Alternativ fødsel

Miomio

Andre møte med forumet
f.eks i vann eller på andre måter, er det noen som vurdere det her? De fleste skal få tilbud om man ønsker det, uansett hvor i landet man er.
Om man har en normal graviditet skal man kunne velge det. Jeg har hørt så mye bra om det og har lyst til å føde i vann. Det skal være smerte dempende og man bruker ikke epidural. Jeg har også hørt at de på ABC klinikkene har bedre tid til hver og en og at man blir veldig godt tatt vare på. :)  noen som har har noen erfaringer eller vet noe mer? 

Svigerinnen min skulle føde på ABC (Ullevåll) og gledet seg til det! -Helt til hjertelyden til guttungen sank, og de måtter bytte fødestue (og avdeling!) for å få smertelindring...

Har også ei veninde som har født begge sine på ABC, og er strålene fornøyd!!

Jeg kunne ikke tenke meg det, for jeg husker godt hvor deilig det var å endelig få epidural! hehe [:D] 

Når får man tilbud om dette? Har man lang tid på å bestemme seg, tenker jeg på. Dette er jo så lang tid til... Hvordan skal jeg få vite mer om dette? Og er det noen som vet om det er er ABC-klinikken på Ullevål som er nærmest hvis man bor i nærheten av Lillestrøm? Blir spennende dette her [8|][;)]

Hei![:D] Jeg ser for meg at det å føde i vann er så behagelig, at det lindrer litt, så det har jeg i grunn lyst til. Jeg elsker å bade fra før av så tror dette kan være noe for meg, men kan jo endre seg fort det når man først er midt oppi det hele, he he.

Jeg skal i løpet av sommeren begynne på en slags babytrim privat hos ei dame her i byen som er jordmor, fikk anbefalt det av ei jeg er tante til, og da hører det med en visitt tur på føden hvor man kan få se de ulike mulighetene, og far kan bla få prøve lystgass! [:D] DET gleder jeg meg til å se, he he. Men alltid kjekt å tenke litt på sånne ting tror jeg, så man vet hvordan man vil ha det når det først skjer ting. Gleder meg vel![:D]

Back
Topp