Skrives litt forskjellog men fant dette..Er det? Kan banne på at jeg får en runde hvis jeg sitter på for eksempel en kald benk eller stein..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skrives litt forskjellog men fant dette..Er det? Kan banne på at jeg får en runde hvis jeg sitter på for eksempel en kald benk eller stein..
En blanding. UVI kommer av bakterier. Ingen UVI uten bakterier uansett hvor mye kulde en tilfører. Men er det bakterier på feil plass, kan kulde gjøre kroppen mer mottagelig for infeksjon.Uvi går vel ikke på kulde? Det er vel en gammel myte?
Ja, kunne ha kommet med mange eksempler på hvor ulike de to barna mine var som babyer. Kulde gjør at bakteriene trekker opp i urinveieneUvi går vel ikke på kulde? Det er vel en gammel myte?
Noen som vet, fikk tfk multi x bag til tfk på finn (jeg har vogn fra førstemann), fikk med bilstoladapter, men passer den til alle bilstoler da?
Jeg holder øye med vogn som er en ganske stor investeringer, kommer det på godt tilbud kommer jeg til å bare kjøpeSkal dere handle noe på black week?evt januarsalg? er jo tidlig, men sikkert penger spart om man tar det på salg
Jeg holder også vogn under oppsikt, håper den kommer på tilbudJeg holder øye med vogn som er en ganske stor investeringer, kommer det på godt tilbud kommer jeg til å bare kjøpe![]()
men litt usikker på om jeg skal ha den hvite Emmaljunga De Luxe, eller NXT90 Ergo i grå melange! Finnes ikke i fysisk butikk her i byen så får ikke sjekket de ut.
), ammebhr, brystpumpe, og noen ammekjoler siden det er ganske varmt i juni og jeg syntes det er veldig komfortabelt og praktisk.
Kommer til å handle en del på black week hvis jeg kommer over gode tilbud! Storebror er 5 år nå, så trenger det meste nytt til lille (har solgt det gamle). Siden dette er nr 2 har jeg en ganske god formening om hva jeg trenger og ikke denne gangenSkal dere handle noe på black week?evt januarsalg? er jo tidlig, men sikkert penger spart om man tar det på salg
Screenshottet dette Tusen takk for gode tipsSniker
Det er mye du kan kjøpe etter fødsel når du ser hva som passer for deg og babyen. Til min første hadde vi feks kjempenytte av en lekegrind som han sov og lekte i på dagtid. Vi satt opp den til nummer to, men hun fikk kolikk og var ikke fornøyd ved mindre hun ble vugget/bært i sjal eller sele i maaange mnd. Så da heiv vi ut lekegrinda, siden hun bare skreik der og kjøpte en slyngevugge i stedet
Med eldste gikk vi lange turer i vogn, mens den yngste bare gråt i vogn så det ble bæretøy på henne. Savnet bilstoladapter til eldste men endte med å klare meg uten, men kjøpte det til nummer to - som bare skreik i bilstol så det ble absolutt ikke brukt.Ja, kunne ha kommet med mange eksempler på hvor ulike de to barna mine var som babyer.
Dette er de tingene jeg ville hatt før fødsel:
Mener dette er ca det vi har hatt til våre før fødsel
- Vogn + Lammeskinn, liten dyne, ullpledd og helseteppe (ville hatt vognpose om det var vinter men ikke til sommerbaby)
- Elastisk bæresjal fra Coracor eller Aldoria (tynne sjal mtp sommer, enkelt å lære seg, enkelt å selge brukt)
- 5 omslagsbodyer i 52
- 5 omslagsbodyer i 56
- Et par korterma bodyer i tilfelle varmt vær
- 5 tynne bukser + sokker
- 1 tynn ulljakke/ulldress avhengig av hvor du bor
- 1-2 tynne bomullsluer
- Cosifix ammepute + Purelan og Multimam kompress og en pakke q-tips som du bruker til å smøre ut purelan (alltid ny q-tip for hver gang man tar salve, ikke bruk hendene av infeksjonsfare ved sår)
- 2 flasker og 1 pakke ferdigblandet mme
- Flere flasker og mme om du ikke skal amme
- 2 ulike smokketyper hvis du vil gi smokk
- Stellematte + gasskluter eller engangskompresskluter, potetmel (pudres på for å unngå sår hud) og en naturlig stellesalve uten farlig tilsetningsstoffer for baby, feks grobladsalve fra Magica. Vi har lagt våre egne små baderomshåndklær oppå stellematta og hivd til vask ved behov.
- 3 pakker med bleier i nyfødtstørrelse
- Sovested til natt. Vil du spare penger så Google IKEA bedside hack. Vi arvet sprinkelseng som vi hacket til p kunne monteres med en side av. Kjøpte ny madrass og madrassbeskytter. 2 Laken og 2 skift til dynetrekk, dyne i minste størrelse.
- Gulpekluter/store gasskluter x10
- Termometer og beskyttelseshylser, babyer skal måles rektalt.
- Paracet og Ibux til deg selv
- Badebalje
- Bilstol (og bilstolpose til vinterbabyer)
men mer varme bodyer og strømpebukser pluss mye hjemmestrikk da mine har vært født på vinteren.
Med min eldste kjøpte jeg brystpumpe, flasker, ammepute, lekegrind og vippestol etter fødsel. Eneste jeg skulle ønske vi hadde klart til hjemkomsten var cosifix ammepute og flasker+mme da melka mi ikke var kommet skikkelig igang selv om vi var 5 netter på sykehusetdet var litt stress å måtte kjøpe og koke flasker etter vi kom hjem med en sulten baby som ikke tok brystet enda. Vi endte opp med fullamming i 7 mnd, så det løser seg ofte selv om det er kaos de første ukene
![]()
Ja vi brukte ikke 56 en gang sia mine barn var 55 og 56 cmJeg fokuserte mest på de store tingene. Seng, bilstol, vogn, stellebord, stellebag.
Hent ut babypakker, der får du en god del stelle og pleieprodukter og kan teste ut hva du liker før du kjøper mer av det du ønsker etter fødsel.
Klær, utstyr til amming (innlegg og bh)/pumping, flasker om du ikke skal amme.
Ser mange skriver om str på klær, dette er veldig individuelt. Vi brukte 50/56 første 3mnd grunnet dårlig vekst. Noen bruker aldri 50, så jeg ville hatt litt i hver str så får du heller fylle på av det som blir mest brukt.
(Joda liiiiitt 56)men veldig lite