Alt vi ønsker oss

PP10, 1 dpo

Da var jeg plutselig over i dpo land igjen! Dette er den første prøveperioden av mine 10 jeg kan si at faktisk har gått helt ok raskt! Mye mulig det er fordi el bestemte seg for å komme en hel uke for tidlig, hva skjer med det egentlig? Skal jeg plutselig få lov å ha en sånn perfekt 28 dagers syklus nå? Når man er vandt til 34 dagers så utgjør det faktisk en stor forskjell for prøvingen❤️ Ikke vet jeg hvorfor kroppen plutselig tuller, kanskje den bare var veldig klar for å slippe gullegget nå? Jeg krysser alt jeg har, kommer nok til å fortsette med el tester da bare for å se at de ikke blir positive igjen når jeg egentlig skulle hatt el på cd19/20! Jeg trodde jo egentlig ikke på el testene jeg tok nå som viste at jeg hadde el, men el smertene jeg fikk i går kveld bekreftet absolutt at jeg hadde el, så vidt jeg vet da❤️ Vi fikk lagt inn aksjer dagen før el og på el dagen, så prøver vi å legge inn i kveld også bare sånn for sikkerhets skyld, så gir vi oss, nå skal vi flytte og alt så de første dagene går nok veldig fort heldigvis! Så blir det test neste lørdag, da er jeg 10 dpo
 
PP10, 5dpo

Hei! Da var jeg plutselig 5 dpo igjen, tiden frem til nå har faktisk gått utrolig fort, vi har flyttet hele helgen så jeg har ikke hatt tid til å tenke på prøving en gang. Skulle jo egentlig hatt el denne helga så jeg er veldig glad den kom tidlig, for det hadde nok ikke blitt noen aksjelegging. Jeg har testet med el tester helt frem til nå bare for å se at den ikke plutselig ble positiv igjen nå når jeg egentlig pleier å ha el, det har den ikke blitt heldigvis❤️
Merker at jeg ikke har noe veldig troen denne runden, jeg har bært og holdt på med så mye tungt og ikke hvilt noe hele uka så jeg kan ikke forstå at det er noen spire som greier å klamre seg fast, ikke har jeg tatt noen supplementer til prøvingen denne runden heller, kommer selvfølgelig til å bli super skuffa om jeg får negativ test hehe.. planen er å vente til lørdag med 1 test, da er jeg 10 dpo, men jeg mistenker at det kan ryke en på fredag 9 dpo da jeg har fri hele dagen:hilarious:
 
PP10, 6dpo

I dag tidlig meldte testetrangen seg her, jeg greide å stå i mot, men det blir nok bare vanskeligere og vanskeligere nå! Jeg har ingen symptomer enda hvertfall, men det er kanskje ikke så mange som har det 6 dpo❤️

Jeg står nå ovenfor et vanskelig dilemma som jeg ikke greier å bestemme meg helt for.. Jeg har jo alltid testet tidlig og gått rundt skuffet i nesten en uke før TR i det heletatt kommer. Så nå vil jeg egentlig vente litt lengere, men samtidig så skal jeg jo begynne på støttemedisiner når jeg får positiv test så jeg vil jo gjerne begynne så fort som mulig.. hva tenker dere?
 
PP10, 6dpo

I dag tidlig meldte testetrangen seg her, jeg greide å stå i mot, men det blir nok bare vanskeligere og vanskeligere nå! Jeg har ingen symptomer enda hvertfall, men det er kanskje ikke så mange som har det 6 dpo❤️

Jeg står nå ovenfor et vanskelig dilemma som jeg ikke greier å bestemme meg helt for.. Jeg har jo alltid testet tidlig og gått rundt skuffet i nesten en uke før TR i det heletatt kommer. Så nå vil jeg egentlig vente litt lengere, men samtidig så skal jeg jo begynne på støttemedisiner når jeg får positiv test så jeg vil jo gjerne begynne så fort som mulig.. hva tenker dere?
Jeg tester først 10 dpo. Tenker at positiv test før det er sykt heldig :laughing002
 
Jeg tester først 10 dpo. Tenker at positiv test før det er sykt heldig :laughing002
Jaa jeg har alltid tenkt sånn jeg også! Helt til jeg sist gang sto med svak strimmel 7 dpo og positiv digital 8 dpo:D Det er jo super skjeldent å få positiv så tidlig, men jeg greier jo liksom ikke slippe tanken heelt hehe
 
Jaa jeg har alltid tenkt sånn jeg også! Helt til jeg sist gang sto med svak strimmel 7 dpo og positiv digital 8 dpo:D Det er jo super skjeldent å få positiv så tidlig, men jeg greier jo liksom ikke slippe tanken heelt hehe
Skjønner det :D vanskelig valg. Stor sjanse for negativ men den liiiille sjansen for positiv er jo tilstede.
 
Greide ikke å vente jeg da vettu hehe, så her er min 6 dpo skygge fra babyplan som jeg også fikk skygge på sist og ikke forstår hvorfor jeg enda bruker
C067F999-1A7B-475A-AC3A-7CE27589DB29.jpeg
 
Greide ikke å vente jeg da vettu hehe, så her er min 6 dpo skygge fra babyplan som jeg også fikk skygge på sist og ikke forstår hvorfor jeg enda bruker
Vis vedlegget 384088
Gikk tilbake å så på dine gamle skygger. Denne må da være sterkere enn de? :oops: Men så var jeg overbevist om den skyggen din forrige måned også…:rolleyes: Krysser fingrene for deg!!
 
Gikk tilbake å så på dine gamle skygger. Denne må da være sterkere enn de? :oops: Men så var jeg overbevist om den skyggen din forrige måned også…:rolleyes: Krysser fingrene for deg!!
Jaa jeg også.. tusen takk❤️ Tok en ny nå som ikke var noe sterkere, men så er det bare 6 timer siden forrige da hehe
 
Jeg tenkte jeg skulle lage en dagbok her da jeg merker at jeg har et stort behov for å skrive og dele mye gjennom denne perioden. Skulle ønske jeg lagde en tidligere så jeg hadde å se tilbake på❤️ Hyggelig om noen vil følge med min dagbok da jeg synes det er veldig hyggelig å lese deres! Men skriver den nok mest for min egen del og for å få ut litt tanker og følelser når det er behov for det

Vi begynte å prøve i juli 2021 og var lykkelig uvitne om hvordan det skulle gå videre. Selv tok jeg det nesten som en selvfølge å bli gravid fort, og det ble jeg jo egentlig og. PP3 satt den allerede og jeg har aldri vært mer lykkelig og mer naiv, at disse to strekene ikke skulle bli en baby var helt fjernt for meg. Likevel bare to uker etterpå var gleden borte. Dette er nok min tøffeste spontanabort psykisk sett, ikke var jeg kommet spesielt langt, men jeg var så sikker og så lykkelig.
3 PP etterpå ble vi gravide igjen, denne gangen var følelsen litt mer usikker. Jeg var glad, men spontanabort var heletiden i bakhodet. Helt til jeg fikk 3+ på clearblue, det var liksom min milepæl, da måtte det jo gå bra. Så fikk vi se et bankende hjerte i uke 7, da gikk det hvertfall bra tenkte jeg, vi fortalte familien og var igjen lykkelig naive. I uke 9 var jeg på ultralyd igjen, alt var bra med lille. Hjerte slo og den var så stor som den skulle være. Nå gikk det hvertfall bra tenkte jeg. Nå skulle jeg virkelig bli mamma. To dager etter ultralyden begynte smertene. Ekstreme smerter og masse blod. Jeg ringte legevakten 3 ganger i løpet av de 13 timene med smerte uten å få komme inn. To dager etter dro jeg tilbake til gyn og spontanabort nummer to ble bekreftet, jeg skulle ikke bli mamma nå heller. Etter denne opplevelsen sliter jeg med å forstå hvordan jeg skal bli glad neste gang, når man kan se hjerte slå to dager før det er over. Likevel så vet jeg at neste gang jeg ser to streker igjen så vil jeg være like lykkelig naiv. Og sånn håper jeg at jeg greier å holde det uansett hvor mange ganger jeg må miste for å få babyen min. Jeg tror det er så viktig å kjenne på glede i mellom alt dette tunge. Og jeg nekter og ikke kjenne på den gleden når jeg er gravid, ingenting skal få ta fra meg den. ❤️

Nå har jeg fått blodfortynnende og progesteron støtte som jeg skal ta fra neste positive test, dette gir meg håp. Så nå må testen bare bli positiv❤️


Oversikt over min prøving:

PP1: ikke gravid
PP2: ikke gravid
PP3: Gravid, spontanabort i uke 5
PP4: ikke gravid
PP5: ikke gravid
PP6: gravid, spontanabort i uke 9
PP7: ikke gravid
PP8: ikke gravid
PP9: ikke gravid
PP10:
❤høres veldig vondt ut å miste og forstår det er skummelt å bli gravid på nytt om det skjer igjen. Jeg har ikke vært gravid før så har ikke så mye kunnskap omkring spontanabort, men er der spesielle årsaker til at dette skjer? Eller er det mer tilfeldig? Masse lykke til i hvertfall ❤krysser fingrene for at det går bra neste gang!
 
❤høres veldig vondt ut å miste og forstår det er skummelt å bli gravid på nytt om det skjer igjen. Jeg har ikke vært gravid før så har ikke så mye kunnskap omkring spontanabort, men er der spesielle årsaker til at dette skjer? Eller er det mer tilfeldig? Masse lykke til i hvertfall ❤krysser fingrene for at det går bra neste gang!
Heidu❤️ Jaa du har helt rett i at det er både vondt og skummelt og ikke minst føles det så urettferdig å miste flere ganger når det føles som alle blir gravide og får barn uten problemer
Spontanabort er jo veldig vanlig, veldig ofte skjer det svært tidlig sånn at medteparten ikke rekker å merke at de er gravide en gang. Den aller største delen av spontanaborter skjer fordi det er noe feil med fosteret, altså at det av en eller annen grunn ikke er levedyktig. Så er det jo noen tilfeller at det er mor det er noe galt med, så vidt jeg har forstått kan det være alt fra muskelknuter i livmor til mangler av diverse stoffer man trenger i kroppen for å holde på en graviditet. Nå er ikke jeg noen ekspert her altså så du får ta alt dette med en klype salt❤️
Når man er i situasjonen jeg er i nå med 2 spontanaborter på rad så sier legene at man bare har vært svært uheldig, man får ingen videre undersøkelser eller utredning før man har mistet 3 ganger på rad uten å få et barn i mellom
Er ikke meningen å skremme deg altså! De aller fleste graviditeter går jo helt fint! Jeg bare synes det er veldig fint å dele skyggesiden av det også fordi jeg selv fant mye støtte i å lese om andres opplevelser når det skjedde med meg, man føler seg litt mindre alene❤️
Så min dagbok er kanskje dessverre litt skremmende for de som har helt normale graviditeter og alt går på skinner, så tror jeg den gir litt støtte for de som dessverre har en tyngere vei
 
PP 10, 7 dpo

Tok en ny test i dag tidlig med den samme skyggen som i går, ble litt glad helt til jeg dyppet en test i vann og den samme skyggen kom på den. Så nå føler jeg meg litt motløs igjen og føler at det ikke gikk denne runden, og det er aaaalt for tidlig å føle det sånn 7 dpo..
 
PP 10, 7 dpo

Tok en ny test i dag tidlig med den samme skyggen som i går, ble litt glad helt til jeg dyppet en test i vann og den samme skyggen kom på den. Så nå føler jeg meg litt motløs igjen og føler at det ikke gikk denne runden, og det er aaaalt for tidlig å føle det sånn 7 dpo..
Kjedelig å føle seg motløs. Men masse tid enda ❤️
 
PP 10, 7 dpo

Tok en ny test i dag tidlig med den samme skyggen som i går, ble litt glad helt til jeg dyppet en test i vann og den samme skyggen kom på den. Så nå føler jeg meg litt motløs igjen og føler at det ikke gikk denne runden, og det er aaaalt for tidlig å føle det sånn 7 dpo..
Fortsatt utroooolig tidlig, husk det! Kan fremdeles ta flere dager før det i det hele tatt fester seg :Heartpink
 
Back
Topp