Alt var bedre før!

RedElf

Elsker forumet
Eller var det det....???

Hver dag kan man lese i avisene og eller på nett (eller BV [;)] ) om de grusomme kuldegradene, den voldsomme snøen, den stekende sola om sommeren. de fæle varme- og kalde gradene, de forferdelige bilsetene, de skumle tåteflaskene, de skadelige kjemikaliende, de kreftfremkallende matvarene, de lite holdbare klærne og mye mer som rett og slett ikke holder stand.

Det må da ha vært bedre før.... [8|]

Må ha vært bedre før ja...eller er det veldig mange som ikke skjønner at de må kle på seg rett tøy OG bevege seg?

Et under at vi overlevde og at kloden vår forsatt er befolket..... alt tatt i betraktning liksom.... [;)]

vi har nok mer informasjon nu, og det forskes på nye ting hele tia. jo mer får folk vite, jo mer bekymra blir dem for alt.[:)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

før var vi uvitende..i forhold til nå

Et poeng...

Men jeg undres noen ganger om all den informasjonen vi nå har tilgjengelig alltid er så heldig for oss....
De fleste klarer jo å sortere ut informasjon og dra nytte av den som er god for dem, men desverre ikke alle.... [;)]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: RedElf

Et under at vi overlevde og at kloden vår forsatt er befolket..... alt tatt i betraktning liksom.... [;)]

Dessverre var det mange som ikke gjorde det[;)]

Men tydeligvis nok ... siden jorden er overbefolket... [:D]

Kan ikke si det, min mor mistet 4 barn pga at hun var uviten sammen med verden...
mistet de pga alkohol og røyk, 2 dødfødte og mistet to før uke 30..[;)]

det er jo igrun latterlig hvor "farlig" alt har blitt med årene..

Alt for mye forsking nå til dags...

Kanskje fordi vi lettere glemmer negative ting?? Og derfor feilaktig tror at alt var mye bedre før..

Alt var ikke bedre før ?? what??
Nei nei... ting var verre før.. folk viste mindre, hadde dårligere råd, mye mindre hjelpemiddler osv..
de klarte seg for de hadde ikke noe annet valg.. men mange hadde det ikke godt å klarte seg bare så vidt..
barn døde av sykdommer da som vi sjeldent eller aldri ser hos barn lenger nå.
folk døde av kreft uten å vite at det var det de hadde..
Kommer ann på hvor langt man går tilbake seff.. 100 siden var ting ikke så veldig stas, 50 år siden var det bedre, 30 år siden begynte ting å komme seg. verden er i stadig utvikling å ting blir jo bedre å bedre..
Men vi er nok kansje litt for vitene nå.. vet for mye noen ganger.. bekymrer oss for ting som kansje er litt unødig.. men sånn er verden blitt..

Dessverre var det mange som ikke gjorde det[;)]

Men tydeligvis nok ... siden jorden er overbefolket... [:D]

Det var folk som overlevde Holocaust også....

Bare en annen ting også.. før i tiden.. da min søster var mindre.. så hadde vi ikke engang febernedsettende..

Dette er noe mamma har sterkt på minne.. og hun blir redd den dag i dag når min Firda har høy feber... for mamma husker hvordan det var når hennes små hadde 40 i feber.. uten å få gjort stort..

Overlevde ja.. meeen

Jeg tror det også har mye med holdningen¨å gjøre også. Før så måtte du, ellers kunne det gå veldig galt. Nå så har mange(ikke alle), det sånn at de setter seg på rompa og hyler etter hjelp. Da snakker jeg om de som kan gjøre noe med problemer som måtte oppstå.

Og selvfølgelig er det mange uhumskheter i mat f.eks.Veldig få som dreper kua sjøl. Og vi spiser ikke hva som helst. Alt skal være enkelt, og kunne bli oppbevart lenge...da må man tilsette litt av både det ene og det andre da.
Og all denne plasten....tror ikke noen vet hva den gjør med kroppen på lang sikt.

Er en ironi i det...

Kunnskap vs ikke kunnskap...
Gamle dager vs nåtiden...

Slik som det er ironi i innleggene mine....
Men syntes det er interessant og tenke over dette også da...

Back
Topp