlei yrket mitt og føler meg overhodet ikke verdsatt som ansatt i helsevesenet...

Pearl skrev:

Løsa skrev:

Jeg har aldri jobbet "normal" men kun jobbet turnus i mine vel 19 yrkesaktive år innen helsevesenet, 12 av de som sykepleier.. Jeg er dritt lei rett og slett, syntes det var helt greit når jeg var yngre og singel - jobbet masse ubekvemt og tjente godt.. Men yrket er ikke det det var, det er mye travlere, man har mindre tid og mulighet til å gi god omsorg og pleie og det stilles stadig nye krav til å jobbe fortere samtidig som man skal dokumentere mere og bedre etc etc.. Jeg gidder ikke mer rett og slett, er drittlei yrket mitt og føler meg overhodet ikke verdsatt som ansatt i helsevesenet...

Trist at det skal gå den veien.
Er på en måte litt glad for at jeg hopper rett ut i elendigheten uten å ha opplevd hvor bra det kunne vært :P

Selv jobbet jeg i mange år hvor jeg hadde fri i helgene, og jeg må si jeg liker turnus bedre altså. Hittil, men kan jo hende jeg blir dritlei jeg og etterhvert.
Jeg synes det er kjempetrasig å ha fri i helgene, og jeg synes faktisk at både helg og uke blir for lange, så jeg liker virkelig de fridagene midt i uka, og jobber gjerne en lørdagskveld.

Løsa skrev:

det kjipe er at helligdager = vanlig arbeidsdag... julaften.. påska.. pinsa... 17.mai... alle helligdager der barna er i sentrum.. da er man på jobb...

Løsa skrev:

Får legge til at jeg ikke hatet å jobbe turnus, det er fordeler og ulemper med både turnus og dagjobb. Enheten jeg jobbet på ble lagt ned da jeg var i sv.skapsperm og da jeg skulle tilbake fikk jeg tilbud om en jobb jeg ikke kunne si nei til. Jeg orket ikke å jobbe 3-delt fikset ikke skiftene, men likte godt å jobbe 2-delt og 3. hver helg. Bortsett fra selve julaften og 17 mai pga barna gjorde det meg ikke noe å jobbe påske, pinse, romjul og nyttår. Jeg savner pasientene "mine" og tar noen vakter innimellom også :)

Min søster er phsykriatisk sykepleier, fine arbeidstider (kun dagtid) og fri hver helg...passer yppelig for henne:) Det er jo noe og tenke på.

Ellers så kan du kansje utdanne deg vidre som lærer f.eks innenfor det? Vet ikke hva du må gå..men er jo verdt og sjekke opp.

Liker jobben som sykepleier, men hater turnus :(

Skal følge med på alternativene. Alt. man har som sykepleier - typ poliklinikk, helsesøster osv er jo vanskelige. MANGE søkere, og de fleste holder jo på jobbene ut i pensjonsalder.

Back
Topp